×

قانون موافقتنامه دو جانبه در مورد همکاری گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیات مرکزی مالیات غیر مستقمی و گمرک اداره درآمد وزار دارایی دولت جمهوری هند

قانون موافقتنامه دو جانبه در مورد همکاری گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیات مرکزی مالیات غیر مستقمی و گمرک اداره درآمد وزار دارایی دولت جمهوری هند

قانون-موافقتنامه-دو-جانبه-در-مورد-همکاری-گمرکی-بین-گمرک-جمهوری-اسلامی-ایران-و-هیات-مرکزی-مالیات-غیر-مستقمی-و-گمرک-اداره-درآمد-وزار-دارایی-دولت-جمهوری-هند

وکیل


شماره 1922-ق 18/1/1381
حضرت حجت السلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 40700/25481 مورخ 6/9/1380 دولت در خصوص موافقت نامه دو جانبه در مورد همکاری بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیات مرکزی مالیات غیر مستقیم و گمرک اداره درآمد وزارت دارائی دولت جمهوری هند که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 14/12/1380 مجلس شورای اسلامی عینا" تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 964 24/1/1381
قانون موافقتنامه دو جانبه مورد همکاری گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایارن و هیات مرکزی مالیات غیر مستقیم و گمرک درآمد وزارت دارایی دولت جمهوری هند که در حلسه علنی روزسه شنبه مورخ چهاردهم اسفند ماه یکهزار و سیصد وهشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 28/12/1380 به تایید شورای نگهبان رسیده وطی نامه شماره 1922-ق مورخ 18/1/381 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سیدمحمدخاتمی

ماده واحده - موافقتنامه دو جانبه در مورد همکاری گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیات مرکزی مالیات غیر مستقیم و گمرک اداره درآمد وزارت دارایی دولت جمهوری هند مشتمل بر یک مقدمه و بیست و یک ماده بشرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

بسم الله الرحمن الرحیم
موافقتنامه دو جانبه در مورد همکای گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیات مرکزی مالیات غیر مستقیم و گمرک اداره درآم وزارت دارایی دولت جمهوری هند
گمرک جمهوری اسلامی ایران و هیات مرکزی مالیات غیر مستقیم و گمرک اداره درآمد وزارت دارایی دولت جمهوری هند که از این به بعد به عنوان (طرفهای متعاهد) نامیده می شود،
با در نظر گرفتن اینکه تخلف از قانون گمرکی برای منافع اقتصادی ، تجاری ، مالی ، اجتماعی و فرهنگی آنان زیان آور است ،
بادر نظر گرفتن اهمیت تعیین دقت حقوق گمرکی وسایرمالیاتهائی که به هنگام واردات یا صادرات وصول می شوند و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات درباره ممنوعیت ، محدویت و کنترل ،
با تشخیص نیاز به همکاری بین المللی در مورد موضوعات مربوط به اعمال و اجرای قوانین گمرکی خود،
با اعتقاد به اینکه اقدام علیه تخلفات گمرکی می تواند به واسطه همکاری نزدیک بین گمرکات طرفها براساس مقررات قانونی صریح ، موثرتر انجام شود،
با توجه به اسناد مربوط به شورای همکاری گمرکی ، به ویژه توصیه نامه مورخ 15/9/1332 هجری شمسی مطابق با5دسامبر1953 میلادی در مورد کمک متقابل اداری.
و همچنین با توجه به کنوانسیونهای بین المللی که شامل ممنوعیت ، محدودیت واقدامات ویژه برای اعمال نظارت نسبت به کالاهای خاص است 0
در موارد زیر توافق کرده اند:
فصل اول - تعاریف
ماده 1- از لحاظ این موافقتنامه :
اصطلاح (قانون گمرکی ) به قوانین و مقرراتی که اجرای آنها به طور خاص بر عهده گمرک می باشد و در برگیرنده ورود، انتقال از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر، عبور، نگهداری و صدورکالا است و نیز هر گونه مقرراتی که گمرک در چارچوب اختیارات قانونی خود وضع می کند، اطلاق می شود.
