×

آئین نامه طرز تشکیل و محل جلسات و حدود مناطق و سایر مقررات مربوط و نحوه رسیدگی شورای حل اختلاف ( موضوع ماده 25 قانون کار کشاورزی )

آئین نامه طرز تشکیل و محل جلسات و حدود مناطق و سایر مقررات مربوط و نحوه رسیدگی شورای حل اختلاف ( موضوع ماده 25 قانون کار کشاورزی )

آئین-نامه-طرز-تشکیل-و-محل-جلسات-و-حدود-مناطق-و-سایر-مقررات-مربوط-و-نحوه-رسیدگی-شورای-حل-اختلاف-(-موضوع-ماده-25-قانون-کار-کشاورزی-)
شماره 1762 - 14/2/1354

ماده 1- شورای حل اختلاف هر منطقه تشکیل میشود از نمایندگان وزارت کار و امور اجتماعی وزارت کشاورزی و منابع طبیعی – وزارت تعاون و امور روستاها و یکنفر از نمایندگان کارفرمایان و یکنفر از نمایندگان کارگران .
تبصره – اداره کار و امور اجتماعی محل از بین هریک از نمایندگان کارگران و و کارفرمایان هیئت حل اختلاف موضوع موضوع ماده 40 قانون کار دو نفر نماینده اصلی ودو نفر نماینده علی البدل برای مدت دو سال انتخاب مینماید . غیبت دو جلسه متوالی نمایندگان کارگران و کارفرمایان در حکم استعفای آنان تلقی میگردد .
ماده 2- حوزه عمل شورای حل اختلاف هر منطقه منطبق با حیطه نظارت اداره کارو امور محل میباشد .
تبصره : تا تشکیل شورای حل اختلاف در هر منطقه پرونده به نزدیکترین شورای حل اختلاف ارجاع میشود .
ماده 3- جلسات شورای حل اختلاف حداقل با حضور چهار نفر از نمایندگان رسمیت مییابد . ریاست شورا با نماینده وزارت کارو امور و اجتماعی خواهد بود .
ماده 4- رسیدگی به پرونده ها به ترتیب تاریخ وصول میباشد ولی شورای حل اختلاف میتواند در صورت ضرورت پرونده بخصوصی را خارج از نوبت رسیدگی نماید .
ماده 5- آراء شورای حل اختلاف که با اکثریت آراء حاضر در جلسه صادر میشود قطعی و لازم الاجراء است .
ماده 6- شورای حل اختلاف میتواند کارگر و و کارفرما و یا نمایندگان آنها را برای حضور در جلسه رسیدگی و ادای توضیحات دعوت بنماید .
ماده 7- آراء و تصمیمات شورای حل اختلاف در دفتر مخصوصی ثبت میشود و باید رونوشتی از آن جهت اجرا به کارگر و کارفرما داده شود .
ماده 8- دعوت اعضاء و ابلاغ آراء و تصمیمات شورای حل اختلاف و همچنین نگهداری سوابق و انجام سایر امور اداری و دفتری از وظایف نماینده وزارت کارو امور اجتماعی میباشد آراء صادر بوسیله مأموران وزارت کارو امور اجتماعی باکمک مأموران انتظامی به موقع اجراء گذارده میشود . این آئین نامه مشتمل بر 8 ماده و دو تبصره در جلسه 23/12/53شورای عالی کار کشاورزی بتصویب رسید .
وزارت کار و امور اجتماعی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 8836

تاریخ تصویب : 1354/02/14

تاریخ ابلاغ : 1354/02/20

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.