×

تصویبنامه راجع به سهم استخدامی وزارتخانه ها، سازمانهای مستقل و موسسات وابسته و تابعه آنها

تصویبنامه راجع به سهم استخدامی وزارتخانه ها، سازمانهای مستقل و موسسات وابسته و تابعه آنها

تصویبنامه-راجع-به-سهم-استخدامی-وزارتخانه-ها،-سازمانهای-مستقل-و-موسسات-وابسته-و-تابعه-آنها

وکیل


شماره 25296/ت 25086ه 29/5/1380

هیات وزیران در جلسه مورخ 24/5/380 بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ماده (2) برنامه جامع نیروی انسانی بخش دولتی ، موضوع تصویبنامه شماره 5145/ت 23842ه مورخ 12/2/1380، تصویب نمود:
1- سهم استخدامی وزارتخانه ها، سازمانهای مستقل و موسسات وابسته وتابعه آنها ( به استثنای شرکتهای دولتی ) برای طول سالهای برنامه سوم توسعه بشرح جدول پیوست تعیین می شود.
2- به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اجازه داده می شود در سه ماهه اول هر سال براساس درخواست دستگاه و پس از اعلام دقیق آمار خروجیهای سال قبل دستگاه نسبت به صدور مجوز استخدام در چهارچوب این سهمیه ها و با رعایت سیاستهای پیش بینی شده در ماده (3) برنامه جامع نیروی انسانی بخش دولتی اقدام نماید.
3- سهمیه استخدامی تعیین شده به منزله مجوز استخدام نیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است مراقبت لازم در خصوص تحقق اهداف پیش بینی شده در بند (الف ) ماده (3) قانون برنامه سوم توسعه وتحقق خروجی نیروی انسانی هر یک ازدستگاههای اجرائی به میزان ده درصد(10%) آمار نیروی انسانی دستگاه در ابتدای برنامه سوم توسعه که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین و اعلام می شود در طول سالهای برنامه بعمل آورد.
4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می تواند در صورت حصول اطمینان از تحقق خروجی پیش بینی شده در دستگاههای اجرائی و منظور کمک به تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرائی ، سهم استخدامی پیش بینی شده برای سالهای برنامه سوم راباپیشنهاد دستگاه جابجا نماید.
5- تعیین سهمیه هر یک از موسسات دولتی وابسته به وزارتخانه ها و سازمانهای مستقل از سهمیه تخصیصی در جدول پیوست ، با پیشنهاد بالاترین مقام اجرائی دستگاه و تایید سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور خواهد بود.
6- صدور مجوز استخدامی موضوع این تصویبنامه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صرفا" برای مشاغل اصلی وتخصصی با مدارک تحصیلی دانشگاهی صورت خواهد گرفت.
7- به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اجازه داده می شود به منظور رعایت عدالت استخدامی و تحقق شایسته سالاری در استخدام نیروی انسانی دستگاههای اجرائی ، نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری آزمونهای استخدامی متمرکز ادواری ازطریق سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نماید.
8- در صورتی که خروجی نیروی انسانی دستگاههای اجرائی درطول سالهای برنامه سوم توسعه از ده درصد (10%) آمار نیروی انسانی دستگاه در ابتدای برنامه سوم توسعه تجاوز نماید ، سازمان مدیریت و برنامه ریزش کشور می تواند نسبت به بررسی و ارایه پیشنهادلازم برای استخدام نیروی انسانی جایگزین خروجیهابه هیات وزیران علاوه بر سهمیه های مندرج در این تصویبنامه اقدام کند.
9- کلیه مجوزهای استخدامی که تا تاریخ 24/5/1380 صادر شده به قوت خود باقی است.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16568

تاریخ تصویب : 1380/05/24

تاریخ ابلاغ : 1380/10/22

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.