×

آئین نامه مربوط به نحوه مصرف اعتبار ردیف 128000 (نهضت سواد اموزی ـ کمک ) قانون بودجه سال 1362

آئین نامه مربوط به نحوه مصرف اعتبار ردیف 128000 (نهضت سواد اموزی ـ کمک ) قانون بودجه سال 1362

آئین-نامه-مربوط-به-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-128000-(نهضت-سواد-اموزی-ـ-کمک-)-قانون-بودجه-سال-1362

وکیل


شماره 7424 13/5/1362
نهضت سواد اموزی
هیات وزیران درجلسه مورخ9/5/1362 بنا به پیشنهاد شماره1775/3
نهضت سواد اموزی و تائید شماره 181 مورخ 26/2/1362 وزارت امور اقتصادی و دارایی به استناد تبصره 32 قانون بودجه سال 1362 آئین نامه مربوط به نحوه مصرف اعتبار ردیف 128000 (نهضت سواد اموزی ـ کمک ) قانون بودجه سال 1362 را بشرح زیر تصویب نمودند.
ماده 1 ـ اعتبار ردیف 128000 قانون بودجه سال 1362 برای پرداخت هزینه های پرسنلی و اداری و سایر هزینه های مربوط به نهضت سواد اموزی با رعایت مفاد این آئین نامه قابل مصرف میباشد.
ماده 2 ـ جدول اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت هزینه های مربوط به نحویکه در برگیرنده نیازهای واقعی باشد به تفکیک مرکز و استانها توسط نهضت تهیه و پس از تصویب شورای مرکزی نهضت به مراکز نهضت در استانها ابلاغ خواهد شد.
ماده 3 ـ مدیر امور مالی نهضت با تصویب شورای مرکزی و حکم سرپرست نهضت منصوب می شود و مسئولیت درخواست وجه و پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی ، وجوه نقدینه ها و اوراق بهادار و اموال نهضت را در سطح کشور بعهده دارد.
تبصره ـ مسئولین امور مالی استانها با پیشنهاد شورای ستان تائید مدیر امور مالی نهضت و با حکم سرپرست نهضت یا مقامات مجاز از طرف ایشان و مسئولین امور مالی شهرستانها با پیشنهاد شورای شهرستان و تایید مسئول امور مالی استان مربوطه و حکم سرپرست نهضت استان یا مقام مجاز از طرف ایشان تعیین میشوند و عهده دار مسئولیتهای مندرج در این ماده در مورد الوابجمعی می باشند.
ماده 4 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های بتدریج ، برحسب نیاز در حدود اعتبار تخصیص یافته ردیف 128000 قانون بودجخ سال 1362 براساس دستور سرپرست نهضت و در خواست وجه مدیر امور مالی نهضت (که قبلا از طرف سرپرست نهضت به وزارت امور اقتصادی و دارای معرفی شده باشد ) توسط خزانه بحساب مربوطه که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی ایران افتتاح می شود منتقل خواهد شد . استفاده از حساب مذکور به امضای مدیر امور مالی به اتفاق سرپرست یا یک نفر دیگر به انتخاب شورای مرکزی مجاز می باشد.
ماده 5 ـ اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت هزینه های موضوع این آئین نامه در شهرستانها در حدود اعتبارات تخصیص یافته هر سه ماه یکبار به مراکز نهضت سواد اموزی در استانها ابلاغ خواهد شد و نیز مسئول امور مالی نهضت در استان مکلف است سهمیه اعتبار شهرستانهای تابعه خود را ابلاغ نماید.
ماده 6 ـ نهضت مکلف است برای پرداخت هزینه های خود در استانها و شهرستانها نزدیکی از شعب بانک ملی از طریق حسابداری کل بانک ملی حساب بانکی افتتاح نماید.
تشخیص افتتاح امضاهای مجاز استانها بعهده شورای استان مربوطه و تائید مدیر امور مالی نهضت می باشد ، برداشت از حسابهای بانکی موضوع این ماده در مراکز استان با امضای مسئول امور مالی استان و سرپرست نهضت در استان یا مقام مجاز از طرف ایشان و در شهرستان ها با امضای مشترک مسئول امور مالی شهرستان و سرپرست نهضت شهرستان یا مقام مجاز از طرف ایشان صورت میگیرد.
تبصره ـ در صورتیکه در شهرستان محل فعالیت نهضت شعبه بانک ملی وجود نداشته باشد افتتاح حساب در بانک دیگری که از طرف بانک مرکزی نمایندگی داشته باشد مجاز خواهد بود.
ماده 7 ـ برای پرداخت هزینه های واحدهای تابعه در استان ها تنخواه گردان متناسب از محل اعتبارات ابلاغی با تشخیص مدیر امور مالی به حساب بانکی واحدهای مزبور واریز میشود . مشروط بر انکه میزان این تنخواه گردان حداکثر از 30% اعتبار ابلاغی مربوط تجاوز نکند پرداختهای بعدی در حدود اعتبارات ابلاغی در قبال اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهد بود.
ماده 8 ـ مسئولیت تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله در مرکز بعهده سرپرست نهضت یا مقام مجاز از طرف ایشان و در استانها و شهرستانها حسب مورد بر عهده سرپرست نهضت استان سا شهرستان خواهد بود.
