×

قانون لغو مواد (6) و(6) مکررالحاقی اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران و تعیین ضوابط به کارگیری آموزشیاران

قانون لغو مواد (6) و(6) مکررالحاقی اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران و تعیین ضوابط به کارگیری آموزشیاران

قانون-لغو-مواد-(6)-و(6)-مکررالحاقی-اساسنامه-نهضت-سوادآموزی-جمهوری-اسلامی-ایران-و-تعیین-ضوابط-به-کارگیری-آموزشیاران
شماره 1389-ق 21/8/1380
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمدخاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 22590/24873 مورخ 4/6/1380 دولت در خصوص لغو مواد (6) و (6) مکرر الحاقی اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران و تعیین ضوابط کارگیری آموزشیاران که یک فوریت آن در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 15/7/1380 تصویب شده بود، در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 8/8/1380 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی تصویب و به تائید شواری نگهبان رسیده است در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 38733 27/8/1380

ماده واحده - از تاریخ تصویب این قانون ماده (6) اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 3/3/1363 - و تبصره آن و قانون الحاق ماده (6 مکرر ) به اساسنامه نهضت سواد آموزی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1363 لغو و آموزشیارانی که از این به بعد به خدمت نهضت سوادآموزی درمی آیند مشمول مفاد این قانون می باشند .
تبصره 1- از تاریخ تصویب این قانون آموزشیارانی که با دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات دپیلم و یا بالاتر به صورت تمام وقت به خدمت نهضت سوادآموزی در می آیند مشمول آئین نامه استخدامی اعضاء قراردادی نهضت سوادآموزی و اصلاحیه های بعدی آن می باشند .
تبصره 2- آموزشیارانی که از این بعد با دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و همچنین آن دسته از آموزشیاران که تا قبل از تصویب این قانون با مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم به صورت نیمه وقت با نهضت سوادآموزی همکاری مینمایند از حق التدریس ساعتی به میزان 1/80 حقوق و فوق العاده شغل افراد قراردادی مشابه از حیث تحصیلات و سابقه برخوردار می شوند .
تبصره 3- آموزشیارانی که قبل از تصویب این قانون بر اساس مواد(6) و (6) مکرر اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران به طورتمام وقت ، مداوم و منظم به خدمت نهضت سوادآموزی درآمده اند مشمول شرایط و ضوابط مربوط می باشند .
تبصره 4- سوابق خدمت تمام وقت آموزشیاران در نهضت سوادآموزی به عنوان سابقه خدمت دولتی تلقی می گردد و مدت سابقه آموزشیاری به سقف سنی استخدام افزدوده می شود .
تبصره 5- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درچهارچوب مقررات اعتبار لازم را در مورد آموزشیاران در بودجه سالانه نهضت سواد آموزش پیش بنی و تامین می نماید .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ هشتم آبان ماه یکهزار و سیصد و هشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب در تاریخ 6/8/1380 به تائید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : اساس نامه

شماره انتشار : 16531

تاریخ تصویب : 1380/07/15

تاریخ ابلاغ : 1380/09/07

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.