×

تصویبنامه راجع به تعهدات معوق ارزی صادرکنندگان

تصویبنامه راجع به تعهدات معوق ارزی صادرکنندگان

تصویبنامه-راجع-به-تعهدات-معوق-ارزی-صادرکنندگان

وکیل


شماره 46308/ت 25556ه 12/10/1380

هیات وزیران در جلسه مورخ 28/9/1380 بنا به پیشنهاد شورای هالی توسعه صادرات غیر نفتی و به استناد ماده (117) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379 وماده (6) مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز مصوب 1374-تصویب نمود:
1- تعهدات معوق ارزی صادر کنندگان (اعم از تولیدی وتجاری ) در رابطه با صدور کالا جهت عرضه در نمایشگاههای خارج از کشور، طی دوره 1378-1373به تشخیص مرکز توسعه صادرات ایران بخشوده می گردد
2- تعهدات معوق ارزی صادرکنندگان کالا و خدمات طی دوره 1378- 1373 به تشخیص مرکز توسعه صادرات ایران بخشوده می گردد.
2- تعهدات معوق ارزی صادرکنندگان کالا وخدمات طی دوره 1378- 1373 مشمول تسهیلات زیر می شود:
الف - در صورتی که تعهدات ناشی از پیمان سپاری آنها جمعا" از ده هزار دلار تجاوز نکند کلا" بخشوده می گردد.
ب - چنانچه تعهدات ناشی از پیمان سپاری آنها بیش از ده هزار دلار تا پانصد هزار دلار باشد، با پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز (تفاوت بین نرخ ارز توافقی و نرخ گواهی سپرده ارزی در روزتسویه حساب ) بدون پرداخت هرگونه جریمه ای به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابل تسویه است 0 این تصویبنامه مشمول پرونده هایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویبنامه تعیین تکلیف شده اند نمی گردد.
ج - تعهدات بیش از پانصد هزار دلار قابل ارجاع و طرح ورسیدگی در کمیسیون رسیدگی به تعهدات ارزی صادر کنندگان براساس جدول مصوب آن کمیسیون می باشد.
تبصره 1- صادر کنندگان مشمول این تصویبنامه می توانند پس از برخورداری از تسهیلات مقرر، جهت رفع اثر از احکام صادره قبل از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه به محاکم و سازمانهای ذیربط مراجعه نمایند.
تبصره 2- صادر کنندگان مشول این تصویبنامه می توانند پس از برخورداری از تسهیلات مقرر، جهت رفع اثر از احکام صادره ازتاریخ این تصویبنامه به محاکم و سازمانهای ذیربط مراجعه نمایند.
تبصره 2- گزارش عملکرد این تصویبنامه تا پایان سال 1380توسط دبیرخانه شورای عالی صادرات ارائه می شود.
3- تقاضای ممنوع الصدور و یا ممنوع الخروج نمودن صادرکنندگان به جهت عدم ایفای تعهدات ارزی ناشی از پیمان سپاری توسط بانکها و دستگاههای اجرایی مجاز نیست 0
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16572

تاریخ تصویب : 1380/09/28

تاریخ ابلاغ : 1380/10/26

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.