×

آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 105100( بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی ـ کمک) موضوع تبصره (32) قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 105100( بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی ـ کمک) موضوع تبصره (32) قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین-نامه-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-105100(-بنیاد-امور-مهاجرین-جنگ-تحمیلی-ـ-کمک)-موضوع-تبصره-(32)-قانون-بودجه-سال-1362-کل-کشور

وکیل


شماره 30902 1/5/1362
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 26/4/1362 بنا به پیشنهاد شماره 591/3/52/5/3482 مورخ 19/3/1362 وزارت کشور و تایید شماره 24ـ3741/997 مورخ 14/2/1362 وزارت امور اقتصادی و دارائی آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 105100( بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی ـ کمک) موضوع تبصره (32) قانون بودجه سال 1362 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند.
ماده 1 ـ اعتبار ردیف 105100 ( بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی ـ کمک ) برای تامین هزینه های بنیاد در قالب اهداف و وظایف و مقررات مندرج در قانون و اساسنامه بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی با رعایت مفاد این آئین نامه قابل مصرف می باشد و از شمول قوانین و مقررات مغایر مستثنی است.
ماده 2 ـ اعتبارات سهمی مرکز و واحدهای تابعه بنیاد در استانها از محل ردیف فوق با توجه به نیازمندیهای مربوط بنا به پیشنهاد سرپرست بنیاد توسط شورایعالی بنیاد تعیین و از طرف سرپرست بنیاد به واحدهای ذیربط ابلاغ خواهد شد.
ماده 3 ـ مدیر امور مالی بنیاد با حکم سرپرست بنیاد مرکز منصوب می شود و مسئولیت درخواست وجه پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و نقدینه ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب بنیاد را در سطح کشور به عهده دارد.
تبصره ـ مسئول امور مالی بنیاد در استان به پیشنهاد سرپرست بنیاد ایتان و با حکم سرپرست بنیاد مرکز و مسئول امور مالی بنیاد در شهرستان با پیشنهاد سرپرست بنیاد شهرستان و با حکم سرپرست بنیاد ایتان مربوط منصوب می شود و عهده دار مسئولیتهای مندرج در این ماده در مورد ابوابجمعیخود می باشد.
ماده 4 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های مووضع این آئین نامه به تدریج و بر حسب نیاز در حدود اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبار ردیف 105100 قانون بودجه سال 1362 بر اساس دستور سرپرست بنیاد و در خواست وجه مدیر امور مالی بنیاد توسط خزانه به حساب بنیاد که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی ایران افتتاح شده یا می شود منتقل خواهد شد. برداشت از حساب مذکور با امضای مشترک سرپرست بنیاد یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی بنیاد مجاز می باشد.
ماده 5 ـ بنیاد مکلف است برای پرداخت هزینه های خود در استانها نزدیکی از شعب بانکهای دولتی در محل حساب بانکی افتتاح نماید. مدیر امور مالی بنیاد موظف است به تشخیص سرپرست بنیاد تنخواه گردان مناسبی که خداکثر از 25 درصد اعتبار سهمی هر استان موضوع ماده 2 این آئین نامه تجاوز نکند به حساب بانکی مزبور واریز نماید.
برداشت از جساب مذکور با امضای مشترک سرپرست بنیاد استان و یا مقام مجاز از طرف او و مسئول امور مالی بنیاد در ساتان مجاز می باشد. پرداختهای بعدی در قابل اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهد بود.
ماده 6 ـ سرپرست بنیاد استان موظف است برای پرداخت هزینه های هر یک از شهرستانهای تابع استان و همچنین شهرستان مرکز استان نزد یکی از شعب بانکهای دولتی در محل حساب بانکی افتتاح نماید. مسئول امور مالی بنیاد در استان موظف است به تشخیص سرپرست بنیاد استان تنخواه گردان مناسبی به حساب بانکی مزبور واریز نماید. برداشت از حساب مذکور با امضای مشترک سرپرست بنیاد در شهرستان و یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی بنیاد در شهرستان مربوط مجاز می باشد. پرداختهای بعدی در قبال ارائه اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهد بود.
