×

قتل غیرعمدی در اثر رانندگی بدون گواهینامه

قتل غیرعمدی در اثر رانندگی بدون گواهینامه

قتل-غیرعمدی-در-اثر-رانندگی-بدون-گواهینامه

وکیل


کلاسه پرونده : 1120/3304
شماره دادنامه : 61/12
تاریخ رسیدگی : 21/2/70
فرجامخواه : رسیدگی هب اعتراض وکیل محکوم علیهم
مرجع رسیدگی : شعبه دوازدهم دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : حسب محتویات پرونده دادسرای عمومی ... به اتهام آقای حسین فرزند.00 به ارتکاب یک فقره قتل غیرعمدی مرحوم حاتم ... در اثر بی احتیاطی در امور رانندگی و رانندگی بدون داشتن گواهینامه رسیدگی کرده " است.دادسرا" با توجه به گزارش پاسگاه ژاندامری و شکایت اولیه شکاه و گواهی پزشکی و نظریه کاردان ، اتهام انتسابی به متهم را محرز دانسته به استناد ماده 153ناظر به ماده 149 قانون تعزیرات درخواست تعیین کیفربرای متهم نموده است. پرونده جهت رسیدگی به شعبه 14 محاکم عمومی کیفری یک ... ارجاع شده و شعبه مذکور پس از رسیدگی به شرح دادنامه شماره 691120با احراز ومشروط بودن گذشت اولیای دم به استناد بند 6 ماده 3 و بند ب ماده 8 و ماده 9 از قانون دیات متهم را به پرداخت ده هزار درهم نقره (در صورت تراضی قیمت آن ) در حق اولیای دم ظرف دو سال ار تاریخ وق ءع قتل با کسر مبلغ هفتاد هزار تومان ... و همچنین تادیه مبلغ یکصدهزار ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرده است. پس از ابلاغ حکم وکیل محکوم علیه به موحب لایحه مورخ 27/11/69 به رای صادره اعتراض کرده است. در تاریخ 2/12/69 دادگاه به اعتارض واصله رسیدگی کرده و آن را وارد ندانسته و با بقاء درحکم پرونده را جهت رسیدگی به تجدیدنظرخواهی وکیل محکوم علیه به دیوان عالی کشورارسال داشته است که رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر صدور رای شایسته دادنامه شماره ... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند:
(بسمه تعالی 0 با عنایت به مندرجات اوراق " پروند" محکوم علیه و وکیل وی اعتارض موثری که نقض دادنامه تجدیدنظرخواسه را ایجاب نماید به عمل نیاورده اند، دادنامه تجدیدنظرخواسته توجها" به دلایل پرونده و اوضاع و احوال موجود صادر شده است. لذا به لحاظ فقد اشکال موجب نقض نتیجتا" ابرام می گردد.)

مرجع :
کتاب قتل شبیه عمد و خطای محض ، جلداول ، تالیف یداله بازگیر
ازانتشارات ققنوس ،چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

80

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 61

تاریخ تصویب : 1370/02/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.