×

پیچ گوشتی یخ شکن به عنوان آلت قتاله

پیچ گوشتی یخ شکن به عنوان آلت قتاله

پیچ-گوشتی-یخ-شکن-به-عنوان-آلت-قتاله-
کلاسه پرونده : 1026/3784
شماره دادنامه : 1295/26
تاریخ رسیدگی : 17/5/71
مرجع رسیدگی : شعبه 26 دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده :آقای (س ) متهم است به قتل عمدی مرحوم (ع ) ... بدین شرح که : متهم در شهر ... درکنار خیابان یک دکه شربتفروشی داشته و مقتول هم ظاهرا" در کنار همان یک دکه تخمه فروشی داشته در اثر یک نزاغ لفظی با یک پیچ گوشتی یخ شکن به طرف مقتول حمله می کند و یک ضربه به گردن او می زند. به گفته پزشک قانونی ضربه منجر به فلج کامل بدن از گردن به پایین می شود و پس از مدتی فوت می کند. پزشک قانونی علت مرگ را ضربه وارده به گردن وعفونت نخاع و فلج اندام دانسته " است."
نظر به شکایت اولیای دم دادسرای عمومی ... به دلایل موجود در پرونده طی کیفرخواست شماره 3068/69 تقاضای مجازات متهم رانموده سپس دادگاه کیفری یک ... شعبه 14 پس از بررسی پرونده متم را به قصاص نفس محکوم کرده است.
حکم صادره از طرف متهم مورد اعتراض واقع " شده " و دادگاه با بقاء بر رای خود پرونده را به دیوان عالی شکور و به این شعبه ارسال نموده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید وپ س از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر ... دادنامه شماره ... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند:
(بسمه تعالی 0 با توجه به محتویات پرونده و نحوه زدن ضارب و آلت مورد استفاده و اقرار متهم و گواهی پزشکی احراز قتل عمد از طریق متعارف می باشد و ادعای دفاع از " سوی " متهم با توجه به گواهی موجود مسموع نیست. بنابراین چون در اعتراض دلیل موجهی ارائه نشده رای صادره مبنی بر قصاص ابرام " می شود" و با تقاضای تجدیدنظر موافقت نمی شود و پرونده وفق بند ب ماده 1 قانون تجدیدنظرجهت اقدام مقتضی ارجاع می گردد.)

مرجع :
کتاب قتل عمد، جلداول ، تالیف یداله بازگیر،ازانتشارات ققنوس چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

70

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1295

تاریخ تصویب : 1371/05/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.