ماده 7ـ مسئولیت تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله در مرکز به عهده سرپرست بنیاد یا مقام مجاز از طرف ایشان و در استانها و شهرستانها بر عهدة سرپرست بنیاد استان یا مقامات مجاز از طرف ایشان خواهد بود.
ماده 8 ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده درمرکز و شهرستانها باید متکی بر مدارک زیر باشد:
الف ـ مدارک مربوط به خریدهای داخلی کالا : اجازه خرید مدارک استعلام بها یا مناقصه ( در صورتی که مناقصه انجام و یا استعلام گرفته شده باشد) فاکتور خرید رسید انبار یا صورتمجلس تحویل کالا( در صورتی که کالا به انبار تحویل نشده باشد) یک نسخه از قرارداد ( چنانچه خرید مستلزم عقد قرارداد باشد)
ب ـ مدارک مربوط به خریدهای خارجی کالا: اجازه خرید مدارک گشایش اعتبار سیاهة موقت فروشنده اعلامیه بانک صورتحساب فروشنده مدارک ترخیص کالا از گمرک و رسید انبار یا صورت مجلس کالا حسب مورد.
پ ـ مدارک مربوط به خرید خدمات : اجازه خرید خدمت قرارداد یا حکم خرید خدمت( در صورتی که انجام خدمت مستلزم صدور حکم یا عقد قرارداد باشد) گواهی انجام خدمت امضاء گیرنده وجه و یا گواهی بانک دایر بر واریز وجوه مربوط به حساب بانکی ذینفع.
ت ـ مدارک مربوط به ماموریتها: حکم ماموریت گواهی انجام ماموریت توسط مسئولین واحدهای مربوط امضاء گیرنده وجه یا گواهی بانک دایر بر واریز وجه بحساب بانکی ذینفع.
ماده 9 ـ مسئولین امور مالی بنیاد در شهرستانها موظفند اسناد هزینه های انجام شده هرماه را پس از امضاء خود و سرپرست بنیاد در شهرستان همراه با اصل مدارک و نماینده اسناد مربوط جهت واریز تنخواه گردان ودریافت مجدد آن حداکثر تا پایان ماه بعد به مرکز بنیاد استان مربوط ارسال دارند.
ماده 10 ـ مسئولین امور مالی بنیاد در ساتانها موظفند اسناد هزینه های انجام شده هر ماه مرکز استان و نماینده اسناد مذکور و همچنین نماینده اسناد واصله از شهرستانها را پس از امضاء خود و سرپرست بنیاد استان و ضمیمه نمودن اصل اسناد و مدارک مربوط جهت واریز تنخواه گردان و دریافت مجدد آن حداکثر تا پایان ماه بعد به مرکز بنیاد در تهران ارسال دارند.
ماده 11 ـ مدیر امور مالی بنیاد مکلف است با توجه به اسناد هزینه های انجام شده در تهران و اسناد و نماینده اسناد واصله از استانها حسابهای کل دریافت و پرداختهای ماهانه بنیاد را تهیه و تنظیم نماید.
ماده 12 ـ کلیه اسناد هزینه و همچنین نماینده اسناد هزینه( فهرست خلاصه هزینه های انجام شده) موضوع این آئین نامه در استانها و شهرستانها در جهارنسخه تنظیم خواهد شد که نسخه های اول و دوم همراه با اصل اسناد و مدارک به مرکز بنیاد در تهران ارسال می گردد و نسخه سوم در بنیاد استان و نسخه چهارم در واحد پرداخت کننده هزینه نگهداری خواهد شد.
