×

آئین نامه اصلاحی اجرای وصول عوارض مسافرت به خارج از کشور در مورد مسافرین دارنده گذرنامه عادی

آئین نامه اصلاحی اجرای وصول عوارض مسافرت به خارج از کشور در مورد مسافرین دارنده گذرنامه عادی

آئین-نامه-اصلاحی-اجرای-وصول-عوارض-مسافرت-به-خارج-از-کشور-در-مورد-مسافرین-دارنده-گذرنامه-عادی

وکیل


شماره 71768 4/12/1354
وزارت امور اقتصادی و دارایی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 3/12/1354 بنا به پیشنهاد شماره 31210 مورخ 6/12/1354 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده 8 قانون تأمین اعتبارات عمرانی و عمومی مصوب آذرماه 1343 آئین نامه اصلاحی اجرای وصول مسافرت به خارج از کشور در مورد مسافرین دارنده گذرنامه عتدی را بشرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1- از اول اردیبهشت ماه 1355 مسافرانی که با گذرنامه عادی دولت شاهنشاهی ایران قصد خروج از کشور را دارند و مراجع صدور گذرنامه به ترتیب و مدت خروج آنها را در گذرنامه معین کرده باشند مکلفند وجوه مقرر در بانک ملی ایران به حساب خزانه در بانک مرکزی ایران و در شهرستانها به بانک ملی محل به حساب درآمد اداره امور اقتصادی و دارائی پرداخت وجوه مزبور را با ذکر شماره قبض رسید پرداخت وجوه مذکور و مقدار وجه پرداختی در گذرنامه قیدو مهر و امضاء کند .
ماده 2- بانک ملی ایران موظف است فهرست مسافرین مزبور را که با ذکر نامو شماره گذرنامه و مبالغ دریافتی آنها در پایان هرماه در مرکز به وزارت اقتصادی و دارائی محل ارسال دارد .
ماده 3- مأمورین انتظامی در فرودگاهها و مأمورین مرزی موظفند در موقع خروج مسافران ایرانی گواهی پرداخت وجوه مزبور را در گذرنامه بازدید و آنرا با مهر خروج مهمور نمایند و از خروج مسافرینی که گذرنامه آنهاا فاقد گواهی پرداخت وجه مزبور باشد به استثنای مسافرانی که برابرمقررات مربوطه معاف از پرداخت آن می باشند جلوگیری نمایند .
ماده 4- اگر پس از پرداخت عوارض خروج از کشور ، دارنده گذرنامه از مسافرت منصرف شود می تواند با ارائه گذرنامه خود به شعبه بانک ملی دریافت کننده عوارض خروج از کشور مراجعه و وجه پرداخت شده را مستردد دارد . در این قبیل موارد بانک موظف است همزمان با ابطال گواهی پرداخت عوارض مزبور در گذرنامه نسبت به استرداد عوارض اقدام نماید و مراتب را در پایان هرماه به وزارت امور اقتصادی و دارائی در مرکز با ادارات امور اقتصادی و دارایی در شهرستانها اعلام دارد .
ماده 5- این آئین نامه از اول اردیبهشت ماه 1355 در مورد گذرنامه های عادی جایگزین آئین نامه شماره 34306 مورخ 26/9/1343 خواهد بود و تبصره ذیل ماده 4 آن در مورد عوارض خروج از کشور دارندگان گذرنامه های عادی و کلیه تصویب نامه هائیکه تا کنون در مورد معافیت اشخاص از عوارض خروج از کشور صادر شده کماکان بهقوت خود بای خواهد بود .
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر – هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9088

تاریخ تصویب : 1354/12/03

تاریخ ابلاغ : 1354/12/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.