×

آئین نامه اجرائی ماده 61 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی ماده 61 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-ماده-61-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل


شماره 22547 / ت 23197 هـ 31/5/1379
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 30/5/1379 بنا به پیشنهاد شماره 359/51 ـ 588/105 مورخ 22/4/1379 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استناد بند (هـ) ماده 61 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1379 ـ آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ تغییر اعتبار سالانه طرحهای عمرانی در قوانین بودجه نباید موجب افزایش اهداف و تعداد پروژه های مندرج در موافقتنامه ها شود . افزایش میزان هدف حجم عملیات و تعداد پروژه های طرح از سوی دستگاه اجرایی صرفاً با پیشنهاد دستگاههای اجرایی و موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امکان پذیر است .
ماده 2 ـ مبادله موافقتنامه طرحهای عمرانی انتفاعی و غیر انتفاعی جدید ، افزودن پروژه های جدید به طرحهای در دست اجرا و یا افزایش حجم و شروع عملیات طرحها صرفاً با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر رعایت موارد زیر امکان پذیر است :
الف ـ انجام مطالعات مبنی بر وجود توجیه فنی ، اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی .
ب ـ انجام مطالعات طراحی تفصیلی ( متناسب با روش اجرای طرح ؛ از جمله روش طراحی اجرایی همزمان ).
پ ـ حصول اطمینان از وجود اعتبار کافی و یا تامین منابع ، با توجه به تعهدات طرحهای عمرانی دردست اجرای هر یک از دستگاههای اجرایی و رعایت اولویت های موضوع ماده 5 این آیین نامه .
تبصره 1 ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است گزارش عملکرد این ماده مشتمل بر میزان تعهدات طرحهای عمرانی بر حسب دستگاه اجرایی ، هر شش ماده به هیات وزیران تسلیم کند .
تبصره 2 ـ دستور العمل مبادله موافقتنامه طرحهای عمرانی صرفاً نظامی امور دفاع ملی ، باید به پیشنهاد مشترک ستاد کل نیروهای مسلح ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به نحوی تهیه شود که حداکثر تا پایان مهرماه سال 1379 به تصویب هیات وزیران رسیده و در تنظیم موافقتنامه ها یا اصلاحیه موافقتنامه ها مورد استفاده است .
ماده 3 ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است ، ضوابط و مقررات مهندسی ارزش را برای ساده سازی و ارزان سازی طرحهای عمرانی شامل ضوابط عمومی طرحها و ضوابط خاص بخشهای مختلف تهیه و قبل از پایان سال 1379 برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کند .
ماده 4 ـ دستور العمل اعمال مهندسی ارزش شامل گردشکار (پیشنهاد ، انجام مطالعه و تصویب نتایج ) نحوه انعقاد قرارداد ، تعیین حق الزحمه انجام مهندسی ارزش و روش تدوین الحاقیه موافقتنامه ها و قراردادهای موجود از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و ابلاغ می گردد .
ماده 5 ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است در سال 1379 با همکاری دستگاههای اجرایی ( مجری و بهره بردار ) طرحها و پروژه های عمرانی دردست اجرا را بررسی و با هذف صرفه جویی در مصرف اعتبارات و تسریع در اجرا و بهره برداری و پروژه های عمرانی مشتمل بر زمان خاتمه ، نیاز دستگاههای بهره بردار و پیش بینی اعتبار سالهای مختلف ملاک تنظیم لایحه بودجه سال 1380 قرار می گیرد . در سالهای دیگر برنامه ، با توجه به عملکرد طرحهای عمرانی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در فهرست اولویت بندی طرحهای و پروژه های عمرانی تجدید نظر کرده و برای استفاده در تنظیم لایحه بودجه سال بعد به هیات وزیران تسلیم می کند .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1379/05/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.