×

اگرجانی پدر مقتول یا مقتوله باشد قصاص نمی شود

اگرجانی پدر مقتول یا مقتوله باشد قصاص نمی شود

اگرجانی-پدر-مقتول-یا-مقتوله-باشد-قصاص-نمی-شود

وکیل


کلاسه پرونده : 526/3353
شماره دادنامه : 442/26
تاریخ رسیدگی : 24/6/70

خلاصه جریان پرونده : آقای ... متهم شده که دختر خود به نام ... را کشته است وی اعتراف نموده و مدعی شده که " دخترش " فساد اخلاق داشته " است." دادسرای عمومی ... پس از بررسی و تحقیقات لازمه طی کیفرخواست شماره 282282/12/68 تقاضای مجازات وی را نموده " است." قابل ذکر است که مادر مقتوله رضایت داده است و مقتوله دارای فرزند صغیری می باشد.
متعاقبا" دادگاه کیفری یک ... شعبه 12 به پرونده رسیدگی " کرده " و نهایتا" طی دادنامه شماره 2577/2/70 رای به پرداخت سهم الدیه صغیر مقتوله از شوهر اول و شش ماه حبس " داده است " که محکوم علیه به رای صادره تقاضای تجدیدنظر نموده 0 دادگاه با رد اعتراض و بقاء بر رای خود پرونده را جهت رسیدگی به تقاضای تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال " کرده " و مالا" به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر ... دادنامه شماره ... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
(بسمه تعالی 0 با توجه به محتویات پرونده واعتراف مکرر متهم مبنی بر کشتن دخترش باید گفت در تقاضای تجدیدنظر دلیلی اقامه نشده برای نقض رای دادگاه ولذا رای صادره ابرام می گردد. النهایه چون قتل در ماه حرام واقع شده ( چون قتل در مورخه 6/12/68واقع شده که مطابق با29 ماه رجب بوده ) باید(سهم الدیه فرزند صغیر) افزوده شود که در رای اصلاحی اضافه می شود.)

مرجع :
کتاب قتل عمد، جلداول ، تالیف یداله بازگیر،ازانتشارات ققنوس چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

74

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 442

تاریخ تصویب : 1370/06/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.