×

آئین نامه اجرائی بند «ت» تبصره 5 قانون بودجه سال 1362

آئین نامه اجرائی بند «ت» تبصره 5 قانون بودجه سال 1362

آئین-نامه-اجرائی-بند-«ت»-تبصره-5-قانون-بودجه-سال-1362

وکیل


شماره 37666 10/7/1362
وزارت کشاورزی و عمران روستائی

هیات وزیران در جلسه مورخ 23/6/1362 بنا به پیشنهاد شماره
13614/510/3000 مورخ 3/5/1362 وزارت کشاورزی و عمران روستایی ، آئین نامه اجرائی بند «ت» تبصره 5 قانون بودجه سال 1362 را بشرح زیر تصویب نمودند.
ماده 1 ـ وزارت کشاورزی و عمران روستایی با ایفای نقش اصلی خود در جهت هدایت ، اموزش ، حمایت و نظارت در بخش کشاورزی ، سطح اطلاعات و مهارتهای فنی و تخصصی مورد نیاز مناطق را بنحوی رشد و ارتقاء میدهد که متدرجا موجبات افزایش میزان قابلیت پذیرش مردم برای واگذاری فعالیتهای اجرائی مختلف فراهم گردد.
ماده 2 ـ وزارت کشاورزی و عمران روستایی و عمران روستایی میتواند باستثنای فعالیتهایی که اجرای مستقیم انها را ضروری تشخیص میدهد در مورد سایر فعالیتهای اجرائی که امکان انجام انها بوسیله مردم فراهم شده باشد براساس مقررات این آئین نامه در مناطق و مقاطع زمانی مناسب ، ماشین الات ، تجهیزات و تاسیسات مربوطه را نقدا یا اقساط به افراد حقیقی و یا حقوقی واگذار کند.
ماده 3 ـ تشخیص موارد قابل واگذاری به مردم در هر منطقه و تعیین حدود آن و تعیین مقطع زمنی مناسب و همچنین تعداد متقاضیان هر فعالیت و مهارتهای لازم انها و تعیین نحوه واگذاری بصورت نقد یا اقساط کمیسیونی در هر استان که از اشخاص زیر تشکیل میشود انجام میگیرد:
الف ـ مدیر کل کشاورزی استان
ب ـ مسئول برنامه ریزی اداره کل کشاورزی استان که دبیر کمیسیون نیز میباشد.
ج ـ یک نفر کارشناس مجرب بانتخاب مدیر کل کشاورزی استان (برحسب مورد و تخصیص )
د ـ یک نفر کارشناس بعنوان نماینده شورای برنامه ریزی استان به انتخاب استاندار.
هـ ـ یک نفر نماینده بانک کشاورزی استان.
ماده 4 ـ وزارت کشاورزی و عمران روستایی باستناد پیشنهاد کمیسیون مهلت از طریق اگهی یا وسایل محلی اعلام می دارد.
ماده 5 ـ متقاضیان واگذاری باید حائز شرایط زیر باشند:
ب ـ عدم اشتغال در بخش دولتی و خصوصی بعد از واگذاری.
ج ـ داشتن تجربه و مهارت لازم برای اجرای فعالیت مربوطه.
د ـ گذارندن دوره های اموزشی خاص (در مواردیکه ضرورت دارد)
هـ ـ پذیرفتن مفاد قرارداد واگذاری فعالیت.
و ـ تعهد اشتغال مستقیم در فعالیت مورد واگذاری.
ح ـ دارا بودن صلاحیت اخلاقی و اجتماعی.
تبصره 1 ـ متقاضیان که در زمان واگذاری فعالیت ، در همان رشته اشتغال داشته باشند در شرایط مساوی اولویت دارند و این قبیل متقاضیان در صورتیکه کارمند وزارت کشاورزی و عمران روستایی باشند طبق مقررات بازنشسته یا بازخرید میشوند.
تبصره 2 ـ تشخیص صلاحیت متقاضیان و انتخاب واجدین شرایط واگذاری هر فعالیت بعهده کمیسیون مذکور در ماده 3 می باشد.
