×

هرگاه نابالغی را وطی کند، 74 ضربه شلاق تعزیرمی شود

هرگاه نابالغی را وطی کند، 74 ضربه شلاق تعزیرمی شود

هرگاه-نابالغی-را-وطی-کند،-74-ضربه-شلاق-تعزیرمی-شود

وکیل


کلاسه پرونده : 15/4999/27
تاریخ رسیدگی : 3/2/74
دادنامه : 89
فرجامخواه : پدر طفل مجنی علیه
فرجامخواسته : دادنامه شماره 241250/9/1373 صادره از شعبه 13 دادگاه کیفری یک ....
مرجع رسیدگی : شعبه 27 دیوانعالی کشور

خلاصه جریان پرونده :
بسمه تعالی
آقای (الف )15 ساله اهل و ساکن .... به اتهام تجاوز (لواط) به پسربچه 11ساله ای به نام (ب ) تحت تعقیب قرار گرفته بدین توضیح طفل مجنی علیه گفته است او به من گفت بیا با هم به کناررودخانه برویم وعلف بچینیم با هم رفتیم که در آنجا شلوارم را پایین کشید و به من تجاوز کرد من گریه کردم به خانه آمدم و به مادرم گفتم ایشان هم به پدرم گفته برگ 4 ودر جای دیگر می گوید من فریاد زدم مادرم آمد و جریان را دید و .... را زد و من هم آمدم منزل برگ 10 ولی متهم گفته است من عمل خلافی انجام نداده ام من با .... سوار الاغ شدیم .... گفت برو برای الاغ یونجه بیاور (ب ) قبول نکرد و به طرف سنگ پرتاب کرد که به پای من خورد من هم ناراحت شدم و یک سیلی زدم می خواستم به خانه برگردم که مادرش آمد و گفت تو پسرم را می خواهی خفه کنی با چوبی که در دستش بود یکی به من زد و یکی به پسرش زد به هرحال گواهی پزشکی حکایت از دخول جدید دارد برگ 2 و دادگاه کیفری یک .... شعبه 13 به موضوع رسیدگی و سرانجام بشرح دادنامه شماره 1250 24/9/73 در مجموع بزه انتسابی متهم راثابت و محرز دانسته ولی به لحاظ اینکه متهم در آن تاریخ به حد بلوغ شرعی نرسیده استنادا" به ماده 113 قانون مجازات اسلامی وی را به 74 ضربه شلاق تعزیر محکوم کرده که رای صادره مورد اعتراض پدرطفل مجنی علهی قرار گرفته و درخواست تجدیدنظر کرده است که پرونده به دیوانعالی کشور ارسال و به این شعبه ارجاع گرددیه است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده دادنامه شماره 241250/9/73فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
بسمه تعالی با توجه به محتویات پرونده درخواست تجدیدنظربا هیچیک از موارد مذکور در ماده 15 قانون تجدیدنظر مصوب سال 72 انطباق ندارد بلکه می توان گفت لواط در حد ایقاب هم اثباتش شرعا" مشکل است لذا ضمن رد درخواست مزبور دادنامه فوق الاشاره ابرام و پرونده به مرجع مربوطه اعاده می گردد.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

124

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 89

تاریخ تصویب : 1374/02/03

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.