×

لایحه قانونی راجع به منع استخدام کسانیکه متدین بیکی از ادیان اسلام، زرتشتی ، کلیمی و عیسوی نیستند در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

لایحه قانونی راجع به منع استخدام کسانیکه متدین بیکی از ادیان اسلام، زرتشتی ، کلیمی و عیسوی نیستند در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

لایحه-قانونی-راجع-به-منع-استخدام-کسانیکه-متدین-بیکی-از-ادیان-اسلام،-زرتشتی-،-کلیمی-و-عیسوی-نیستند-در-نیروهای-مسلح-جمهوری-اسلامی-ایران
شماره 24/د 17/9/1358
وزارت دفاع ملی
لایحه راجع به منع استخدام کسانیکه متدین به یکی از ادیان اسلام ، زرتشتی ، کلیمی و عیسوی نیستند در نیروها ی مسلح جمهوری اسلامی ایران که درجلسه مورخ 29/8/1358 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی رسیده است به پیوست ابلاغ میگردد.

ماده واحده : استخدام کسانیکه متدین بیکی از ادیان اسلام ، زرتشتی ، کلیمی و عیسوی نیستند در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مطلقا" ممنوع است .
تبصره 1- کساینکه متدین بیکی ادیان مصرح در این قانون نبوده و قبلا به استخدام نیروهای مسلح جممهوری اسلامی ایران پذیرفته شده اند در صورتیکه ارشاد شده و صادقانه اسلام را قبول نمایند کما کان در خدمت ابقاء والا از خدمت اخراج خواهند شد .
تبصره 2- بازنشستگان ، موظفین و مستمری بگیران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صورتیکه متدین بیکی از ادیان مصرح در این قانون نباشند از دریافت حقوق مربوط محروم خواهندبود مگر اینکه ارشاد شده و صادقانه اسلام را قبول نمایند.
تبصره 3- درجه داران و کارمندان غیر نظامی همطراز آنان و افراد بازنشسته ، موظف و مستمری بگیران آنان بعلت استضعاف از شمول تبصره 2 این قانون مستثنی میباشند .
تبصره 4- ملاک تشخیص ارشادو قبول دین اسلام ارائه مدرک کتبی از یکی از مراجع تقلید مبنی بر تبری تاز عقاید قبلی و تشرف به تدین مبین اسلام و درج مراتب در یکی از روزنامه های کثیرا لانتشار کشور میباشد.
شورای انقلاب اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10144

تاریخ تصویب : 1358/09/17

تاریخ ابلاغ : 1358/09/28

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.