×

آئین نامه اجرائی بند«ی» تبصره 38 قانون بودجه سال 1364

آئین نامه اجرائی بند«ی» تبصره 38 قانون بودجه سال 1364

آئین-نامه-اجرائی-بند«ی»-تبصره-38-قانون-بودجه-سال-1364

وکیل


شماره 2436 3/2/1364
وزارت برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 28/1/1364 بنا به پیشنهاد برادران وزیر و تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزارت برنامه و بودجه آیین نامه اجرای بند «ی» تبصره 38 قانون بودجه سال 1364 را در رابطه با اعتبارات موضوع تصویبنامه شماره 3/09 ـ 301/ م ن مورخ 4/1/1364 بشرح زیر تصویب نمودند:

1 ـ موافقتنامه اعتبارات فوق به وسیله نخست وزیری به نمایندگی از طرف کلیه دستگاههای اجرایی با وزارت برنامه و بودجه مبادله میگردد.
2 ـ مبالغی که بعنوان کمک توسط مقامات مجاز مذکور در بند «ب» تبصره 38 اختصاص می باید پس از پرداخت به هزینه قطعی ، منظور گردید.
3 ـ تنخواه گردان موضوع بند «هـ»تبصره 38 بنا به تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات مجاز از طرف ایشان به اشخاص یا واحدهایی پرداخت میشود که بنحوی از انحاء مسئولیت انجام هزینه و تدارکات در دستگاه اجرایی را بعهده دارند. مسئولیت عدم واریز بموقع تنخواه گردان فوق بعهده دریافت کننده تنخواه گردان می باشد.
4 ـ در موارد اضطراری مذکور در بند «د» تبصره 29 قانون بودجه سال 1364 که از طرف فروشنده فاکتور ارائه و یا قرارداد منعقد نمی گردد و همچنین در مورد تهیه و تنظیم صورتمجلس خرید و تحویل کالا و خدمات به ترتیب زیر عمل میگردد :
الف ) تشخیص موارد اضطراری بعهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی و یا مقامات مجاز از طرف ایشان میباشد.
ب ) تشخیص دخالت یا مباشرت دولت و سایر دستگاههای اجرایی مذکور در بند «د» تبصره 29 در تولید و توزیع کالاها و خدمات با بالاترین مقام دستگاه اجرایی و یا مقامات از طرف ایشان می باشد.
ج ) گزارش خرید و تحویل کالا و خدمات برحسب مورد با رعایت موارد مذکور در بند «د» تبصره 38 توسط مامور خرید و یا مسئول واحد تدارکات تنظیم و گواهی شده و بوسیله مقامات مذکور در بند «ب» تبصره 38 بعنوان صورتمجلس خرید و تحویل کالا و خدمات تائید و امضاء میشود.
چنانچه تحویل گیرنده کالا غیر از واحد تدارکات و یا مامور خرید از اموال غیر مصرفی و بادوام باشد باید پس از رفع نیاز تحویل واحد جمعداری و اموال گردد.
5 ـ در کلیه موارد اسناد هزینه با امضاء مسئول مالی ذیحساب مربوط و مقامات مجاز در بند «ب» تبصره 38 به حساب قطعی منظور میشود.
6 ـ مفاد این آیین نامه از اول فروردین ماه سال 1364 قابل اجراء است.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1364/01/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.