×

قتل عمد با آلت قتاله چوبدستی و موضع حساس

قتل عمد با آلت قتاله چوبدستی و موضع حساس

قتل-عمد-با-آلت-قتاله-چوبدستی-و-موضع-حساس-

وکیل


کلاسه پرونده : 712/3379
شماره دادنامه : 207/12
تاریخ رسیدگی : 15/4/70
مرجع رسیدگی : شعبه 12دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : با توجه به گزارش واظهارنظرمندرج دردادنامه شماره 61/1/412/3/68 این شعبه مبنی بر تنفیذ نظریه مورخه 21/1/68 دادگاه کیفری یک ... (شعبه 141) پرونده جهت انشای حکم به مرجع رسیدگی اعاده و ارسال می شود و پس از وصول پرونده دادگاه مذکور به موجب دادنامه شماره 5844/12/69 بدین خلاصه رای می دهد:
(با توجه به محتوای پرونده و استماع شکایت اولیای اولیای دم مقتول و دفاعیاتمتهم و ویکل وی و اظهارات شهود و اقرار متهم در مراحل مختلف تحقیق و در محضر دادگاه به درگیری با مقتول وایراد ضرب وی و نامه شماره 45536/3/1810/7/68 پزشکی قانونی که صریحا" نظریه کمیسیون پزشکی دائر به اینکه (ضربه پینچ گوشتی بر ناحیه سر به علت حساسیت موضعی ) نوعا" کشنده است بزهکاری متهم را در خصوص ارتکاب قتل عمد قاسم ... محرز و مسلم دانسته و دفاعیات اوو وکیل تسخیری نامبدره دایر به اینکه اقدام متهم در جهت دفاع از ناموس و حیثیت دختبری بوده که مورد تهاجم قرار گرفته موجه و مدلل و مسموع نیست. لهذا با انطباق مورد یا بند (ب ) ماده 2 و و ماده های 27و43 قانون حدود و قصاص دادگاه ساسان ... را محکوم به تحمل قصاص نفس از طریق اعدام می نماید. اجرای حکم درصورت گذشت اولیای دم مقتول در هر مرحله متوقف خواهد گردید.)
پس از صدوررای ، وکیل محکوم علیه به موجب لایحه شماره 16173/2/70 درخواست تجدیدنظر نموده " است و" دادگاه به تاریخ 18/2/70 ضمن تجدیدنظرخواهی و بقاء بر رای سابق الذکر پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال " کرده است " که پیرو سابقه رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور مبنی بر رای شایسته دادنامه شماره ... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند:
(بسمه تعالی 0 با توجه به محتویات پرونده امر، نظر به اینکه از طرف وکیل محکوم علیه ایراد و اعتراض موثری که نقض دادنامه معترض عنه را ایجاد نماید به عمل نیامده با رد اعتراض مذکور دادنامه تجدیدنظر خواسته نتیجتا" ابرام و تایید می شود.)
* * *

مرجع :
کتاب قتل عمد، جلداول ، تالیف یداله بازگیر،ازانتشارات ققنوس چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

70

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 207

تاریخ تصویب : 1370/04/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.