2- اصطلاح (گمرک ) به معنی زیر خواهد بود:
برای جمهوری اسلامی ایران به گمرک جمهوری ایران اطلاق می شود. برای جمهوری هند به هیات مرکزی مالیات غیر مستقیم و گمرک اداره درآمد وزارت دارائی اطلاق می شود.
3- اصطلاح (تخلف گمرکی ) به نقض یا سعی در نقض قانون گمرکی ، اطلاق می شود.
4- اصطلاح (شخص ) به شخص حقیقی یا حقوقی اطلاق می شود.
5- اصطالح (داده های شخصی ) به داده های راجع به شخص حقیقی شناخته شده یا قابل شناسایی ، اطلاق می شود.
6- اصطلاح (اطلاعات خام ) به هرگونه داده ها، اسناد،گزارشات نسخه های گواهی شده یاتصدیق شده مربوط به آنها یا سایر مکاتبات اطلاق می شود.
7- اصطلاح (گمرک درخواست کننده ) به گمرکی اطلاق می شود که درخواست مساعدت می کند یا مساعدت مزبور را دریافت می دارد.
9- اصطلاح (گمرک درخواست شونده ) به گمرکی اطلاق می شود که از آن درخواست مساعدت می شود یا مساعدت مزبور را ارائه می کند.
10- اصطلاح (دولت ) به جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هنداطلاق می شود.
فصل دوم - دامنه شمول موافقتنامه
ماده 2-
1- گمرکات برای حسن اجرای قانون گمرکی به منظور آسان سازی تجارت و جلوگیری ، تحقیق ، پیگرد و مبارزه با تخلفات گمرکی در رابطه با تردد مسافر و کالا بین دو کشور، به موجب شرایط مقرر در این موافقتنامه کمکهای اداری به یکدیگر ارائه خواهند نمود.
2- گمرکات می توانند به یکدیگر در زمینه توسعه منابع انسانی کمک ارائه نمایند.
3- هر یک از گمرکات باید کلیه کمکهای موضوع این موافقتنامه را طبق مقررات قانونی و اداری متعارف و در محدوده صلاحیت و امکانات موجود گمرک انجام دهد.
4- این موافقتنامه صرفا" برای کمک متقابل اداری بین گمرکات تنظیم شده است 0 مفاد این موافقتنامه هیچگونه حقی را برای اشخاص خصوصی در بدست آوردن ، جلوگیری از ارائه یا مستثنی کردن هرگونه مدرکی ایجادنخواهد کرد یا مانع ازاجرای هیچ درخواستی نخواهدشد
فصل سوم - دامنه شمول مساعدت
ماده 3-
1- گمرکات طبق درخواست یا به ابتکار خود، اطلاعات اعم ازخام و تخلیلی را که به حصول اطمنیان از اجرای صحیح قانون گمرکی و جلوگیری ، تحقیق ، پیگرد و مبارزه با تخلفات گمرکی در رابطه با تردد مسافر و کالا بین دو کشور کمک می کند، برای یکدیگر فراهم خواهد کرد.
2- هر یک از گمرکات در اجرای تحقیقات ، به نیابت از گمرک دیگر همان رفتاری را خواهد داشت که در چنین تحقیقاتی از جانب خود یا به درخواست مرجع ذیصلاح آن گمرک انجام می دهد.
3- گمرک درخواست شونده ، حسب درخواست ، مشروط به وجود منابع و طبق مقررات و شرایط توافق شده متقابل ، در جهت توسعه منابع انسانی گمرک درخواست کننده می توانند مبادرت به کمک نماید.
ماده 4-
1- گمرک درخواست شونده بنا به درخواست کلیه اطلاعات مربوط به قانون وتشریفات گمرکی مورد عمل در کشور متبوع خود و مرتبط با بررسیهای مربوط به تخلف گمرکی را ارائه خواهد کرد.
2- هر یک از گمرکات بنا به درخواست یا به ابتکار خود هرگونه اطلاعات موجود مربوط به موارد زیر را در اختیار قرار خواهدداد:
الف - روش جدید ارجای قانون امور گمرکی که اثر بخشی آنها به اثبات رسیده باشد.
ب - روندها، طرق یا روشهای جدیدارتکاب به تخلفات گمرکی.
پ - ورود و خروج اشخاص خاص شناخته شده از محدوده صلاحیت آن که قوانین گمرکی گمرک درخواست کننده را نقض یا مظنون به نقض آن هستند.
