×

لایحه قانونی اصلاح بعضی از مواد آئین نامه استخدامی بیمه مرکزی ایران و الحاق مواد و تبصره هائی به آن

لایحه قانونی اصلاح بعضی از مواد آئین نامه استخدامی بیمه مرکزی ایران و الحاق مواد و تبصره هائی به آن

لایحه-قانونی-اصلاح-بعضی-از-مواد-آئین-نامه-استخدامی-بیمه-مرکزی-ایران-و-الحاق-مواد-و-تبصره-هائی-به-آن
شماره 64338 - 6/8/1358
سازمان امور اداری و استخدامی کشور

1- ماده 17 به شرح زیر اصلاح میشود :
کسانیکه به استخدام بیمه مرکزی ایران در می آید به استناد شغلی که برای آن استخدام میشوند در پایه یک گروه مربوط وارد خدمت میگردند و در صورتیکه این قبیل میتخدمین دارای سابقه خدمت دولتی باشند بازاء هردوسال سابقه خدمت دولتی آنان یک پایه در گروه شغل مورد تصدی به آنان اعطاء میشود ، مدت خدمت زیر پرچم و خدمات اجتماعی زنان جزو سابقه خدمت دولتی محسوب میشود . حکم این ماده شامل کلیه مستخدمینی که طبق این مقررات به استخدام شرکت درآمده اند نیز میباشد .
تبصره – مدت خدمت مستخدمین بیمه مرکزی ایران در مدارس غیردولتی مشمول فرمان آموزش رایگان با رعایت ضوابطی که در آئیننامه اجرائی قانون تعیین تکلیف وضع استخدامی کارکنان مدارس مذکور مصوب 19 مردادماه 1356 پیشبینی شده است از لحاظ پایه .و بازنشستگی جزو سابقه خدمت آنان محسوب میشود .
2- تبصره 2 ماده 19 بشرح زیر اصلاح می گردد :
مستخدمینی که ارتقاء گروه یافته یا مییابند در پایه ای از گروه جدید قرار خواهند گرفت که در گروه قبلی دارا بوده اند درمواردیکه پایه قبلی مستخدم در گروه جدید وجود نداشته باشد آخرین پایه گروه جدید به آنان اعطاء میشود .
3- ماده 20 بشرح زیر اصلاح می شود :
در صورت ضرورت با رضایت مستخدم ثابت میتوان شغلی در گروه پائین تر به او اکرد و در این صورت مستخدم در پایه ای از گروه جدید قرار خواهد گرفت که در گروه قبلی دارا بوده است و تفاوت حقوق پایه گروه قبلی با پایه گروه جدید را دریافت خواهد کرد و در تعیین حقوق آمادگی بخدمت و حقوق بازنشستگی و وظیفه او مبنای محاسبه قرار میگیرد و در غیر اینصورت مستخدم آماده بخدمت خواهد شد .
هر نوع افزایش حقوق ناشی از ترفیع پایه اینگونه مستخدمین بابت تفاوتهای مذکور در فوق محسوب خواهد شد . ارتقاء گروه مجدد مستخدمیکه بترتیب فوق در گروه پائین تر منصوب میشود تا بالاترین گروهی که قبلا دارا بوده است بدون گذارندان امتحان مقرر در بند ج ماده 198 با داشتن سایر شرایط مجاز است و در اینصورت در پایه ای از گروه بالاتر قرار میگیرد که در گروه پائین تر دارا بوده است و تفاوت حاصل از ارتقاء گروه او بابت تفاوت حقوق مذکور محسوب خواهد شد .
4- در ماده 24 عبارتهای « با تأیید شورای حقوق و دستمزد » و « و تأیید شورای حقوق و دستمزد » حذف میشود .
5- تبصره ای به شرح زیر بعنوان تبصره 3 به ماده 28 الحاق می شود .
تبصره – مدت مرخصی بدون حقوق مستخدم برای ادامه تحصیلات عالی و تخصصی در رشته های مورد نیاز بیمه مرکزی ایران مشروط به اینکه منجر به اخذ مدرک تحصیلی شود از لحاظ بازنشستگی و وظیفه با پرداخت کسور مربوط جزو سابقه خدمت مستخدم محسوب میشود .
6- در ماده 31 عبارت « پس از تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور » حذف میشود .
7- ماده 34 بشرح زیر اصلاح میشود :
کلیه سوابق خدمت دولتی قبلی مستخدمین موضوع بند الف ماده 32 از نظر بازنشستگی و وظیفه قابل احتساب و مشمول مقررات تبصرههای 1و2 ماده 85 قانون استخدام کشوری خواهد بود .
8- در ماده 53 عبارت « مگر در مورد تدریس با » بعبارت « مگراینکه » تغییر و عبارت « را تحصیل کرده باشند » به بعد از بیمه مرکزی ایران اضافه میشود .
9- ماده 60 بشرح زیر اصلاح و بندهای الف و ب آن حذف میشود :
بیمه مرکزی ایران مکلف است گروه و پایه مستخدمین ثابت خود را که در تاریخ تصویب آئین نامه استخدامی بیمه مرکزی ایران در خدمت داشته است پس از اجرای ماده 12 این آئین نامه باستناد شغل مورد تصدی با احتساب کلیه سنوات خدمت دولتی بازاء هر دوسال یک پایه تعیین کند .
10- عبارت « بندهای الف و ب » در تبصره 1 ماده 60 حذف میشود .
11- تبصره ذیل تحت عنوان تبصره 3 به ماده 60 الحاق می گردد :
تبصره – سوابق خدمت مستخدمین شرکتها و مؤسسات خصوصی که با اجازه قانون بشرکت دولتی تبدیل شده یا میشوند در اجرای این ماده و سایر مواد این آئین نامه قابل احتساب میباشد .
12- شرح زیر بعنوان ماده 62 به آئین نامه استخدامی بیمه مرکزی ایران الحاق میشود :
ماده 62- بیمه مرکزی ایران مکلف است بر اساس مشاغل مستمر مصوب خود مستخدمین پیمانی و همچنین کارمکنانی را که برای انجام خدمت تمام وقت در مقابل دستمزد بکارگمارده شده اند و در تاریخ تصویب این اصلاحیه در خدمت درد بنا به درخواست آنان با حفظ سابقه خدمت دولتی به استخدام ثابت درآورد .
گروه شغلی آنان بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل و پایه آنان بازاء هر دو سال سابقه خدمت دولتی یک پایه تعیین خواهد شد .
13- آثار مالی مترتب بر این اصلاحیه از 1/7/1357 قابل پرداخت میباشد
نخست وزیر

نوع : قانون

شماره انتشار : 10111

تاریخ تصویب : 1358/08/06

تاریخ ابلاغ : 1358/08/17

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.