×

آئین نامه اجرائی بند (ب ) تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (ب ) تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(ب-)-تبصره-66-قانون-بودجه-سال-1362-کل-کشور

وکیل


شماره 18242 29/4/1362
شماره 18242
وزارت دفاع ملی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 15/4/1362 بنا به پیشنهاد شماره 00 ـ 4/07/202/62/م مورخ 4/3/1362 وزرات دفاع و نامه شماره 24/5351/8194 مورخ 28/3/1362 وزرات امور اقتصادی و دارائی آئین نامه اجرائی بند (ب ) تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 کل کشور را در 9 ماده و 7 تبصره به شرح زیر تصویب نمودند.
ماده 1 ـ وزارت دفاع جمهوری اسلامی مجاز است در اجرای بند (ب) تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 کل کشور در حدود امکانات خود آن قسمت از اقلام عمده دفاعی وسائل و تجهیزات و سایر اقلام اماری مورد نیاز دستگاههای مشمول تبصره مذکور اعتبارات مصوب در بودجه مربوط به دستگاه ذیربط با رعایت مفاد این آئین نامه تامین نماید.
ماده 2 ـ دستگاههای مشمول بند ب تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 کشور موظفند ارزش اقلام و تجهیزات و سایر اقلام امادی را که از محل موجودی ارتش جمهوری اسلامی دریافت می دارند معادل قیمت تمام شده ( قیمت خرید به اضافه هزینه های ترابری و بیمه) طبق حسابی که حسب مورد از طریق یگان تحویل دهنده اقلام و تجهیزات و سایر اقلام امادی دریافت می دارند قبل از تحویل به حساب شماره 40443 وزارت دفاع جمهوری اسلامی در بانک مرکزی که اختصاص به تمرکز وجوه موضوع جزء (1) بند ب تبصره فوق دارد واریز و یک نسخه از اعلامیه مربوط را جهت دریافت کالا به سگان تحویل دهنده اقلام و یک نسخه فتوکپی آن را همراه با نامه به ذیحسابی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ارسال دارند.
تبصره ـ نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی موظفند یک نسخه از صورتحسابی را که در اجرای این ماده به سازمانهای دریافت کننده اقلام تحویل می نمایند به معاونت مالی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ارسال نمایند.
ماده 3 ـ وزارت دفاع جمهوری اسلامی مجاز است از محل وجوهی که در اجرای بند ب تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 به حساب شماره 40443 واریز شده و یا می شود اقلام عمده دفاعی مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی را با رعایت مفاد آئین نامه موضوع بند الف تبصره 66 قانون بودجه سال 62 کل کشور و سایر وسائل و تجهیزات و سایر اقلام امادی مورد نیاز را با رعایت مقررات قانون محاسبات عمومی خریداری نماید.
تبصره 1 ـ وجوه مورد نیاز بابت اقلام عمده دفاعی موضوع این ماده با دستور وزیر دفاه جمهوری اسلامی یا مقام مجاز از طرف ایشان از طریق ذیحسابی متبوعه از محل حساب فوق قابل پرداخت می باشد.
تبصره 2 ـ وجوه مورد نیاز بابت خرید سایر وسائل و تجهیزات و سایر اقلام امادی بنا به درخواست کتبی نبروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی و سایر سازمانهای مشمول بند ب تبصره 66 قانون بودجه سال 62 طبق دستور وزارت دفاع جمهوری اسلامی از طریق ذیحسابی متبوعه (داراجا) از محل حساب فوق به حسابهای بانکی جداگانه ای که نیروهای سه گانه برای این منظور از طریق خزانه افتتاح نموده و یا خواهند نمود به عنوان تنخواه گردان واریز خواهد شد تا توسط نیروهای یادشده با رعایت قوانین و مقررات قانون محاسبات عمومی برای خرید اقلام مذکور به مصرف رسانیده و اسناد و مدارک مربوط را پس از تایید میزان دیوان محاسبات کشور توسط دارائیهای مربوطه جدا از اسناد هزینه های مربوط به اعتبارات مصوب وزارت دفاع جمهوری اسلامی به منظور واریز تنخواه گردان دریافتی از این بابت به ذیحسابی وزارت دفاع جمهوری اسلامی تحویل گردد.
ماده 4 ـ ذیحسابی وزارت دفاع جمهوری اسلامی (داراجا) وجوه واریز شده به حساب شماره 40443 و همچنین وجوهی را که از این شماره حساب پرداخت می کند حسب مورد تحت سرفصلهای خاصی بنام وجوه دریافتی موضوع جزء (1) بند (ب) تبصره 66 قانون بودجه سال 62 کل کشور و هزینه های انجام شده از محل وجوه موضوع فوق تبصره و پیش پرداختی و تنخواه گردان واریز شده به حساب نیروهای سه گانه موضوع تبصره (2) ماده (3) از محل وجوه مذکور را بطور جداگانه در حسابهای ماهانه خود اعمال خواهد نمود.
