×

آئین نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین-نامه-تبصره-18-قانون-بودجه-سال-1362-کل-کشور
شماره 31386 5/5/1362
وزارت صنایع سنگین
هیات وزیران در جلسه مورخ 1/4/1362 بنا به پیشنهاد شماره 14158 مورخ 1/4/1362 وزارت صنایع سنگین ، آئین نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 1362 کل کشور که مشتمل بر 4 فصل و 8 ماده و 4 تبصره است بشرح زیر تصویب نمودند .
فصل اول ـ شرایط دریافت کنندگان کمک
ماده 1 ـ ایرانی و معتقد به نظام جمهوری اسلامی .
ماده 2 ـ دارا بودن کارخانه و یا کارگاه و در اختیار داشتن عوامل لازم جهت تولید ماشین الات کشاورزی و قطعات آن از قبیل ابزار و وسایل همچنین نیروی انسانی مورد نیاز.
ماده 3 ـ از نظر قانون بتواند طرف قرارداد بگیرد.
تبصره ـ وضعیت کارگاههای که فاقد جواز یا شرایط قانونی بوده اما امکان و سابقه تولید ماشین الات و قطعات کشاورزی را داشته باشند از نظر تظابق با مواد 1 ـ 2 و 3 براساس درخواست و ارائه پروژه مورد بررسی وزارت صنایع سنگین قرار خواهد گرفت .
فصل دوم ـ موارد اعطاء کمک
ماده 4 ـ براساس درخواست و ارائه پروژه توسط سازندگان ماشین الات کشاورزی و قطعات آن جهت رسیدن به اهداف زیر :
ـ ارتقاء درصد ساخت داخلی
ـ بالا بردن کیفیت محصولات
ـ افزایش کیفیت محصولات
ـ افزایش تولید
ـ کاهش قیمت تمام شده
پس از بررسی و تصویب وزارت صنایع سنگین ، کمکهای لازم در حدود امکانات در اختیار سازندگان قرار میگیرد.
فصل سوم ـ نحوه ارائه کمک
ماده 5 ـ کمکهای ارائه شده بنا به ضرورت به تشخیص وزارت صنایع سنگین بصورتهای نقدی ـ در اختیار قراردادن ماشین الات و تجهیزات ـ در اختیار قراردادن مواد اولیه ـ خدمات کارشناسی و مشاوره صنعتی به صورت وام بدون بهره و نظارت شده میباشد.
تبصره ـ در صورتیکه کمک گیرندگان کمکهای دریافتی را به نحوه جهت رسیدن به اهداف تعیین شده بکار گیرند وزارت صنایع میتواند تمام و یا قسمتی از کمکهای ارائه را بصورت بلاعوض محسوب و به ایشان واگذار نماید.
ماده 6 ـ کمکهای ارائه شده در قبال اخذ وثیقه مورد قبول وزارت صنایع سنگین اعم از رهن دارائیهای ثابت ـ ضمانت نامه بانکی ـ سفته و غیره خواهد بود.
تبصره 1 ـ در مواردی که کمکهای ارائه شده به صورت بلاعوض واگذار گردد تعهدات لازم مبنی بر استمرار بکارگیری صحیح کمکهای واگذاری جهت رسیدن به اهداف مورد نظر اخذ خواهد گردید.
تبصره 2 ـ کلیه هزینه های لازم مربوط به ازمایشات فنی ـ خدمات کارشناسی ـ صدور ضمانت نامه ـ خید سفته و سایر موارد از این قبیل از محل اعتبار تبصره 18 تامین خواهد شد.
فصل چهارم ـ نظارت و کنترل کیفیت
ماده 7 ـ وزارت صنایع سنگین نظارت خود را بر کمکهای ارائه شده و نحوه اجرای پروژه ها اعمال و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از موارد توافق شده بنا به تشخیص خود می تواند نسبت قطع کمک ـ به اجراء گذاردن وثایق و یا تعقیب قانونی چنین دریافت کنندگان حسب مورد اقدام نماید.
ماده 8 ـ کنترل کیفی محصولات ساخته شده توسط وزارت صنایع سنگین بعمل امده و ازمایش عملی ماشین الات و قطعات تولیدی با کمک سازمانهایی از قبیل :
ـ کارخانه تراکتور سازی تبریز
ـ اداره کل مهندسی زراعی و زیر بنایی
ـ سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
حسب مورد قابل انجام می باشد . دریافت کنندگان کمک ملزم به رعایت دستورالعملهای فنی وزارت صنایع سنگین جهت بهبود کیفیت محصولات می باشند.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 31386

تاریخ تصویب : 1362/04/01

تاریخ ابلاغ : 1362/05/05

دستگاه اجرایی : وزارت صنایع -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.