×

آئین نامه تبصره 24 قانون بودجه سال 1362

آئین نامه تبصره 24 قانون بودجه سال 1362

آئین-نامه-تبصره-24-قانون-بودجه-سال-1362

وکیل


شماره 40774 30/4/1362
جهاد سازندگی
هیات وزیران در جلسه مورخ 20/4/1362 بنا به پیشنهاد شماره 5079 / د مورخ 20/2/1362 جهاد سازندگی ، آئین نامه تبصره 24 قانون بودجه سال 1362 را بشرح زیر تصویب نمودند.
ماده 1 ـ بودجه جهادسازندگی در سال 1362 شامل سه بخش بشرح زیر می باشد.
الف ـ مبلغ هشتاد میلیارد و پانصد میلیون (88500000000 ) ریال از محل بودجه عمومی دولت که در قسمت ششم قانون بودجه سال 1362 کل کشور منظور شده است.
ب ـ مبلغ دوازده میلیارد (12000000000 ) ریال که به ازاء درامدهای اختصاصی جهاد پس از وصول به حساب درامد عمومی کشور واریز خواهد شد از محل اعتبار مربوط منظور در قسمت ششم قانون بودجه کل کشور تامین و پرداخت میگردد.
ماده 2 ـ وجوه اعتبار ماده 1 به حسابهایی که در مرکز به پیشنهاد شورای مرکزی جهاد سازندگی و معرفی خزانه در بانک مرکزی ایران و یا یکی از شعب بانک ملی ایران و در شهرستانها با پیشنهاد مسئول جهاد سازندگی محل و معرفی رئیس اداره امور اقتصادی و دارایی محل در شعب بانک ملی ایران و یا سایر بانکهای دولتی به نمایندگی خزانه افتتاح شده و یا می شود واریز خواهد گردید. استفاده از حسابهای مزبور لااقل با دو امضای مجاز جهاد سازندگی که به ترتیب فوق به بانک معرفی می شود به عمل خواهد امد.
ماده 4 ـ سهم اعتبارات مورد نیاز مرکز و استانها از محل اعتبارات جهاد سازندگی مندرج در صفحات 23 و 24 قسمت ششم قانون بودجه سال 1362 کل کشور توسط شورای مرکزی جهاد سازندگی تعیین و به واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.
اعتبارات هر یک از شهرستانهای تابعه استان توسط شورای مرکزی جهاد سازندگی استان تعیین و به واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.
ماده 5 ـ مسئولیت تشخیص ، تعهد و تسجیل و صدور حواله در مرکز بعهده شورای مرکزی جهاد سازندگی با مقامات مجاز از طرف آن و در استانها وشهرستان ها حسب مورد در حد اعتبار واگذاری بر عهده شورای مرکزی جهاد سازندگی استان با شهرستان و یا مقام مجاز از طرف انان خواهد بود.
ماده 6 ـ مسئول امور مالی جهاد سازندگی توسط شورای مرکزی جهاد سازندگی تعیین و مسئولیت پرداخته هزینه مالی و نگهداری حسابها مشخص نمود. اموال جهاد حفظ اسناد و مدارک مالی اموری که براساس دستور العمل مالی جهاد که به تصویب شورای مرکزی جهاد خواهد رسید به وی محول میشود را در سطح کشور بعهده دارد.
تبصره ـ مسئول امور مالی جهاد سازندگی استان با تائید مسئول امور مالی جهاد سازندگی و حکم شورای مرکزی جهاد سازندگی استان و مسئول امور مالی جهاد سازندگی استان و حکم شورای مرکزی جهاد سازندگی شهرستان منصوب میشود و عهده دار مسئولیتهای مندرج در این ماده ابوابجمعی می باشد.
ماده 7 ـ نصاب و نحوه معاملات جهاد سازندگی بشرح زیر می باشد.
الف ـ معاملات جزئی شامل معاملات تا مبلغ یک میلیون ریال با رعایت صرفه صلاح جهاد سازندگی به مسئولیت مامور خرید.
ب ـ معاملات متوسط شامل معاملات از مبلغ یک میلیون و یک ریال تا پنج میلیون ریال با بخش خصوصی و تا مبلغ ده میلیون ریال با بخش دولتی با رعایت صرفه و صلاح با رعایت صرفه و صلاح جهاد سازندگی و تایید مامور خرید یا واحد تدارکاتی حسب مورد و تصویب مقام مجاز از طرف شورای مرکزی جهاد سازندگی در مرکز و در استانها با تایید مامور خرید یا واحد تدارکاتی و تصویب مقام مجاز از طرف شورای مرکزی جهاد سازندگی استان یا شهرستان حسب مورد.