تبصره ـ در مواردی که طبق مفاد ماده 21 این آئین نامه هزینه های بیناد استان با همکاری اداره امور اقتصادی و دارائی انجام می شود یک نسخه از نماینده هزینه های مربوط در اداره امور اقتصادی و دارائی ذیربط نگهداری خواهد شد.
ماده 13 ـ نصاب و نحوه انجام معاملات بنیاد به شرح زیر می باشد:
الف ـ معاملات جزئی شامل معاملات تا مبلغ (500000) ریال با رعایت صرفه و صلاح بنیاد به مسئولیت مامور خرید.
ب ـ معاملات متوسط شامل معاملات از مبلغ 500001 ریال تا 2000000 ریال با رعایت صرفه و صلاح بنیاد به تایید مامور خرید یا واحد تدارکاتی حسب مورد و تصویب سرپرست بنیاد یا مقامات مجاز از طرف ایشان در مرکز و در شهرستانها با تایید مامور خرید یا واحد تدارکاتی و تصویب سرپرست بنیاد استان.
پ ـ معاملات عمده شامل معاملاتاز مبلغ 20000001 ریال تا 50000000 ریال با رعایت صرفه و صلاح بنیاد به تشخیص و مسئولیت شخص سرپرست بنیاد.
ت ـ معاملات بیش از 50000000 ریال با رعایت صرفه و صلاح بنیاد به تشخیص و مسئولیت سرپرست بنیاد و تصویب شورایعالی بنیاد.
ماده 14 ـ کلیه اموال و تاسیساتی که از محل مصرف اعتبار موضوع این آئین نامه خریداری یا ایجاد می شود جزو اموال دولتی محسوب می گردد.
ماده 15 ـ کلیه وجوه مصرف نشده اعتبار موضوع این آئین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه 1362 به حساب خزانه داریز گردد.
ماده 16 ـ در اجرای تبصره 41 قانون بودجه سال 1362 کل کشور بنیاد مکلف است هر سه ماه یک بار فهرست هزینه ها و عملیات بنیاد را همراه با گزارش توجیهی تقدیم به مجلس شورای اسلامی از طریق وزارت کشور به نخست وزیری ارسال نماید.
ماده 17 ـ رعایت مفاد تبصره 31 و 37 قانون بودجه سال 1362 در بنیاد مهاجرین امور جنگ تحمیلی الزامی است.
ماده 18 ـ ایجاد هر نوع تعهد عملیاتی و پرسنلی از طریق مصرف اعتبار موضوع این آئین نامه برای سالهای بعد مجاز نخواهد بود.
ماده 19 ـ شورایعالی بنیاد مکلف است از طریق حسابرسی داخلی یا اعزام مامور به واحدهای تابعه خود بر اجرای امور مالی بنیاد مستمرا نظارت نماید.
ماده 20 ـ رسیدگی و یا ممیزی اسناد و حسابهای بنیاد تابع قانون دیوان محاسبات کشور و آئین نامه های اجرائی آن و سایر مقررات مورد عمل دیوان محاسبات کشور خواهد بود.
نحوه همکاری ادارات و امور اقتصادی و دارائی مراکز استانها با بنیاد
ماده 21 ـ در مواردی که همکاری هر یک از ادارات امور اقتصادی و دارائی مراکز استان با بنیاد مهاجرین امور جنگ تحمیلی برای انجام وظائف مقرر در این آئین نامه ضرورت پیدا کند بنا به پیشنهاد سرپرست بنیاد و موافقت وزارت امور اقتصادی و دارائی ادارات امور اقتصادی و دارائی مربوط همکاریهای لازم را با رعایت مراتب زیر معمول خواهند داشت.
1 ـ استفاده ا زحسابهای بانکی بنیاد موضوع ماده 5 این آئین نامه با امضای مشترک رئیس اداره امور اقتصادی و دارائی مرکز استان یا معاون او و سرپرست بنیاد استان یا مقام مجاز از طرف ایشان بعمل خواهد امد.