ت - ارزش کالاهای صادره 0
ث - تعیین مبداء و شماره تعرفه کالای صادره 0
3- گمرک درخواست شونده بدون تاخیر اطلاعات موجود مربوط به موارد زیر را ارائه خواهد کرد:
الف - اطلاعات مندرج در اسناد گمرکی در خصوص نقل وانتقال کالا بین دو قلمرو گمرکی که ممکن است متضمن تخلف گمرکی یامظنون به آن ، طبق قانون گمرکی گمرک درخواست کننده باشد.
ب - اطلاعاتی که باعث کشف اظهارنامه های کاذب به ویژه درخصوص ارزش گمرکی شود.
پ - اطلاعات مربوط به گواهی مبداء، صورتحسابها یا سایر اسنادی که کاذب بوده یا مظنون به کاذب بودن است 0
ت - اطلاعات مربوط به صحت هر سند رسمی ارائه شده در تایید اظهارنامه تقدیمی به گمرک درخواست کننده 0
فصل چهارم - مساعدتهای ویژه
ماده 5- گمرک درخواست شونده بنا به درخواست ، برای گمرک درخواست کننده به ویژه اطلاعات زیر را فراهم خواهد کرد:
الف - آیا کالاهای وارد شده به قلمرو گمرکی گمرک درخواست کننده به طور قانونی از قلمرو گمرکی گمرک درخواست شونده صادر شده اند؟
ب - آیا کالاهای صادره از قلمرو گمرکی گمرک درخواست کننده بطور قانونی به قلمرو گمرکی گمرک درخواست شونده وراد شده اند، همچنین اطلاعات مروبط به رویه گمرکی اعمال شده ای که کالاها تحت شمول آن قرار گرفته اند( در صورت وجود)0
ماده 6- گمرک درخواست شونده بنا به درخواست و در حیطه صلاحیت خود اطلاعات خام وتحلیلی را در موارد زیر فراهم کرده و نظارت ویژه ای روی آنها خواهد داشت :
الف - اشخاص شناخته شده برای گمرک درخواست کننده که مرتکب تخلف گمرکی شده اند یا مظنون به انجام آن هستند، به ویژه اشخاصی که به قلمرو گمرکی گمرک درخواست شونده ، وارد یا خارج می شوند.
ب - کالاهای در حال حمل یا در انبار که بنا به اعلام اداره گمرک درخواست کننده در مظان حمل غیر قانونی به قلمرو گمرک درخواست کننده می باشند.
پ - وسائط نقلیه ای که از سوی گمرک در خواست کننده مظنون به ارتکاب تخلفات گمرکی در قلمروی گمرکی هر یک از گمرکات می باشند
ت - اماکنی که از سوی گمرک درخواست کننده مظنون به محل ارتکاب تخلفات گمرکی در قلمروی گمرکی هر یک از گمرکات می باشند
ماده 7-
1- گمرکات بنا به درخواست یا به ابتکار خود، اطلاعات خام و تحلیلی مربوط به معاملات انجام شده و یا در حال انجام را که تخلف را که تخلیه گمرکی محسوب یا تلقی می شود، به یکدیگر ارائه خواهند داد.
2- در مواردمهم که تخلف ممکن است خسارت اساسی به اقتصاد، بهداشت عمومی ، امنیت عمومی یا سایر منافع حیاتی یکی از گمرکات واردنماید، گمرک طرف دیگر، در صورت امکان ،اطلاعات خام وتحلیلی را بنا به ابتکارخود، ارائه خواهد کرد.
فصل پنجم - اطلاعات خام و تحلیلی
ماده 8-
1- نسخه های اصلی مدارک اطلاعاتی را فقط در مواردی می توان درخواست کرد که نسخه های گواهی یا تصدیق شده ناکافی بوده و حتی الامکان باید هر چه سریعتر بازگردانده شوند، بدون آنکه به حقوق گمرک درخواست شونده یا طرفهای ثالث مربوط به آن خللی وارد شود.
2- هرگونه اطلاعات خام و تحلیلی که مطابق این موافقتنامه مبادله می شوند، باید به کلیه اطلاعات مربوط برای توضیح یا استفاده از آن همراه باشد.
