×

لایحه قانونی اصلاح ماده 3 قانون خرید اراضی و ا بنیه و تاسیسات برای حفظ آثار تاریخی و باستانی مصوب آذر ماه 1347

لایحه قانونی اصلاح ماده 3 قانون خرید اراضی و ا بنیه و تاسیسات برای حفظ آثار تاریخی و باستانی مصوب آذر ماه 1347

لایحه-قانونی-اصلاح-ماده-3-قانون-خرید-اراضی-و-ا-بنیه-و-تاسیسات-برای-حفظ-آثار-تاریخی-و-باستانی-مصوب-آذر-ماه-1347
شماره 55718 - 2 / 7 / 1358
وزارت فرهنگ و آموزش مالی

ماده 3- هر گاه نسبت به بهای اراضی و ا بنیه و تاسیسات بین وزارت فرهنگ و آموزش عالی و مالک یا مالکان توافق حاصل نشود ، بهای اراضی و ابنیه و تاسیسات مذکور ،بوسیله هیئتی مرکب از وزیر کشور – دادستان کل ، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک یا نمایندگان آنها با توجه بنظر کارشناس تعیین خواهد شد و در استانها این هیئت مرکب خواهد بود از استاندار – رئیس دادگستری استان و مدیر کل ثبت ا سناد استان . تصمیم این هیئتها قطعی است و در این مورد علاوه بر قیمت تعیین شده پنج درصد نیز اضافه پرداخت خواهد شد و هر گاه مالک در ملک مورد معامله ساکن باشد علاوه بر پنج درصد فوق ده درصد دیگر به قیمت تعیین شده افزوده خواهد شد و هرگاه محل اعاشه او منحصر بدرآمد آن ملک باشد پانزده درصد دیگر به قیمت تعیین شده از این بابت به او پرداخت خواهد گردید .
تبصره 1- در مورد اراضی مشمول قوانین و مقررات اصلاحات ارضی وزیر کشاورزی و عمران روستائی یا نماینده او بجای وزیر کشور یا نماینده او عضو هیئت خواهد بود و در استانها مدیر کل کشاورزی استان بجای استاندار یا نماینده او در هیئت عضویت خواهد داشت .
تبصره 2- ترتیب پرداخت حق کسب و پیشه کسا نی که محل کسب آنان در اثر ا جرای ا ین قانون از بین میرود طبق آئین نامه اجرائی این قانون صورت خواهد گرفت .
نخست وزیر

نوع : قانون

شماره انتشار : 10088

تاریخ تصویب : 1358/07/02

تاریخ ابلاغ : 1358/07/19

دستگاه اجرایی : وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.