×

آئین نامه مربوط به موارد و نحوه مصرف اعتبار ردیف 503052 موضوع تبصره فوق مربوط به عملیات عمرانی و حراست از مرزها

آئین نامه مربوط به موارد و نحوه مصرف اعتبار ردیف 503052 موضوع تبصره فوق مربوط به عملیات عمرانی و حراست از مرزها

آئین-نامه-مربوط-به-موارد-و-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-503052-موضوع-تبصره-فوق-مربوط-به-عملیات-عمرانی-و-حراست-از-مرزها
شماره 12726 25/2/1362
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 14/2/1362 بنا به پیشنهاد شماره 1660 /52/1574 مورخ 8/2/1362 وزارت کشور وزارت سپاه پاسداران و سارمان برنامه و بودجه و باستناد تبصره 29 قانون بودجه سال 1362 آئین نامه مربوط به موارد و نحوه مصرف اعتبار ردیف 503052 موضوع تبصره فوق مربوط به عملیات عمرانی و حراست از مرزها را در 10 ماده و 2 تبصره به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1 ـ اعتبار تبصره 29 قانون بودجه سال 1362 برای عملیات عمرانی و حراست از مرزها با رعایت مفاد این آئین نامه قابل مصرف بوده و از شمول قوانین و مقررات مغایر مستثنی می باشد .
ماده 2 ـ تعیین اولویت و سهم هر یک از استانهای مرزی از محل اعتبار تبصره مذکور بر اساس طرح ها و پروژه هائی خواهد بود که با پیشنهاد ستاد مرزهای استانهای مرزی از طریق استانداری ارسال و به تصویب وزارت کشور و ستاد مرزها در مرکز و سازمان برنامه وبودجه رسیده و به استانداریهای مربوطه ابلاغ خواهد شد تا زیر نظر برادران استاندار به مصرف طرح های مربوطه برسد .
تبصره ـ کلیه نهادها ارگان ها موظف در اجرای طرح های مرزی خود هماهنگی لازم با استانداری ملحوظ دارد .
ماده3 ـ استانداری ها مکلفند برای پرداخت هزینه های موضوع این ایین نامه حساب جداگانه ای نزد یکی از شعب بانک ملی ایران با معرفی خزانه افتتاح نماید . استفاده از حساب مذکور با امضاء مشترک استاندار یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب طرح های عمرانی مجاز می باشد .
تبصره ـ وجوه لازم بر اساس اعتبار تخصیص یافته وبه میزانی که از طرف ستاندار تعیین می شود از توسط ذیحساب مربوطه واریز
می گردد .
مسئولیت تشخیص و تعهد تسجیل و صدور حواله و همچنین تعیین نحوه انجام معاملات مربوطه به عهده استاندار یا مقام مجاز از طرف ایشان خواهد بود .
ماده 5 ـ اسناد هزینه مربوط به اعتبار موضوع این آئین نامه با امضای استاندار یا مقام مجاز از طرف او و ذیحساب طرح های عمرانی استان به هزینه قطعی منظور خواهد شد .
در مواردی که دستگاه اجرایی دیگری غیر از استانداری عملیات مربوطه را انجام دهد اسناد هزینه مزبور باید قبلا به امضای رییس و مسئول امور مالی دستگاه اجرایی ذیربط نیز برسد .
ماده 6 ـ ایجاد هیچ نوع تعهد عملیاتی و پرسنلی از طریق مصرف اعتبار مذکور برای سال بعد مجاز نخواهد بود .
ماده 7 ـ کلیه اموال منقول و غیر منقول که از محل اعتبار موضوع این ائین نامه خریداری و یا ایجاد می شود اموال دولتی محسوب می گردد .
ماده 8ـ استاندار ها موظفند گزارش توجیهی فهرست هزینه های عملیاتی مربوط را هر سه ماه یک بار به وزارت کشور وزارت سپاه پاسداران و سارمان برنامه وبودجه ارسال تا از طریق وزارت کشور به نخست وزیری جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی ارسال گردد
ماده 9 ـ مانده وجوه استفاده نشده اعتبار مذکور باید در اجرای تبصره 60 قانون بودجه سال 1360 حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1363 خزانه واریز گردد .
ماده 10 ـ توضیح تشکیل ستاد مرزها در هر استان و فرمانداری ستاد فرعی که ستاد مرزها نام دارد تشکیل و اعضاء آن مرکب از :
1 ـ استاندار 2ـ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه 3 ـ فرمانده ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران در منطقه 4 ـ فرمانده نظامی منطقه 5 ـ مسئول یا نماینده جهاد 6 ـ نماینده وزارت راه 7 ـ نماینده و تحقیقات نخست وزیری و رئیس سازمان برنامه وبودجه استان می باشد .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 11146

تاریخ تصویب : 1362/02/14

تاریخ ابلاغ : 1362/03/14

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.