×

آئین نامه اجرائی قانون حمایت از بازسازی و نوسازی صنایع نساجی کشور مصوب 1380

آئین نامه اجرائی قانون حمایت از بازسازی و نوسازی صنایع نساجی کشور مصوب 1380

آئین-نامه-اجرائی-قانون-حمایت-از-بازسازی-و-نوسازی-صنایع-نساجی-کشور-مصوب-1380
شماره 48476/ت 25726ه 26/10/1380
هیات وزیران در جلسه مورخ 28/9/1380 بنا به پیشنهاد مشترک وازترخانه های صنایع ومعادن وکار وامور اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند(ح ) ماده واحده قانون حمایت از بازسازی و نوسازی صنایع نساجی کشور - مصوب 1380 -آئین نامه اجرائی قانون یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- استفاده از تسهیلات قانون حمایت از بازسازی صنایع نساجی منوط به ارائه طرح توجیهی فنی واقتصادی مورد قبول وزارت صنایع و معادن و بانک عامل می باشد.
ماده 2- ظرفیت تولید برای واحدهای مشمول موضوع بند (الف ) قانون یاد شده ، برابر بیشترین آمار تولید از سال 1369 تاپایان سال 1379 یا معادل آن خواهد بود، مشروط ب راینکه از هفتاددرصد (70%) ظرفیت اسمی کمتر نباشد.
ماده 3- وزارت مسکن وشهرسازی مکلف است در خصوص بند(الف ) قانون مذکور و یا در صورت ضرورت حفظ کاربری اراضی موضوع تبصره بند(الف ) با اعلام آمادگی مدیران واحدهای مشمول و به ترتیب اولویتی که وزارت صنایع ومعادن اعلام می نماید، ظرف مدت یک ماه نسبت به انجام کارشناسی توسط کارشناس یا کارشناسان مرضی الطرفین و اعلام قیمت بهای زمین به قیمت کارشناسی با فرض کاربری مسکونی اقدام و ظرف مدت یک ماه پس از اعلام قیمت کارشناسی بهای آن را به حساب شرکت که توسط مدیران واخدها مشخص می گردد، واریزنماید.
تبصره - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است اعتبار مورد نیاز وزارت مسکن وشهرسازی را پس از بررسی جهت اجرای بند (الف ) قانون یاد شده و بارعایت قوانین ومقررات مربوط درچارچوب وجوه اداره شده و یا سایر تسهیلات تامین نماید.
ماده 4- سازمان تامین اجتماعی موظف است آن دسته ازکارگران واحدهای مشمول این قانون را که در دوران بازسازی و نوسازی (حتی واحدهایی که قبلا" از بیمه بیکاری استفاده نموده اند) موقتا" بیکار می گردند، ظرف مدت یک ماه پس از اعلام وزارت صنایع ومعادن تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد و در زمان تنظیم بودجه سالانه ، عملکرد خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نماید. چنانچه بابت اجرای این قانون نسبت به روال معمول صندوق بیمه بیکاری کسری اعتبار ایجاد گردد، میزان کسری پس از بررسی به عنوان کمک دولت به صندوق مذکور دربودجه سنواتی پیش بینی ومنظور می گردد.
ماده 5- واحدهای مشمول قانون که قدمت آنها براساس تایخ صدور پروانه صنعتی یا لیست بیمه کارکنان بیش از ده سال باشد،درصورت بازسازی نوسازی اساسی موضوع بند(ز) قانون مذکور، با تائیدوزارت صنایع ومعادن از تاریخ بهره برداری جدید مشمول معافیتهای موضوع ماده (132) قانون مالیاتهای مستقیم ( اصلاحی مصوب 1/137112) خواهند بود
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16580

تاریخ تصویب : 1380/09/28

تاریخ ابلاغ : 1380/11/06

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.