پ ـ معاملات عمده شامل معاملات بیش از مبلغ پنج میلیون ریال با بخش خصوصی و بیش از ده میلیون ریال با بخش دولتی با رعایت صرفه و صلاح جهاد سازندگی در مرکز به تشخیص و مسئولیت شورای مرکزی جهاد سازندگی و در استانها به تشخیص شورای مرکزی جهاد سازندگی استان.
ت ـ معاملات بیش از پنجاه میلیون ریال با رعایت صرفه و صلاح جهاد سازندگی صرفا با تصویب شورای مرکزی جهادسازندگی به ترتیب مقرر از طرف شورای مذکور.
ماده 8 ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده در مرکز و شهرستانها باید متکی به مدارک زیر باشد.
الف ـ مدارک مربوط به خریدهای داخلی کالا ، فاکتور خرید یا صورتمجلس خرید رسید انبار یا صورتمجلس تحویل کالا.
ب ـ مدارک مربوط به خریدارهای خارجی کالا . اعلامیه بانک یا صورتحساب فروشنده ، مدارک ترخیص کالا از گمرک و رسید انبار یا صورتمجلس تحویل کالا.
پ – مدارک مربوط به پرداخت حقوق اعضای جهاد سازندگی و دستمزدهایی که بابت انجام کار خدمت در جهاد سازندگی پرداخت میگردد . گواهی انجام کار از طرف مسئولین واحدهای ذیربط جهاد سازندگی و امضاء گیرنده وجه یا گواهی بانک دائر به واریز وجوه مربوطه به حساب بانکی ذینفع.
ت ـ مدارک مربوط به قراردادها تائیدیه تحویل یا انجام خدمات موضوع قرارداد توسط مقامات مجاز از طرف شورا همراه با اصل قرارداد مربوط.
تبصره 1 ـ در صورتیکه تهیه هر یک از مدارک مندرج در این ماده میسر نباشد تایید شورای مرکزی جهاد سازندگی یا مقامات مجاز از طرف آن جایگزین مدارک مزبور خواهد بود.
تبصره 2 ـ ضوابط مربوط به استخدام و میزان حقوق و دستمزد کارکنان جهاد سازندگی طبق آئین نامه ای خواهد بود که به تصویب شورای مرکزی جهاد سازندگی خواهد رسید.
ماده 9 ـ برای پرداخت هزینه های واحدهای تابعه در استان تنخواه گردان مناسبی در حدود اعتبارات ابلاغی از محل وجوه دریافتی از خزانه به تشخیص شورای مرکزی جهاد سازندگی توسط مدیر مالی جهاد سازندگی بحساب بانکی جهاد سازندگی در استان واریز میشود پرداختهای بعدی در حدود اعتبار ابلاغی در قبال فهرست خلاصه اسناد هزینه های انجام شده که به ترتیب مذکور در مواد 12 و 13 این آئین نامه تهیه و تنظیم میشود مجاز خواهد بود.
ماده 10 ـ برای پرداخت هزینه های واحدهای جهاد سازندگی در شهرستانها تنخواه گردان مناسبی در حدود اعتبار ابلاغی هر شهرستان از محل تنخواه گردان دریافتی از مرکز به تشخیص شورای مرکزی جهاد سازندگی استان به حساب بانکی جهاد سازندگی شهرستان واریز خواهد شد.
پرداختهای بعدی در قبال دریافت اسناد هزینه و یا به صورت افزایش تنخواه گردان مجاز خواهد بود.
ماده 11 ـ کلیه هزینه هایی که در شهرستانها انجام میشود بایستی به امضای مشترک مسئول مالی جهاد سازندگی شهرستان و مقام مجاز از طرف شورای مرکزی جهاد سازندگی استان برسد.
مسئول مالی جهاد شهرستان موظف است فهرست خلاصه اسناد هزینه های انجام شده فوق و سایر پرداختها را تهیه و پس از امضای خود و مقام مجاز فوق الذکر همراه اسناد هزینه های انجام شده و سایر پرداختها برای واریز تنخواه گردان و دریافت مجدد آن به جهاد سازندگی استان مربوط ارسال نماید.
تبصره ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده شهرستانهای تابعه هر استان و نیز مرکز استان از محل اعتبار این آئین نامه باید در دفتر جهاد سازندگی استان جهت رسیدگی وممیزی دیوان محاسبات کشور نگهداری گردد.
