×

اگرجانی پدر مقتول یا مقتوله باشد قصاص نمی شود

اگرجانی پدر مقتول یا مقتوله باشد قصاص نمی شود

اگرجانی-پدر-مقتول-یا-مقتوله-باشد-قصاص-نمی-شود-

وکیل


کلاسه پرونده : 20/4671/27
شماره دادنامه : 60
تاریخ رسیدگی : 27/1/74
فرجامخوانده : محکوم علیه و وکیلش
فرجامخوانده : دادگاه
فرجامخواسته : دادنامه شماره 2482/1/73 صادره از شعبه 12 دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه 27 دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : آقای اکبر ... 53ساله بازنشسته و کشاورز اهل و ساکن ... متهم است به قتل عمدی دخترش مرحومه شهنازبه وسیله کارد بدین توضیح که متهم گفته است : (چند روز بود که دخترم گم شده بود. خیلی جاها را گشتم ، پیدا نکردیم 0 تا اینکه خبر دادند که در منزل پسرم است که با ناباوری رفتم او را صدا زدم 0 جواب داد بله 0 دیدم در آشپزخانه است. کاردی را در دست گرفته با اسکاچ مشغول تمیز کردن آن است. احساس کردم نمی خواهد مستقمیا" در چشمان من نگاه کند و خود را مشغول کرده " است." از او پرسیدم در این چند روز کجا بودی ؟ در جواب گفت من دیگر بزرگ شده ام عقلم به کار خودم می رسد که من ناراحت شدم 0 به اوگفتم پدرسوخته اینقدر پاچه پاره شده ای که به پدرت برمی گردی و جواب می دهی 0 به طرف او رفتم دستش را که کارد بود محکم گرفتم 0 دیگر یادم نیست چکار کردم فقط لحظه ای به خود آمدم که شهناز جیغ کشید و خون از پهلوی او جاری شد که او را بغل کرده شروع به فریاد زدن کردم که به دادم برسید بچه ام مرده ، که او را به بیمارستان منتقل کردند.)
دادسرای عمومی ... با انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست دادگاه کیفری یک ... شعبه 12 به موضوع رسیدگی " کرده " و با توجه به اعلان گذشت تنها ولی دم مقتوله (مادرش ) قرار موقوفی تعقیب صادرو به لحاظ عمومی جرم متهم نامبرده را به پنج سال حبس تعزیری محکوم نموده که رای صادره مورد اعتراض محکوم علیه و وکیلش ... واقع " شده " و کتبا" درخواست تجدیدنظر کرده اند و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و دادنامه شماره 2482/1/73 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد.
(بسمه تعالی 0 با توجه به محتویات پرونده درخواست تجدیدنظر با هیچ یک از موارد مذکور در ماده 10 قانون تجدیدنظر مصوب سال 72 انطباق ندارد، لذا ضمن رد آن دادنامه فوق الاشاره ابرام و پرونده به مرجع مربوط اعاده می گردد.)

مرجع :
کتاب قتل عمد، جلداول ، تالیف یداله بازگیر،ازانتشارات ققنوس چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

74

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 60

تاریخ تصویب : 1374/01/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.