3- اسناد پیش بینی شده در این موافقتنامه ، با اطلاعات خام تهیه شده توسط رایانه به هرشکلی جهت نیل به همان هدف می تواند جایگزین گردد. کلیه اطلاعات خام مربوط به منظور تفسیر یااستفاده از مطالب ، همزمان تهیه خواهد شد.
فصل ششم - کارشناسان و شهود
ماده 9-
1- گمرک درخواست شونده ، بنا به درخواست اجازه می دهد، مامورانش به عنوان کارشناس یا شاهد در موضوعات مربوط به تخلف گمرکی نزد دادگاه یا محکمه گمرکی درخواست کننده حاضر شوند و نسبت به ارائه پرونده ، اسناد یا سایر مطالب یا نسخ معتبر آن که می تواند در مراحل رسیدگی مهم تلقی شود، اقدام نمایند.
2- گمرک درخواست کننده به هنگام حضور ماموران گمرک درخواست شونده ، به عنوان کارشناس یا شاهد در قلمرو گمرکی گمرک درخواست کننده امنیت وایمنی آنها را کاملا" تضمین خواهدنمود.
3- تا آنجائی که به شهود مربوط می شود، به مفاد بندهای (1)و (2) فوق ، صرفا" در مواردی که گمرک درخواست کننده گمرک جمهوری هند باشد، قابل اعمال خواهد بود.
فصل هفتم - مکاتبه در مورد درخواستها
ماده 10-
1- مساعدت به موجب این موافقتنامه مستقیما" بین گمرک مبادله خواهد شد.
2- درخواست کمک در چارچوب این موافقتنامه به صورت کتبی انجام خواهد شد و با اسنادی که مفید به نظر می رسد همراه خواهد بود. در مواقعی که شرایط ایجاب کند، درخواستها می تواند شفاها" نیز صورت گیرد. این قبیل درخواستها باید فورا" به صورت کتبی تایید گردند.
3- درخواستهائی که متعاقب بند(2) این ماده صورت می گیرند، شامل جزئیات زیر خواهند بود:
الف - گمرک درخواست کننده
ب - موضوع و دلیل درخواست 0
پ - شرح مختصری از موضوع ، عناصر قانونی ونوع اقدام 0
ت - اسامی و نشانی طرفهای ذیربط در اقدام ، چنانچه شناخته شوند.
ث - ارتباط بین کمکهای درخواستی و موضوعی که به آن مربوط می شود.
4- درخواست هر یک از گمرکات مبنی بر اتخاذ رویه مشخص ، با رعایت مقررات قانونی و اداری داخلی گمرک درخواست شونده مورد موافقت قرار می گیرد.
5- اطلاهات خام و تحلیلی که در این موافقتنامه به آن اشاره شده است به ماموران ویژه ای که توسط گمرک هر یک از گمرکات برای این منظور تعیین شده اند ارائه خواهد شد. فهرست مامورانی که بدین ترتیب تعیین شده اند طبق بند(2) ماده (17) این موافقتنامه ، توسط هر گمرک تهیه خواهد شد.
فصل هشتم - اجرای درخواستها
1- چنانچه گمرک درخواست شونده اطلاعات مورد درخواست نداشته باشد، طبق مقررات قانونی واداری داخلی خود، مبادرت به یکی از اقدامات زیر خواهد نمود:
الف - آغاز تحقیقات برای کسب این اطلاعات 0
ب - انتقال سریع درخواست به سازمان ذیربط0
پ - مشخص ساختن ارتباط موضوع به مقام ذیربط0
2- هرگونه درخواست مطابق بند(1) این ماده می تواند شامل اخذ اظهارات از اشخاص مربوط، شهود وکارشناسانی باشد که از آنها اطلاعات در ارتباط با تخلف گمرکی خواسته شده است 0
ماده 12-
1- ماموران ویژه ای که توسط اداره گمرک درخواست کننده تعیین شده اند می توانند بنا به درخواست کتبی و با اجازه گمرک درخواست شونده و با رعایت شرایط طرف اخیرالذکر به منظور تحقیق درمورد تخلف گمرکی ، موارد زیر را اعمال کنند:
الف - با ماموران گمرک درخواست شونده در خصوص اسناد، دفاتر ثبت و سایر داده های مربوط راجع به تخلف گمرکی مزبور مشورت کنند.