ماده 5 ـ دستگاههای مشمول بند ب تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 مکلفند ارزش تقریبی آن قسمت از اقلام عمده دفاعی و وسائل و تجهیزات مورد نیاز خود را که در اجرای جزء (2) بند (ب) تبصره یادشده در نظر دارند توسط وزارت دفاع جمهوری اسلامی خریداری شود پس از استعلام نظر قبلی وزارت دفاع جمهوری اسلامی و هماهنگی لازم به حساب 40497 که منحصرا به منظور تمرکز وجوه موضوع این ماده از طریق خزانه در بانک مرکزی ایران افتتاح شده است واریز و یک نسخه از اعلامیه مربوطه را همراه با نسخه ای از فهرست اقلام نیازمندی به وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران ارسال و نسخه دیگری از اعلامیه بانکی را همراه با نامه به ذیحسابی وزارت دفاع جمهوری اسلامی (داراجا) بفرستند.
تبصره ـ وزیر دفاع جمهوری اسلامی با هماهنگی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی خرید اقلام عمده دفاعی را به معاونت لجستیگی وزارت دفاع و خرید سایر وسائل و تجهیزات را به فرماندهی لجستیگی نیروی ذیربط تفویض اختیار می نماید.
ماده 6 ـ از محل وجوهی که در اجرای بند ب تبصره 66 قانون بودجه 1362 به حساب 40497 واریز شده و یا می شود اقلام عمده دفاعی با رعایت مفاد بند الف تبصره 66 قانون بودجه کل کشور و سایر وسائل و تجهیزات با رعایت مقررات قانون محاسبات عمومی ( در زمان جنگ با رعایت مفاد آئین نامه اجرائی تبصره 2 ماده 68 قانون محاسبات عمومی) خریداری و تحویل خواهد شد.
تبصره 1ـ وجوه مورد نیاز بابت خرید اقلام عمده دفاعی با دستور کتبی وزیر دفاع جمهوری اسلامی یا مقام مجاز از طرف ایشان قابل پرداخت بوده و وجوه مورد نیاز جهت خرید سایر وسائل و تجهیزات با درخواست نیروی مربوطه و دستور وزارت دفاع جمهوری اسلامی از طریق ذیحسابی وزارت دفاع جمهوری اسلامی (داراجا) بحساب مربوط به دارائی نیروی ذیربط واریز می گردد.
تبصره 2 ـ معاونت لجستیگی وزارت دفاع مجاز است ارزش اقلام مربوطه به قراردادهائیکه به صورت تمرکز برای تامین اقلام عمده دفاعی نیروهای سه گانه ارتش و سازمانهای مشمول بند ب تبصره 66 قانون فوق الذکر منعقد می نماید از محل اعتبارات بنیه دفاعی پرداخت و سپس معادل ارزش اقلام سهمیه سازمانهای مشمول بند ب تبصره 66 را که قبلا به حساب 40497 واریز گردیده است طبق دستور وزیر دفاع جمهوری اسلامی یا مقام از طرف ایشان به حساب 40443 منتقل و برابر مقررات این آئین نامه مصرف نماید.
تبصره 3 ـ صورتحسابهای اقلام خریداری شده موضوع این ماده بر مبنای قیمت تمام شده (قیمت خرید به اضافه هزینه ترابری و هزینه های بانکی و بیمه) حسب مورد توسط وزارت دفاع جمهوری اسلامی و یا نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی به سازمانهای ذیربط ارسال می گردد.
ماده 7 ـ دستگاههای مشمول بند (ب) تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 کل کشور مجاز هستند پس ازدریافت صورتحساب اقلام دریافتی از وزارت دفاع جمهوری اسلامی و یا نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی وجوه پرداختی به حسابهای شماره 40443 و 40497 را بر اساس صورتحسابهای مزبور و با تنظیم صورتمجلس و یا گزارش دریافت انبار به هزینه قطعی منظور نمایند.
ماده 8 ـ الف ـ وجوهی که در اجرای بند (ب) تبصره 66 قانون بودجه سال 1362 کل کشور به حسابهای 40443و 40497 واریز می گردد تا پایان اسفند سال 1363 به ترتیب مقرر در این آئین نامه قابل مصرف می باشد.
ب ـ وزارت دفاع جمهوری اسلامی و ذیحسابی مربوطه ( داراجا) مکلفند که مانده وجوه مصرف نشده حساب 40443 را پس از انقضای مدت مزبور به حساب خزانه منتقل نماید.
پ ـ مانده وجوه مصرف نشده حساب 40497 پس از انقضای مدت مزبور از طریق سازمانهای ذیربط به حساب خزانه واریز شود.
ماده 9 ـ سازمانهای مشمول این آئین نامه موظفند گزارش نحوه هزینه اعتبارات موضوع این آئین نامه را در پایان هر سه ماه به هیئت موضوع بندت تبصره 66 قانون بودجه 1362 گزارش نمایند.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 11196

تاریخ تصویب : 1362/04/15

تاریخ ابلاغ : 1362/05/13

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.