×

آئین نامه بند پ تبصره 5 قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین نامه بند پ تبصره 5 قانون بودجه سال 1362 کل کشور

آئین-نامه-بند-پ-تبصره-5-قانون-بودجه-سال-1362-کل-کشور
شماره ـ 32632 2/7/1362
وزارت کشاورزی و عمران روستایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 16/6/1362 بنا به پیشنهاد شماره پ ـ ص 3/2269 /650 مورخ 19/3/1362 وزارت کشاورزی و عمران روستایی ، آئین نامه بند پ تبصره 5 قانون بودجه سال 1362 کل کشور را بشرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1 ـ بانک مرکزی ایران حداکثر تا مبلغ سه میلیارد ریال از محل منابع خود یا سایر بانکها براساس تقاضای بانک کشاورزی در اختیار بانک مذکور قرار خواهد داد تا طبق این ضوابط آئین نامه جهت خرید ماشین الات سنگین بمنظور انجام عملیات زیر بنائی اب و خاک در سال 1362 بصورت وام در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
ماده 2 ـ وزارت کشاورزی جهت اجرای بند پ از تبصره 5 قانون بودجه سال 1362 بطریق مقتضی در مناطقی که امکان نظارت فنی بر کار و فعالیت این ماشین الات را از طریق واحدهای تابعه خود دارد باطلاع عموم خواهد رسانید تا متقاضیان واجد شرایط بتوانند بموقع از این امکانات استفاده نمایند.
ماده 3 ـ متقاضیان ماشین الات باید حائز شرایط زیر باشند:
الف ـ محلی بودن وسکونت در حوزه عملیاتی که برای ماشین مورد درخواست در نظر گرفته شده است.
ب ـ عدم اشتغال در بخش دولتی و خصوصی
ج ـ داشتن تجربه و مهارت لازم جهت بکارگیری ماشین و داشتن گواهینامه رانندگی مربوطه.
د ـ دارا بودن صلاحیت اخلاقی و اجتماعی
تبصره ـ احراز شرایط و تعیین صلاحیت متقاضیات با پیشنهاد واحدهای اجرائی وزارت کشاورزی بوسیله کمیسیون مندرج در ماده 4 این آئین نامه انجام خواهد گرفت.
ماده 4 ـ تشخیص صلاحیت متقاضیان و تعیین تعداد واجدین شرایط و همچنین نوع و تعداد ماشین الات مورد نیاز و تعیین مبلغ وام در هر مورد در قالب سهمیه تعیین شده استان مربوط بوسیله کمیسیونی مرکب از افراد مشروحه زیر تعیین و به بانک کشاورزی همان استان اعلام خواهد شد.
الف ـ مدیرکل کشاورزی استان (رئیس کمیسیون )
ب ـ معاون فنی اداره کل کشاورزی استان که دبیر کمیسیون نیز میباشد.
ج ـ نماینده بانک کشاورزی استان
د ـ نماینده سازمان برنامه و بودجه استان ، بنمایندگی از طرف شورای عالی برنامه ریزی استان بانتخاب استاندار.
هـ ـ نماینده بنگاه توسعه ماشین های کشاورزی استان
ماده 5 ـ سهم هر استان از محل اعتبار وام موضوع این آئین نامه براساس نیازهای واقعی هر استان و رعایت اولویت استانهای محروم توسط وزیر کشاورزی و عمران روستائی تعیین و ابلاغ خواهد شد.
ماده 6 ـ بانک کشاورزی مکلف است با رعایت مفاد این آئین نامه ، وام خرید ماشین الات سنگین متقاضیان را که از طریق کمیسیون ماده 4 تعیین و معرفی شده اند در مواردیکه فروشنده ماشین الات بنگاه توسعه ماشین های کشاورزی باشد بحساب بنگاه مذکور در سایر موارد با تائید بنگاه مذکور از نظر نوع و مشخصات فنی و کارخانه سازنده ماشین و تعهدات مربوط به خدمات بعد از فروش از فروشنده بابت بهای ماشین الات خریداری شده مستقیما به موسسات فروشنده ماشین الات پرداخت نموده و معادل آن را بدهکار حساب وام گیرنده منظور نماید.
ماده 7 ـ مدت بازپرداخت وام های پرداختی به وام گیرندگان حداکثر باقساط 54 ماهه بوده و ماشین الات خریداری شده از محل آن با پرداخت کلیه اقساط مربوط در وثیقه بانک کشاورزی باقی خواهد ماند.
تبصره 1 ـ ماشین الات مورد واگذاری از طرف واجدین شرایط قرار داد قبل از استفاده از انها باید نزدیکی از شرکتهای بیمه از نظر سوانح ـ اتش سوزی ـ سرقت و تصادفات بدنه تا خاتمه اقساط حداقل به میزان وام دریافتی بیمه شده و در بیمه نامه پرداخت خسارتهای احتمالی مربوطه بوسیله واجدین شرایط قرارداد مشروط به استیفای حقوق و مطالبات بانک کشاورزی موکول گردد.
بانک کشاورزی مجاز است تا میزان فرانشیز متعلقه اعلام شده از طرف شرکت بیمه از واجدین شرایط قرارداد ماشین ها سفته اخذ نماید.
تبصره 2 ـ فرم سند واگذاری را بانک کشاورزی با توجه به ضوابط این آئین نامه راسا تهیه و بمرحله اجراء خواهد گذاشت.
ماده 8 ـ در مواردی که ماشین الات خریداری شده از محل وام موضوع این آئین نامه در اجاره واحدهای تابعه وزارت کشاورزی باشد ضرورت دارد در قرارداد اجاره قید شود که واحدهای مذکور مکلفند با اعلام بانک کشاورزی اقساط معوقه ماشین الات مذکور را از محل اجرت کار ماشین الات کسر و به بانک کشاورزی بعنوان تمام و یا قسمتی از اقساط معوقه پرداخت نماید.
ماده 9 ـ واحدهای تابعه وزارت کشاورزی که در امر ماشین الات موضوع این آئین نامه در مناطق نظارت دارند و اجرای برنامه و پروژه هایی را به انها ارجاع می نمایند موظف هستند با اعلام بانک کشاورزی اقساط معوقه ماشین الات را از محل اجرت کار ماشین الات به بانک کشاورزی پرداخت کند.
ماده 10 ـ مهلت بازپرداخت وام موضوع ماده 1 این آئین نامه از طرف بانک کشاورزی به بانک مرکزی یا بانک اعتبار دهنده حداکثر 60 ماه از تاریخ عقد قرارداد میباشد بانک کشاورزی موظف است اقساط وصولی از واجدین شرایط قرارداد را پایان هر ماه جهت کاهش بدهی خود به بانک مرکزی ایران یا بانک اعتبار دهنده واریز نماید.
ماده 11 ـ بانک کشاورزی موظف است در پایان هر سال گزارش عملکرد وام موضوع ماده یک این آئین نامه را به وزارت کشاورزی اعلام دارد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/06/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.