ماده 6 ـ ماشین الات ـ تجهیزات و تاسیسات ـ اموال و اثاثیه ـ وسایط نقلیه ـ دام و سایر متعلقات خاص فعالیت مورد واگذاری عرصتا و اعیانا بنرخ عادلانه روز (با احتساب استهلاک بر مبنای قیمت عادلانه روز ) ارزیابی و واگذاری میشود.
تبصره 1 ـ ارزیابی بوسیله کارشناس رسمی دادگستری با انتخاب کمیسیون ماده 3 انجام میشود.
تبصره 2 ـ چنانچه تمام یا قسمتی از عملیات فعالیتی در زمان واگذاری مشمول کمکهای بلاعوض دولت باشد به نرخ رسمی محاسبه و موضوع میشود .
ماده 7 ـ بانک کشاورزی بنمایندگی وزارت کشاورزی و عمران روستایی نسبت به تنظیم اسناد واگذاری و فروش ماشین الات و تاسیسات موضوع ماده 6 این آئین نامه به متقاضیان به مبلغ ارزیابی با دریافت 2% کارمزد اقدام خواهد نمود، کلیه اموال واگذاری تا پرداخت بهای کامل انها (اخرین قسط) در وثیقه وزارت کشاورزی و عمران روستایی باقی خواهد ماند.
تبصره 1 ـ طرف قرارداد مکلف است برای حسن انجام قرارداد نسبت به بیمه سوانح ، اتش سوزی و سرقت اموال منقول مورد وثیقه را برای طول مدت قرارداد بنرخ واگذاری بنفع وزارت کشاورزی و عمران روستایی تا حد مطالبات آن وزارت اقدام نماید و وزارت کشاورزی و عمران روستایی مجاز است بوسیله بانک کشاورزی تا میزان فرانشیز متعلقه از طرف قرارداد سفته اخذ نماید.
تبصره 2 ـ بانک کشاورزی موظف و متعهد است نسبت به دریافت اقساط از خریداران اقدام و وجوه دریافتی را به خزانه دولت واریز و هر شش ماه میزان دریافتی را به وزارت کشاورزی و عمران روستایی اعلام نماید.
ماده 8 ـ وزارت کشاورزی و عمران روستایی و بانک کشاورزی مشترکا برای هر فعالیتی فرم قرارداد واگذاری خاصی را با تعیین شرایط و شکل حقوقی مالی و مناسب موضوع واگذاری و تعهدات طرفین قرارداد و ضمانت حسن اجرای تعهدات و نحوه نظارت بر آن تهیه خواهند نمود.
ماده 9 ـ کلیه وجوه حاصله از واگذاری فعالیت مستقیما بحساب خزانه واریز میشود.
تبصره ـ هزینه های واگذاری در سال 1362 از محل صرفه جویی اعتبارا استانی و ملی وزارت کشاورزی و عمران روستایی تامین و پرداخت خواهدشد. و در سالهای بعد هزینه های مربوطه پیش بینی و در بودجه استانی و ملی همان سال منظور و پرداخت خواهد شد.
ماده 10 ـ در صورتیکه طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نکند، موضوع بوسیله کمیسیون مندرج در ماده 3 و با حضور ذینفع یا نماینده او بررسی و در صورت تصویب کمیسیون قرارداد از طریق بانک کشاورزی فسخ میشود، رای کمیسیون مذکور قطعی و لازم الاجرا است.
تبصره ـ عدم حضور ذینفع یا نماینده او مانع از اتخاذ تصمیم کمیسیون مذکور نخواهد بود.
ماده 11 ـ هرگونه اصلاحی لازم در این آئین نامه به پیشنهاد وزارت کشاورزی و عمران روستائی و تصویب هیات وزیران انجام خواهد شد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/06/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.