×

آئین نامه اجرائی انتشار دویست میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع بند(ج ) تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور

آئین نامه اجرائی انتشار دویست میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع بند(ج ) تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-انتشار-دویست-میلیارد-ریال-اوراق-مشارکت-موضوع-بند(ج-)-تبصره-(40)-قانون-بودجه-سال-1380-کل-کشور

شماره 35499/ت 25178ه 28/8/1380
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/8/1380 بنا به پیشنهاد شماره 011/7345/30 مورخ 11/6/1380 وزارت جهاد کشاورزی و به استنادبند (ج ) تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور، آئین نامه اجرائی انتشار دویست میلیارد ریال اوراق مشارکت موضوع بند(ج ) تبصره یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- وزارت جهاد کشاورزی می تواند برای تکمیل واجرای طرحهای تاسیسات زیر بنائی کارگاههای تکثیر و پرورش ماهی ومیگو بنادر صیادی از محل منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت موضوع تبصره (40) قانون بودجه سال 1380 کل کشور و سایر منابع استفاده نماید .
ماده 2- به بانک مرکزی اجازه داده می شود ضمن انتخاب بانک عامل (کارگزار) نسبت به انتشار و فروش اوراق مشارکت تا مبلغ دویست میلیارد(000/000/000/200) ریال حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه ، از طریق بانک عامل (کارگزار)اقدام نماید .
وجوه حاصل از فروش اوراق یاد شده به حساب جاری ویژه ای که برای این منظور بنام خزانه نزد بانک عامل (کارگزار) افتتاح خواهد شد واریز می گردد .
ماده 3- وجوه واریز شده به حساب خزانه داری کل طبق شرح عملیات موافقتنامه مبادله شده بین دستگاه اجرائی ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تخصیص و هزینه خواهد شد .
ماده 4- هیاتی مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارائی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رئیس کل بانک مرکزی ایران تاریخ انتشار هر سری ، مدت ، انواع اوراق مشارکت ، حق عاملیت ، نحوه بازخرید اوراق قبل از سررسید و تسویه حساب ، نحوه انتقال به غیر در بازار بورس و سایر جزئیات مربوط به اوراق مشارکت موضوع ماده (1) این آئین نامه را تعیین می نماید .
ماده 5- تهیه وانتشار اوراق موضوع این مصوبه موکول به اجرای مفاد مواد (5) ، (7) ، (15) ، (16) و (17) تصویبنامه شماره 31242/ت 19961ه مورخ 9/6/1377 هیات وزیران می باشد .
ماده 6- با توجه به ماهیت و زمان بازگشت سرمایه در این قبیل طرحها، سودعلی الحساب این اوراق هفده درصد(17%) تعیین می شود که هر سه ماه یک بار به دارندگان اوراق پرداخت می گردد .
اوراق مشارکت با امضای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر امور اقصتادی و دارائی انتشار می یابد و ارزش و تعداد قطعات آنها توسط بانک مرکزی تعیین می شود .
ماده 7- وزارت جهاد کشاورزی از طریق شرکت سهامی شیلات ایران تمهیدات لازم را برای تامین هزینه های مربوط به تبلیغ ،کارگزاری ، حسابرسی وانتشار اوراق مشارکت از محل منابع شرکت مذکور و یا منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت معمول می دارد واز طریق بانک عامل پرداخت می نماید .
ماده 8- بانک مرکزی موظف است در جهت تضمین اصل و سود متعلق به اوراق مشارکت به عموم از طریق بانک (کارگزار) اقدام نماید . سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مقابل اعتبارات لازم جهت پرداخت سود علی الحساب در هردوره و ضمانتهای لازم جهت بازخرید اوراق مشارکت در سررسید و سود متعلق به آن را تامین و به بانک مرزی ارائه نماید .
ماده 9- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است ضمن هماهنگی با بانک مرکزی ، نسبت به تامین و پرداخت سودعلی الحساب اوراق مشارکت در مقاطع سه ماهه به دارندگان اوراق از طریق بانک عام (کارگزار) اقدام نماید و همزمان مبالغ پرداختی بابت سودعلی الحساب طرح را به دستگاه اجرائی ذیربط اعلام کند .
ماده 10- سازمان حسابرسی به عنوان امین موضوع این آئین نامه تعیین می گردد تا ضمن نظارت بر حسن اجرای مصارف وجوه اوراق در قالب موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نسبت به تعیین سود قطعی اوراق مشارکت طرح اقدام کند . سود قطعی با کسر سودهای علی الحساب پرداخت شده در طی مدت اوراق مشارکت از اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سالیانه کل کشور - فصل کشاورزی - تامین و در خاتمه مدت اوراق مشارکت طرح پرداخت خواهد شد .
ماده 11- بانک عامل (کارگزار) موظف است در صورت تمایل بعضی از دارندگان اوراق مشارکت در جهت فروش اوراق خود قبل از انقضای سررسید، آن نسبت به بازخرید اوراق به مبلغ اسمی آن و بامحاسبه سود علی الحساب متعلق در تاریخ بازخرید اقدام کند و در مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبار لازم جهت اوراق بازخرید شده را در اختیار بانک عامل قرار می دهد .
ماده 12- کل اوراق مشارکت توسط بانک عامل (کارگزار) در یک نوبت و در ظرف مدت معین به عموم عرضه خواهد شد .
ماده 13- سودعلی الحساب نوبت اوق اوراق مشارکت موضوع این آئنی نامه در صورت عدم امکان تامین در بودجه سال جاری ازمحل مناعب حاصل از فروش اوراق تامین و پرداخت می گردد و متعاقبا" سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این مبلغ را ضمن درج در موافقتنامه ، در بودجه سال بعدمنظور و به دستگاه اجرائی باز پرداخت می نماید .
ماده 14- وزارت جهاد کشاورزی موظف است بافراهم نمودن تمهیدات لازم مطابق آئین نامه مربوط به پذیرش اوراق مشارکت در بورس ، اوراق مذکور در این آئین نامه را به بورس ارائه نماید .
ماده 15- این آئین نامه از تاریخ تصویب لازم الاجراء می باشد .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16533

تاریخ تصویب : 1380/08/23

تاریخ ابلاغ : 1380/09/10

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.