×

آئین نامه ضوابط و نحوه مصرف اعتبار عملیات اصطراری عمرانی و پیش بینی نشده استانها منظور در قسمت ششم قانون بودجه سال 1362

آئین نامه ضوابط و نحوه مصرف اعتبار عملیات اصطراری عمرانی و پیش بینی نشده استانها منظور در قسمت ششم قانون بودجه سال 1362

آئین-نامه-ضوابط-و-نحوه-مصرف-اعتبار-عملیات-اصطراری-عمرانی-و-پیش-بینی-نشده-استانها-منظور-در-قسمت-ششم-قانون-بودجه-سال-1362
شماره 13446 5/3/1362
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 1/3/1362 بنا به پیشنهاد شماره 2092/52/1861 مورخ 17/2/1362 وزرات کشور و تایید شماره 24/3069/911 مورخ 6/2/1362 وزرات امور اقتصادی و دارائی و شماره 1416 ـ 1 ـ 861/4 مورخ 3/2/1362 سازمان برنامه وبودجه و باستناد تبصره 23قانون بودجه سال 1362 آئین نامه ضوابط و نحوه مصرف اعتبار عملیات اصطراری عمرانی و پیش بینی نشده استانها منظور در قسمت ششم قانون بودجه سال 1362 در 11 ماده و3 تبصره به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1 ـ اعتبار تبصره 23 قانون بودجه سال 1362 برای عملیات اضطراری عمرانی و پیش بینی نشده استانها بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی با رعایت مفاد این آئین نامه قابل مصرف می باشد .
ماده 2 ـ سهم هر یک از استانها از محل بند ب تبصره مذکور توسط وزارت کشور با همکاری سازمان برنامه وبودجه تعیین وپس ازتص.یب وزیر کشور به استانداری ابلاغ خواهد شد تا با تشخیص استاندار جهت هزینه های پیش بینی نشده طرحهای ضروری به مصرف برسد .
ماده 3 ـ اعتبار تخصیص یافته بند الف تبصره 23 قانون بودجه سال 1362 بهر استان با تصویب کمیته برنامه ریزی استان جهت عملیات طرح های اضطراری و طرح های ضروری جدید که در قانون اعتباری برای آنها پیش بینی نشده و یا در صورت پیش بینی شدن با کمبود اعتبار مواجه می شوند قابل مصرف خواهد بود .
تبصره 1 ـ آن قسمت از اعتبارات موضوع این آئین نامه که جهت تامین کسری اعتبار طرحهائی که با کمبود اعتبار مواجه می شوند اختصاصی داده میشود در صورتیکه به تشخیص استاندار مصرف آن بر طبق مقررات و ضوابط طرحهای مربوط مقدور باشد باید بر طبق مقررات مذکور به مصرف برسد .
تبصره 2 ـ حداقل دو سوم اعتبار تخصیص یافته به هر یک از استانها می بایستی به مناطق روستائی اختصاص یابد .
تبصره 3 ـ در مصرف این اعتبار در شرایط مساوی آن گروه از پروژه های جدید که قسمتی از هزینه های مورد نیاز آنها از طریق خودیاری مردم پرداخت می گردد دارای اولویت می باشند .
ماده 4 ـ استانداریها مکلفند برای پرداخت هزینه های بند های الف و ب تبصره 23 قانون بودجه سال 1362 موضوع این آئین نامه حسابهای جداگانه ای نزد یکی از شعب بانک ملی ایران در استان مربوط با معرفی خزانه افتتاح نماید وجوه مربوط در حدود اعتبارات تخصیص یافته بر اساس در خواست وجه توسط ذیحساب طرحهای عمرانی استان از طریق خزانه به حسابهای مذکور حسب مورد منتقل خواهد شد برداشت از حسابهای مزبور با امضاء مشترک استاندار یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب طرحهای عمرانی استان مجاز می باشد .
ماده 5 ـ مسئولیت تشخیص تعهد تسجیل و صدور و حواله و همچنین تعیین نحوه انجام معاملات مربوط به عهده استاندار یا مقام مجاز از طرف ایشان خواهد بود .
ماده 6 ـ اسناد هزینه مربوط به اعتبار موضوع این آئین نامه با امضای استاندار و یا مقام مجاز از طرف او و ذیحساب طرحهای عمرانی استان به هزینه قطعی منظوط خواهد شد و مواردیکه دستگاه اجرائی دیگری غیر از استانداری برای اجرای عملیات اضطراری تعیین شده باشد اسناد هزینه مربوط باید قبلا با امضاء رئیس و مسئول امور مالی دستگاه اجرائی ذیربط نیز برسد .
ماده 7 ـ ایجاد هیچ نوع تعهد عملیاتی و پرسنلی از طریق مصرف اعتبار مزبور برای سالهای بعد مجاز نخواهد بود .
ماده 8 ـ کلیه اموال منقول و غیر منقول که از محل اعتبار موضوع این آئین نامه خریداری و یا ایجاد می شود اموال دولتی محسوب می گردد .
ماده 9ـ در اجرای تبصره 42 قانون بودجه سال 1362 استانداران موظفند فهرست هزینه های عملیاتی و گزارش توجیهی مربوط هر سه ماه یکبار از طریق وزارت کشور به نخست وزیری جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی ارسال دارند .
ماده10 ـ مانده وجوه استفاده نشده اعتبار مذکور باید در اجرای تبصره 61 قانون بودجه سال 1360 حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1363 به خزانه واریز گردد .
ماده 11 ـ دستگاههای اجرائی محلی باسد گزارش عملیات انجام یافته از محل اعتبار فوق الذکر را جهت اطلاع و ضبط درسوابق و هماهنگی با سایر فعالیتهای عمرانی استان به سازمان برنامه وبودجه استان ارائه نماید .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 11150

تاریخ تصویب : 1362/03/01

تاریخ ابلاغ : 1362/03/19

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.