ماده 12 ـ کلیه اسناد هزینه هایی که در مراکز استانها انجام میشود بایستی به امضاء مشترک مسئول مالی جهاد سازندگی استان و مقام مجاز از طرف شورای مرکزی جهاد سازندگی استان برسد، مسئولین مالی جهادسازندگی در استانها موظفند فهرست اسناد هزینه انجام شده و سایر پرداختها در مرکز استان و همچنین فهرست اسناد هزینه و سایر پرداختها واصله از شهرستان ها را پس از امضاء خود و مقام مجاز از طرف شورای مرکزی جهاد سازندگی استان جهت واریز تنخواه گردان و دریافت مجدد آن برای مسئول امور مالی جهاد سازندگی در تهران ارسال دارند.
ماده 13 ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده در مرکز ، با امضای مسئول امور مالی جهاد سازندگی و مقام مجاز از طرف شورای مرکزی جهاد سازندگی به هزینه قطعی منظور میگردد ، مسئول امور مالی جهاد سازندگی مکلف است با توجه به اسناد هزینه های انجام شده و سایر پرداختها در مرکز و فهرست خلاصه اسناد هزینه های انجام شده واصله از استانها حسابهای کل دریافت و پرداختها و ترازنامه های ماهانه و سالانه جهاد سازندگی را تهیه و تنظیم نماید.
ماده 14 ـ در مواردی که بعللی محاسبه دقیق و پرداخت تمام بها کالای تحویل شده و یا کار انجام شده مقدور نبوده و یا تهیه اسناد و مدارک مربوطه به فوریت میسر نباشد جهاد سازندگی مجاز است مبلغ متناسبی با توجه به کار انجام شده یا کالای تحویل شده بطور علی الحساب به ذینفع پرداخت و پس از رسیدگی و تعیین شدن قطعی و تهیه اسناد و مدارک مربوط به هزینه قطعی منظور نماید.
ماده 15 ـ جهاد سازندگی مجاز اتس در اجرای قراردادهای منعقده به میزان پیش بینی شده در متن قراردادهای مربوط و در مورد خرید کار یا کالا از موسسات و شرکتهای دولتی و تحت پوشش دولت قبل از تحویل مورد معامله و یا در مورد ضروری ، وجوه لازم بعنوان پیش پرداخت تادیه و پس از انجام شدن تعهد به هزینه قطعی منظور نماید.
تبصره ـ تادیه پیش پرداختهای موضوع این ماده در وجه اشخاص و موسسات و شرکتهای خصوصی موکول به اخذ تصمیمی مناسب به تشخیص شورای مرکزی جهاد سازندگی خواهد بود.
ماده 16 ـ در اجرای تبصره 41 قانون بودجه سال 1362 کل کشور جهاد سازندگی مکلف است هر سه ماه یک بار فهرست هزینه ها و عملیات جهاد سازندگی را همراه با گزارش توجیهی جهت تقدیم به مجلس شوری اسلامی به وزیر مشاور در امور اجرائی تسلیم نماید.
ماده 17 ـ الف ـ جهاد سازندگی در اجرای تبصره 25 قانون بودجه سال 1362 ترتیبی اتخاذ خواهد نمود که کلیه درامدهای جهاد سازندگی (به استثناءکمکها و خودیاری مردم ) به حساب شماره 345 که از طرف خزانه در بانک مرکزی ایران افتتاح شده است واریز گردد.
ب ـ خزانه مکلف است ضمن واریز درامدهای متمرکز شده در حساب فوق به حساب درامدهای عمومی کشور جمع مبالغ واریز شده به حساب مزبور را هر سه ماه یکبار به کمیته تخصیص اعتبار ماده 30 قانون برنامه و بودجه کشور گزارش نماید تا اعتبار لازم معادل وجوه واریز شده مزبور از محل اعتبار جهاد سازندگی منظور در قسمت ششم قانون بودجه سال 1362 کل کشور به نهاد مذکور تخصیص داده شود.
ماده 18 ـ در اجرای تبصره 24 بودجه سال 1362 کل کشور وزیر مشاور در امور اجرائی میتواند در هر یک از مقاطع زمانی که لازم بداند از طریق اخذ اسناد و مدارک و یا گزارشهای مالی و یا به طریق مقتضی دیگر نظارتهای لازم بر نحوه مصرف اعتبار این آئین نامه معمول دارد.
شورای مرکزی جهاد سازندگی مکلف است در هر مورد اسناد و مدارک و یا گزارشهای مذکور را در اختیار وزیر مشاور در امور اجرائی قرار دهد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/04/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.