2 ـ سرپرست بنیاد استان مکلف است در یکی ازشعب بانکهای دولتی در محل حساب بانکی جداگانه ای برای واریز وجوهی که به عنوان تنخواه گردان از طریق اداره امور اقتصادی و دارائی مرکز استان در اختیار بنیاد استان قرار خواهد گرفت افتتاح نماید. استفاده از حساب مذکور با امضاء مشترک سرپرست بنیاد استان و یا مقام مجاز از طرف او و مسئول امور مالی بنیاد در ساتان بعمل خواهد امد.
3 ـ موجبات پرداخت هزینه های بنیاد استان به طریق زیر توسط اداره امور اقتصادی و دارائی استان فراهم خواهد گردید:
الف ـ تنخواه گردان مناسبی برای پرداخت هزینه های ضروری روزمره بنیاد در مرکز استان و شهرستان تابعه به تشخیص و اعلام سرپرست بنیاد استان از محل وجوه موجود در حساب بانکی موضوع بند 1 به حساب
بانکی موضوع بند 2 واریز خواهد شد و واریز مجدد به حساب مذکور موکول به ارائه اسناد هزینه های مربوط خواهد بود.
ب ـ در مواردی که به منظور تدارک یک جای کالاهای مورد نیاز در مرکز استان و یا شهرستانهای تابعه و یا موارد ضروری دیگر تنخواه گردان موضوع جزء ( الف ) اینبند کافی نباشد اداره امور اقتصادی و دارائی مرکز استان از محل موجودی حساب بانکی موضوع بند 1 به ترتیب مقرر در جزء الف این بند تنخواه گردان اضافی در اختیاربنیاد استان قرار خواهد داد.
پ ـ در مواردی که بر حسب طبع و ماهیتکار بنا به تشخیص سرپرست بنیاد استان پرداخت مستقیم برخی از هزینه های بنیاد از طریق اداره امور اقتصادی و دارائی ضرورت پیدا کند پرداختهای مربوط به موجب حواله سرپرست بنیاد استان و بر اساس ضرورت پیدا کند پرداختهای مربوط به موجب حواله سرپرست بنیاد استان و بر اساس اسناد و مدارک مربوط که توسط بنیاد استان ارائه خواهد شد مستقیما توسط اداره امور اقتصادی و دارائی مرکز استان از محل موجودی حساب موضوع بند 1 بعمل خواهد امد اسناد هزینه مربوط به این قبیل پرداختها باید به امضاء رئیس اداره امور اقتصادی و دارائی مرکز استان یا معاون او و سرپرست بنیاد استان یا مقام مجاز از طرف او برسد.
4 ـ افتتاح حساب بانکی و واگذاری تنخواه گردان و مراحل خرج و تنظیم و امضاء و ارسال اسناد هزینه های مربوط به بنیاد استان در شهرستانهای تابعه استان و تنظیم حسابهای کل دریافت و پرداخت ماهانه بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی در حالت همکاری ادارات امور اقتصادی و دارائی استانها نیز به ترتیب مقرر در مواد 6و 7و 8و 9و 10 و 11و 12 این آئین نامه به عمل خواهد امد. لکن اسناد هزینه های انجام شده موضوع ماده 10 و نماینده اسناد مذکور توسط مسئول امور مالی بنیاد استان برای واریز تنخواه گردان دریافتی به اداره امور اقتصادی و دارائی مرکز استان ارسال خواهد شد تا پس از رسیدگی و امضاء نماینده اسناد مربوط همراه با اسناد هزینه موضوع جزء پ بند 3 این ماده و نماینده اسناد مذکور توسط اداره امور اقتصادی و دارائی استان جهت واریز تنخواه گردان دریافتی به مرکز بنیاد در تهران ارسال گردد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 11196

تاریخ تصویب : 1362/04/26

تاریخ ابلاغ : 1362/05/13

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.