×

آئین نامه طرز پرداخت حق النسبی متصدیان اجرا

آئین نامه طرز پرداخت حق النسبی متصدیان اجرا

آئین-نامه-طرز-پرداخت-حق-النسبی-متصدیان-اجرا
شماره 64962 - 1/10/54
وزارت دادگستری

هئیت وزیران در جلسه مورخ 1/10/1354 به پیشنهاد شماره 4042/7 مورخ 3/6/1354 وزرات دادگستری به استناد تبصره 73 قانون بودجه اصلاحی سال 1353 و بودجه سال 1354 کل کشور آئیننامه طرز پرداخت حقالنسبی متصدیان اجرا را بشرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1- ادارات کل امورمالی وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مرکز و دوائر حسابداری ادارات دادگستری و ثبت اسناد و املاک در شهرستانها مکلفند حق نسبی از حقوق اجرائی که باید بموجب تبصره 73 قانون بودجه اصلاحی سال 1353 و بودجه سال 1354 کل کشور بر اساس ماده 15 قانون متمم بودجه سال 1317 بمتصدیان اجرا داده شود از حقوق اجرائی (برحسب مورد ده یک یاده نیم) جدا و طبق مواد زیر به تشخیص رؤسای مربوط بمتصدیان و مأموران اجرا پرداخت نمایند.
ماده 2- از اول فروردین ماه 1354 به بعد وجوهیکه بطریق ماده یک جمع و نگهداری میشود باید به ترتیب زیر درطول سال در مرکز تحت نظر رؤسای دادگاهها یا رئیس اجرای ثبت و در شهرستانها تحت نظر رؤسای دادگاهها و رؤسای ثبت بین متصدیان مربوط تقسیم شود.
1- در مورد اجرای دادگستری:
الف ـ مسئولان اجرای دادگاهها که حکم تحت نظر آنها اجرا میشود یا رؤسای اجرای سایر مراجعی که در امر وصول ده یک دخالت دارند 50%
ب ـ کارمندان و مأموران اجرا که درامر وصول ده یک دخالت داشتهاند 50%
2- در مورد اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
الف ـ رئیس و معاونان اداره اجرای ثبت و رئیس و معاونان دوائر اجرای ثبت و سرممیزان و ممیزان اداره و دوائر اجرای ثبت در مرکز، مسئولان اجرای ثبت شهرستانها و ممیزان اجرا 70%
ب ـ کارمندان و مأموران اجرا و کارمندان حسابداری و رسیدگی اجرا که در امر وصول ده نیم دخالت داشتهاند 30%
تبصره ـ سهم هریک از افرادیکه بموجب این آئیننامه استحقاق دریافت حق نسبی دارند از طرف رؤیاس مربوط با درنظر گرفتن طرزکار و فعالیت آنها در امر وصول حقوق اجرائی براساس ضوابطی که دراین مورد ازطرف وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معین و ابلاغ خواهد شد تعیین میشود.
ماده 3- برای اجرای ماده فوق باید دفتری در حسابداری مربوط نگاهداری شود که کلیه درآمد وصولی اجرا بابت (دهیک یا دهنیم) درآن ثبت گردد و مأخذ احتساب پرداخت حق نسبی واقع شود.
ماده 4- وجوه حاصل ازحق نسبی فقط باید طبق مواد فوق بکارمندان و خدمتگزاران پرداخت شود و هزینه وجوه دیگری ازاین محل مجاز نیست.
ماده 5- نحوه نگاهداری وجوه مذکور و به هزینه منظور نمودن آن به موجب دستورالعملی خواهدبود که از طرف وزارت امور اقتصادی و دارائی به ادارات کل مالی وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ادارات مربوط در شهرستانها ابلاغ خواهد شد.
ماده 6- درمورد وجوه اضافه دریافتی مربوط به حقوق اجرائی (دهیک یا دهنیم) طبق مقررات مالی مربوط در استرداد آن اقدام میشود و نسبت بحق نسبی اضافی پرداخت شده مبلغ اضافی از اولین حق نسبی که بعدأ پرداخت میشود کسر خواهد شد.
اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر ـ هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9033

تاریخ تصویب : 1354/10/01

تاریخ ابلاغ : 1354/10/15

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.