×

صدور حکم طلاق به لحاظ بیماری روانی

صدور حکم طلاق به لحاظ بیماری روانی

صدور-حکم-طلاق-به-لحاظ-بیماری-روانی

وکیل


کلاسه پرونده : 7/2/667
شماره دادنامه : 1335/7
تاریخ رسیدگی : 17/11/71
تجدیدنظرخواه : خانم (الف )
تجدیدنظرخوانده : آقای (ب )
تجدیدنظرخواسته : دادنامه شماره 26110/3/71 دادگاه حقوقی یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه هفتم دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : ابتدا خانم (الف ) به طرفیت آقای (ب )به خواسته طلاق طرح دعوی می نماید که رسیدگی به این خواسته خواهان به دادگاه مدنی خاص ... محول می گردد و دادگاه مذکور با تعیین وقت و دعوت طرفین ختم دادرسی را اعلام و حکم به رد دعوی خواهان صادر و اعلام می نماید که از ای رای زوجه تجدیدنظرخواهی نموده که لایحه دفاعیه وی و پاسخ آن هنگام شور قرائت خواهدشد. اینک پرونده امر با انجام تشریفات لازم به این شعبه ارجاع شده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل و پس از قرائت گزارش و مطالعه پرونده مشاوره نموده چنین رای می دهند:
(بسمه تعالی 0 درباره تجدیدنظرخواهی خانم (الف ) از دادنامه شماره 26110/3/71 صادره از دادگاه حقوقی یک ... با توجه به مندرجات پرونده و گزارش تهیه شده از طرف عضو معاون محترم شعبه تجدیدنظرخواهی از جهت نقص تحقیقات موجه است زیرا اولا" گزارش پرونده ناقص است زیرا خواسته خواهان فسخ نکاح بوده نه طلاق 0
و ثانیا" با توجه به گواهی پزشکی قانونی شماره 23720/4/70 که به شماره 294750/4/70ثبت دفتر دادگاه گردیده تجدیدنظر خواهنده که مبتلا به سایکوز شدید می باشد حسب گواهی پزشکی که ادعا کرده ، سایکوز شدید به بیماران روانی گفته می شود که احتمال آسیب رساندن به دیگران یا خودشان می رود. خلاصه مقصود این است که از گواهی شورای پزشکی مورخه 11/9/1368 بیمارستان ... استفاده می شود که تجدیدنظرخوانده آقای (ب ) مبتلابه سایکوز شدید می باشد و سایکوز شدید هم به بیمارانی گفته می شود که احتمال آسیب رساندن به خودشان ودیگران در آنها وجود دارد. دادگاه در مورخه 8/3/1371 تحت شماره 463 از بیمارستان شهید.00 در مورد آقای (ب ) نظرخواهی کرده بیمارستان از اظهارنظر خودداری کرده و مرقوم داشته در حال حاضر در بخش اعصاب بستری شود یا به کمیسیون پزشکی رجوع داده شود. درپرونده از نظریه کمیسیون پزشکی خبری مشاهده نمی شود. بنابراین رای صادره از جهت نقص تحقیقات ناقص ]است [ و قابل تایید نیست. با نقض رای صادره پرونده به شعبه همعرض ارجاع می شود.)

مرجع :
کتاب آرای دیوان عالی کشوردرامورحقوقی 3
قانون تجارت ،احوال شخصیه ،شناسنامه ،ادله اثبات دعوی ،احکام
حکومتی ،توقیف عملیات اجرائی وابطال اجرائیه
تالیف یداله بازگیر،انتشارات ققنوس ،چاپ اول ،سال 1377
105

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1335

تاریخ تصویب : 1371/11/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.