×

هرگاه متهم به علت لواط با نابالغ توسط دادگاه به اعدام محکوم گردیده و در دیوانعالی نقض شده است

هرگاه متهم به علت لواط با نابالغ توسط دادگاه به اعدام محکوم گردیده و در دیوانعالی نقض شده است

هرگاه-متهم-به-علت-لواط-با-نابالغ-توسط-دادگاه-به-اعدام-محکوم-گردیده-و-در-دیوانعالی-نقض-شده-است
کلاسه پرونده : 8/12/3690
تاریخ رسیدگی : 19/2/71
دادنامه : 53/12
مرجع رسیدگی : شعبه 12 دیوانعالی کشور
هیئت شعبه : آقایان .... رئیس و .... عضو معاون

خلاصه جریان پرونده :
بسمه تعالی
آقای (الف )17 ساله به اتهام ارتکاب بزه الواط با (ب ) هفت ساله از طرف دادسرای عمومی .... تحت تعقیب قرار گرفته و به موجب کیفرخواست شماره 27767/5/70 با توجه به شکایت والدین مجنی علیه و اظهارات او در پاسگاه انتظامی و بازپرس و صورتمجلس تنظیمی مورخ 14/5/70 مامورین پاسگاه ذیربط و اقاریر صریح متهم در پاسگاه انتظامی و دادسرا و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده به استناد ماده 143 قانون حدود وقصاص تقاضای تعیین کیفرمتهم گردیده است دادگاه کیفری یک (شعبه دهم ) به موضوع رسیدگی و طی دادنامه شماره 281801/10/70 چنین رای می دهد: با توجه به محتویات پرونده و شکایت والدین مجنی علیه اظهارات بی شائبه او در مراحل تحقیق و گزارش مرجع انتظامی و صورتجلسه تنظیم مورخه 14/5/70 مامورین پاسگاه انتظامی و اقرار صریح و مقرون به صحت متهم و در کلیه مراحل تحقیق به خصوص اعتراف وی در محضر دادگاه و مدافعات وکیل مدافع متهم نیز نتوانست بی گناهی وی را به مرحله ا ثبات برساندو با ملاحظه سایر قرائن وامارات منعکس بزه انتسابی متهم به نظر محکمه محرز و مسلم است علیهذا دادگاه متهم را به استناد ماده های 143و145 قانون و حدود قصاص به اعدام محکوم می نماید. پس از صدور ابلاغ رای محکوم علیه به موجب لایحه 11/12/70 نسبت به رای صادره اعتراض نموده و دادگاه به تاریخ 24/12/70 ضمن رد اعتراض و بقاء بر رای صادره پرونده را به دیوانعالی کشور ارسال که به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید پس ازقرائت گزارش آقای 00 عضو ممیز واوراق پرونده و نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوانعالی کشور اجمالا" مبنی بر نقص دادنامه شماره .... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند:
بسمه تعالی با توجه به مواد114و117 قانون مجازات اسلامی (راههای ثبوت لواط در دادگاه ) چهار بار اقرار به لواط و یا شهادت چهار مرد عادل می باشد و در مانحن فیه موارد شرعی وقانونی فوق الذکر ملحوظ و مشهود نمی باشد و از طرفی اقرارهای مذکوره در موارد فوق الاشعار بایستی در زمانهای مختلف و فواصل متعارف باشدو از تحقیقات معموله در دادگاه این معانی استنباط نمی گردد به هر تقدیر تجدیدنظرخواهی محکوم علیه واردتشخیص و مستندا" به مواد3و5 و9 قانون تعیین مواد تجدیدنظر احکام دادگاه ها و نحوه رسیدگی آنها دادنامه شماره 281801/10/70 صادره از شبعه دهم دادگاه کیفری یک .... نتیجه نقض رسیدگی مجدد به دادگاه عمعرض ارجاع می شود ضمنا" توجه دادگاه محترم را به ماده 115 ملحوظ می دارد.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

124

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 53

تاریخ تصویب : 1371/02/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.