×

آئین نامه ترتیب اعزام مستخدم رسمی مشمول قانون استخدام کشوری برای اشتغال در پستهای ثابت سازمانی خارج از کشور

آئین نامه ترتیب اعزام مستخدم رسمی مشمول قانون استخدام کشوری برای اشتغال در پستهای ثابت سازمانی خارج از کشور

آئین-نامه-ترتیب-اعزام-مستخدم-رسمی-مشمول-قانون-استخدام-کشوری-برای-اشتغال-در-پستهای-ثابت-سازمانی-خارج-از-کشور

وکیل


شماره 62102 - 3/9/1354
سازمان امور اداری و استخدامی کشور

هیئت وزیران درجلسه مورخ 3/9/1354 بنابه پیشنهاد شماره 2671/4 مورخ 24/6/1354 سازمان امور اداری و استخدامی کشور باستناد تبصره ماده 12 قانون استخدام کشوری آئیننامه ترتیب اعزام مستخدم رسمی مشمول قانون استخدام کشوری برای اشتغال در پستهای ثابت سازمانی خارج از کشور و تعیین مدت آنرا بشرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1- از تاریخ تصویب این آئیننامه ایجاد پستهای ثابت سازمانی درخارج ازکشور همچننی همترازی این پستها از لحاظ انطباق با عناوین مندرج در جدول شماره 2 ضمیمه آئیننامه فوقالعاده اشتغال خارج از کشور توسط کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانهها یا مؤسسه دولتی مربوط بعمل خواهد آمد.
ماده 2- مستخدمین رسمی که جهت اشتغال به خارج از کشور اعزام میشوند باید به زبان کشور محل توقف و یا بیکی از زبانهائی که در کشور محل توقف متداول است آشنائی کامل داشته باشند.
تبصره ـ تا مدت دوسال معلمانی که ازطرف وزارت آموزش و پرورش مأمور کشورهای همجوار میشوند از شمول ماده 2 معاف خواهند بود وزارت آموزش و پرورش ملکف است دراین مدت ترتیبی اتخاذ نماید که مأموران آن در خارج از کشور قبل از اعزام به خارج واجد شرط ماده 2 باشند.
ماده 3- اشتغال مستخدمین رسمی وزارتخانهها و مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری در پستهای ثابت سازمانی خارج از کشور درهرمورد از چهارسال متوالی تجاوز نخواهد نمود.
تبصره ـ درموارد ضروری و استثنائی ممکن است با اجازه شخص وزیر یا رئیس مؤسسه دولتی مربوط مدت اشتغال حداکثر یکسال دیگر تمدید شود.
ماده 4- ارجاع مجدد پست ثابت سازمانی در خارج از کشور به مستخدمینی که اشتغال آنان در خارج از کشور خاتمه یافته است موکول به آنست که مستخدمین مذکور حداقل معادل نصف مدت اشتغال قبلی در کشور ایران خدمت نموده باشند.
ماده 5- کلیه مستخدمین وزارتخانهها و مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری که جهت تصدی پستهای ثابت سازمانی به خارج از کشور اعزام میشوند با توجه به مفاد ماده 64 مقررات تشکیلاتی استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امور خارجه تحت نظر رئیس مأموریت شاهنشاهی در خارج از کشور انجام وظیفه خواهند نمود.
ماده 6- مستخدمین وزارت امور خارجه از لحاظ ترتیب اعزام و تعیین مدت توقف در خارج از کشور تابع مققرات خاص خود میباشند.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر ـ هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9028

تاریخ تصویب : 1354/09/03

تاریخ ابلاغ : 1354/10/09

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.