×

قتل غیرعمدی در اثر بی احتیاطی

قتل غیرعمدی در اثر بی احتیاطی

قتل-غیرعمدی-در-اثر-بی-احتیاطی-
کلاسه پرونده : 17/4/3312
شماره دادنامه : 270/4
تاریخ رسیدگی : 19/4/70
فرجامخواه : تجدیدنظرخواهی محکوم علیه
فرجامخواسته : دادنامه شماره 69/17656/9/69 صادره از شعبه 7 دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه 4 دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : دادگاه کیفری یک ... به تاریخ 17/9/69 در خصوص اتهام آقای حسن ... فرزند.00 به ارتکاب قتل غیرعمدی 15 نفر و صدمه بدنی غیرعمدی منتهی به شکستگی و نقص عضو چندین نفرن ناشی از بی احتیاطی در رانندگی موضوع کیفرخواست مورخه 12/5/67" رسیدگی کرده و" بااحراز بزه مبادرت به صدور قرار موقوفی " تعقیب " نسبت به آن عده که گذشت کرده اند و حکم محکومیت بر طبق مواد قانون تعزیرات و دیات با رعایت مواد قانون مجازات اسلامی به پرداخت دیات متعلقه و تحمل شش ماه حبس تعزیری نموده است.
محکم علیه طی لایحه ای به این حکم از جهت اینکه بر طبق قانون (حاکم زمان ) مجازات حبس به جزای نقدی تبدیل شده است اعتراض کرده (1/12/69) رئیس دادگاه در ظهرنامه دیگر ... در تاریخ 8/12/69 مرقوم داشته در عقیده خود باقی است و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و به این شعبه ارجاع شده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر ... دادنامه شماره ... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
(با توجه به مفاد حکم صادره بر محکومیت به حبس و نظر به اینکه بر طبق بند یک از تبصره 17 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی درتخلفات رانندگی می بایستی به جای حبس حکم به پرداخت جزای نقدی داده شود و این امر مودر عنایت قرار نگرفته ، لذا با نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته ، رسیدگی را به شعبه دیگر دادگاه یا قائم مقام آن ارجاع می نماید.)

مرجع :
کتاب قتل شبیه عمد و خطای محض ، جلداول ، تالیف یداله بازگیر
ازانتشارات ققنوس ،چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

80

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 270

تاریخ تصویب : 1370/04/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.