ماده 9 ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده علاوه بر امضای حسابدار با امضای مشترک مدیر امور مالی و سرپرست نهضت یا مقام مجاز ا طرف ایشان و در استانها با امضای حسابدار و مسئول امور مالی و سرپرست نهضت استان یا مقام مجاز از طرف ایشان و در شهرستانها با امضای حسابدار و مسئول امور مالی شهرستان و سرپرست نهضت شهرستان یا مقـام مجـاز از طـرف ایـشان به هزینه قطعی منظور
می شود.
تبصره ـ لیست حقوق کار اداری توسط مسئول پرسنلی و لیست کمک هزینه اموزش یاران توسط واحد ـ اموزش باید تائید شده باشد.
ماده 10 ـ مسئولین امور مالی نهضت در استانها موظفند اسناد هزینه های انجام شده هر ماه مرکز استان و شهرستانهای تابعه خود را که به امضای سرپرست و مسئول مالی مربوط نیز رسیده باشد جمع اوری و پس از تایید و تنظیم حداکثر تا پایان ماه بعد به امور مالی نهضت در مرکز ارسال دارند.
ماده 11 ـ در مواردی که انجام معاملات نهضت به تشخیص سرپرست نهضت بر طبق آئین نامه معاملات دولتی مقدور و یا موافق مصلحت نباشد.
نحوه انجام معامله در هر مورد و یا به طور کلی برای یک نوع کالا یا خدمت توسط شورای مرکزی با رعایت صرفه و صلاح دولت تعیین و اعلام خواهد شد.
رای اکثریت شورای مرکزی ملاک عمل خواهد بود.
تبصره ـ رعایت تشریفات مذکور در این ماده برای معاملات نهضت با وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی الزامی نیست.
ماده 12 ـ نصاب معاملات نهضت و اجازه خرید به شرح زیر میباشد.
الف ـ اتخاذ تصمیم در مورد معاملات و خدمات حداکثر تا مبلغ یکمیلیون ریال با سرپرست نهضت یا مقام مجاز از طرف ایشان و بیش از آن با تصویب شورای مرکزی مقدور خواهد بود.
ب ـ در استانها اتخاذ تصمیم در مورد خرید و خدمات حداکثر تا مبلغ دویست هزار ریال بعهده سرپرست نهضت استان و حداکثر تا مبلغ سیصد هزار ریال بعهده شورای استان و در شهرستان حداکثر تا مبلغ یکصد هزار ریال بعهده سرپرست نهضت شهرستان و تا یکصد و پنجاه هزار ریال با کسب مجوز از شورای نهضت استان می باشد. خریدهای بش از مبلغ سیصد هزار ریال احتیاج به کسب مجوز از دفتر مرکزی دارد.
ماده 13 ـ مسئول امور مالی در مرکز استان می تواند حداکثر تا مبلغ دویست هزار ریال مجموعا در اختیار حسابدار و مسئول تدارکات جهت هزینه های جزئی قرار دهد و پرداختهای بعد فقط در قبال ارائه سند هزینه امکان پذیر می باشد این مبلغ در شهرستان حداکثر مبلغ یکصد هزار ریال می باشد.
تبصره ـ حداکثر تنخواه گردان مذکور در این ماده در مراکز استانها پس از موافقت مدیر امور مالی نهضت تا پانصد هزار ریال و در شهرستانها پس از موافقت مسئول امور مالی استان تا دو برابر قابل افزایش خواهد بود.
ماده 14 ـ نحوه نگهداری حسابها تابع مقررات حسابداری دفتر مرکزی می باشد که استانها موظف به اجرای آن هستند.
ماده 15 ـ در اجرای تبصره 41 قانون بودجه سال 1362 نهضت موظف است گزارش عملیات مالی انجام شده درمرکز واحدهای تابعه خود را هر سه ماه یکبار به نخست وزیر ارائه نماید.
ماده 16 ـ شورای مرکزی نهضت سواد اموزی موظف است از طریق حسابرسی داخلی و یا اعزام مامور به واحدهای تابعه خود در مرکز و شهرستانها بمنظور حصول اطمینان ز صحت و حسن جریان امور مالی مستمرا نظارت نماید.
ماده 17 ـ رسیدگی و یا ممیزی اسناد و حسابهای نهضت تابع مقررات قانون دیوان محاسبات کشور و آئین نامه اجرائی آن خواهد بود.
ماده 18 ـ کلیه وجوه مصرف نشده در حسابهای بانکی نهضت در استانها و شهرستانها باید حداکثر تا 20 فروردین سال 1363 به حساب نهضت نزد بانک مرکزی واریز شود ، وجوه استفاده نشده اعتبار موضوع این آئین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین سال 1363 به حساب خزانه واریز گردد.
ماده 19 ـ اموال و تاسیساتی که از محل اعتبار ردیف 128000 قانون بودجه سال 1362 خریداری و یا ایجاد میشود اموال دولتی محسوب میگردد ، به استثنای اموالی که جهت فروش برای پرسنل تهیه میشود.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/05/09

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : نهضت سواد آموزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.