×

معاونت از طریق تشویق به قتل عمدی

معاونت از طریق تشویق به قتل عمدی

معاونت-از-طریق-تشویق-به-قتل-عمدی-

وکیل


کلاسه پرونده : 38683
شماره دادنامه : 515/20
تاریخ رسیدگی : 19/7/71
تجدیدنظرخواه : رحمت
تجدیدنظرخواسته : دادنامه شماره 4447/8/1370 صادره از شعبه یک دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه 20 دیوان عالی کشور
هئیت شعبه : آقایان ...

خلاصله جریان پرونده : پیرو گزارشهای قبلی ، طبق مندرجات اوراق پرونده رحمت به اتهام قتل عمدی و عبدالله " به اتهام " معاونت در قتل عمدی تحت تعقیب قرار گرفته اند. شعبه اول دادگاه کیفری یک ... در خاتمه رسیدگی با احراز مجرمیت رحمت را به قصاص نفس وعبدالله را به حبس ابد محکوم کرده است. رحمت نسبت به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدیدنظر نموده وپرونده پس از ارسال به دیوان عالی کشور و ارجاع به این شعبه به علت عدم رعایت مقررات ماده 9 قانون تعیین موارد تجدیدنظر احکام درخواست را غیرقابل طرح اعلام وپرونده پس از ارسال به دیوان عالی کشور و ارجاع به این شعبه به علت عدم رعایت مقررات ماده 9 قانون تعیین موارد تجدیدنظر احکام درخواست را غیرقابل طرح اعلام وپ رونده را جهت رفع نقص اعاده نموده " است."
پس از رفع نقص پرونده به دیوان عالی کشور اعاده شده و به این جهت که در دادنامه معلوم نشده طریق اثبات قتل چیست برای اعلام نظر فرستاده شده و آقای قاضی صادرکننده حکم اعلام داشته که : (مجموع امور مذکوره در دادنامه موجب حصول علم برای صادرکننده حکم شده است ) و پرونده مجددا" جهت رسیدگی به درخواست تجدیدنظر آقای رحمت به این شعبه ارسال گردید.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر تایید دادنامه شماره 4447/8/70 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
(نظر به اینکه اعتراض موثری که نقض حکم تجدید نظرخواسته را ایجاب نماید به عمل نیامده و ترتیبات رسیدگی نیز فاقد ایراد است اعتراض مردوداعلام دادنامه شماره ... تایید می شود.)

مرجع :
کتاب قتل عمد، جلداول ، تالیف یداله بازگیر،ازانتشارات ققنوس چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

71

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 515

تاریخ تصویب : 1371/07/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.