×

اصلاح ماده 18 آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی و الحاق دو تبصره به ماده 17 آئین نامه مذکور

اصلاح ماده 18 آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی و الحاق دو تبصره به ماده 17 آئین نامه مذکور

اصلاح-ماده-18-آئین-نامه-اجرای-مفاد-اسناد-رسمی-و-الحاق-دو-تبصره-به-ماده-17-آئین-نامه-مذکور

وکیل


شماره 7835/7 2/11/1354

به استناد ماده 8 قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت و قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب شهریورماه 1322 ماده 18 آئین نامه اجرائی مفاد اسناد رسمی به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به ماده 117 آئین نامه مذکور الحاق میشود .
1 - ماده 18- اگر اجرائیه بر تسلیم عین منقول صادر شده باشد تا ده روز پس از ابلاغ تعهد آنرا تسلیم نکند مأمور اجرا عین مزبور و منافع آنرا ( در صورتیکه اجرائیه بر منافع نیز صادر شده باشد ) به متعهدله تسلیم کرده قبض رسید خواهد گرفت مگر اینکه مال در تصرف غیره بوده و متصرف نسبت به عین یا منافع آن دعوی مالکیت کند که در اینصورت مأمور اجرای معترض آن نمیشود و محکوم له میتواند بدادگاه مراجعه کند . اگر اجرائیه بر تسلیم مال غیر منقول ثبت شده بود و متصرف نسبت به منافع آن باستناد حکم دادگاه یا سند رسمی صادر از مالک (که تاریخ آن مقدم بر سند متعهدله باشد ) دعوی حق کند مال با رعایت حقوق و تصرفات مستند به حکم یا سند رسمی تحویل متعهدله داده میشود متعهدله در صورتیکه معترض باشد میتواند به دادگاه مراجعه کند .
2 - دو تبصره زیر به ماده 117 الحاق میگردد :
« تبصره 1- در صورتیکه هر یک از موارد مذکور در این ماده پس از انجام مزایده و قبل از صدور سند انتقال تحقق یابد اداره ثبت صورت مجلسین مزایده را ابطال و سپس به ترتیب مقرر در ماده فوق عمل خواهد کرد و هرگاه مال مورد مزایده به برنده مزایده یا متعهدله تحویل شده باشد مسترد میگردد ».
« تبصره 2- در صورتیکه مشخصات مال مورد مزایده با مفاد مزایده با مفاد سند یا حکم مستند شخص ثالث تطبیق نکند اعتراض اومانع عملیات اجرائی نیست و مشخص ثالث میتواند به دادگاه مراجعه نماید ».
وزیر دادگستری – صادق احمدی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9095

تاریخ تصویب : 1354/11/02

تاریخ ابلاغ : 1354/11/16

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.