×

قانون اصلاح ماده (56) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، احتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون اصلاح ماده (56) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، احتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون-اصلاح-ماده-(56)-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-احتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران
شماره 1421-ق 1/9/1380
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح اصلاح ماده (56) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که دو فوریت آن در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 15/8/1380 تصویب شده بود، در جلسه علنی روزسه شنب مورخ 29/8/1380 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست سوم (123) قانون اساسی به پیوست ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 40154 6/9/1380
قانون اصلاح ماده (56) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست ونهم آبان ماه یکهزار وسیصد وهشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29/8/1380 به تائید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 1421-ق مورخ 1/9/1380 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سید محمد خاتمی

ماده واحده - ماده (56) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379 بشرح ذیل اصلاح می گردد:
ماده 56- در اجرای بند(2) اصل چهل وسوم (43) قانون اساسی ودر راستای تحقق سیاستهای اشتغال این قانون ، نظام بانکی کشور موظف است در طول سالهای برنامه سوم به نحوی برنامه ریزی واقدام نماید که همواره پس از کسر ذخائر قانونی و احتیاطی سپرده های قرض الحسنه پس انداز که حداکثر از بیست درصد(20%) آن تجاوز نمی کند حداقل هفتاددرصد(70%) بقیه را بصورت تسیهلات در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی به منظور ایجاد فرصتهای جدید شغلی قرار دهد. این تسهیلات به صورت وام بدون بهره بوده وکارمزد آن را شورای پول و اعتبار معین می کند. بیکاران جویای کار و اشخاص حقوقی ساکن در روستاها و شهرهای کوچک و یا ایجاد کنندگان فرصتهای جدید شغلی در روستاها و شهرهای کوچک و زنان بکیار سرپرست خانوار و همچنین حرفه آموختگان فنثی وحرفه ای دولتی و غیردولتی از اولویت برخوردارند. مبلغ وام برای هر متقاضی تا مبلغ سی میلیون (000/000/30) ریال معین می شود و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است مطابق آئین نامه اجرائی این ماده که آن را ظرف یک ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران می رساند براساس اصل اعتماد و اتخاذ ساده ترین شکل اخذ تعهد و یا اخذ سفته به مبلغ وام پرداخت شده ویا ضمانت یکی از کارمندان دولت و یا ضمانت یکی از مشتریان بانک عامل و یا هر نحوه ساده تری که بانک عامل و وام گیرنده به توافق برسند ترتیب اعطای تسهیلات را به متقاضیان فقط برای یک بار بدهد و بازپرداخت وجوه وام داده شده را به نحوی معین کند که واقع بینانه ومطابق با شرایط اقتصادی وام گیرنده باشد.
سازمان صدا و صیمای جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد باهمکاری سازمانها و وزارتخانه ها و موسسات ذیربط در امر اشتغال وهمچنین بخش غیر دولتی برنامه های لازم به منظور آموزش نحوه پرداختن به حرف و مشاغل مختلف کوچک که احتیاج به سرمایه کم داردازشبکه های مختلف خود به مردم آموزش دهد، در این آموزشها تکیه بر استفاده ازامکانات و تسهیلات ومواد اولیه وبازارهای محلی یک اصل قلمداد خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است گزارش عملکرد این ماده را هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید
قانون فوق مشتمل بر ماه واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست ونهم آبان ماه یکهزار وسیصد و هشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29/8/1380 به تائید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16537

تاریخ تصویب : 1380/08/29

تاریخ ابلاغ : 1380/09/14

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.