ب - از اسناد، دفاتر ثبت وسایر داده های مربوط در ارتباط با آن تخلف گمرکی نسخه برداری کنند.
پ - در جریان تحقیقاتی که در قلمرو و توسط گمرک درخواست شونده انجام می شود، حضور داشته باشند.
2- در مواقعی که ماموران گمرک درخواست کننده در اجرای بند(1) این ماده در قلمرو گمرک طرف دیگر حاضر می شوند باید در هر زمان بتوانند مدارکی دال بر اینکه در سمت اداری خود هستند، ارائه دهند. این ماموران هنگامی که قلمرو گمرک طرف دیگر حضور دارند، از حمایت مشابه ماموران گمرکی گمرک درخواست شونده برخوردار خواهند بود ومسئول هرگونه تخلفات احتمالی هستند.
فصل نهم - محرمانه بودن اطلاعات
ماده 13-
1- هرگونه اطلاعات خام یا تحلیلی که به موجب این موافقتنامه در چارچوب کمک اداری دریافت می شود صرفا" برای اهداف این موافقتنامه و توسط گمرکات مورد استفده قرار خواهد گرفت جز در مواردیکه گمرک ارائه دهنده چنین اطلاعاتی ، استفاده از آن را برای اهداف دیگر یا توسط مقامات دیگر صراحتا" تجویز کرده باشد.
2- هرگونه اطلاعات خام یا تحلیلی دریافت شده به موجب این موافقتنامه محرمانه تلقی شده و حداقل براساس قوانین ملی گمرک دریافت کننده از حفاظت اطلاعات خام یا تحلیلی مشابه آن کشور برخوردار خواهد بود.
ماده 14- در مواردی که به موجب این موافقتنامه داده های شخصی مبادله می شوند، گمرکات اطمینان حصال خواهند کرد که این داده ها صرفا" برای اهداف مشخص شده و طبق شرایطی که ممکن است گمرک درخواست شونده وضع کند، استفاده می شود.
فصل دهم - معافیتها
ماده 15-
1- در مواردی که کمکها در چارچوب این موافقتنامه ، حاکمیت ، امنیت ، نظم عمومی یا سایر منافع اساسی هر یک از گمرکات را نقض کند یا با مقررات قانونی و اداری داخلی آن تناقض پیدا کند، از ارائه این کمکها می توان خودداری کرد.
2- چنانچه گمرک درخواست کننده قادر به اجابت درخواست مشابهی از سوی گمرک درخواست شونده نباشد، این واقعیت را در درخواست خود مورد توجه قرار خواهد داد. اجابت چنین درخواستی بنا به صلاحدید گمرک درخواست شونده خواهد بود.
3- گمرک درخواست شونده می تواند به دلیل اینکه ارائه کمک مانعی در تحقیق ،تعقیب یا اقدامات جاری خواهد بود، آن را به تعویق بیندازد. در چنین مواردی گمرک درخواست شونده ، برای تعیین شرایطی که جهت ارائه کمک لازم می داند، با گمرک درخواست کننده به مشورت خواهد پرداخت 0
4- در مواردی که از دادن کمک خودداری شود یا ارائه آن به تعویق بیفتد، دلائل خودداری یا تعویق آن ارائه خواهد شد.
فصل یازدهم - هزینه ها
ماده 16-
1- گمرکات باید از کلیه دعاوی برای جبران هزینه هایی که در اجرای این موافقتنامه متحمل شده اند صرفنظر نمایند. مخارج و مقرری های پرداخت شده به کارشناسان و شهود و همچنین هزینه های مترجمین متون ومترجمین همزمان غیر از کارمندان دولت ، توسط گمرک درخواست کننده تقبل خواهد شد.
2- در صورتی که برای اجرای درخواست ، هزینه ها زیاد یا غیر متعارف باشد، گمرکات به منظور تعیین شرایطی ک به موجب آن درخواست باید اجراء شود و همچنین روشی که به موجب آن هزینه ها باید تقبل شود، مشورت خواهند کرد.
فصل دوازدهم - اجرای موافقتنامه
ماده 17-
1- گمرکات تدابیری را اتخاذ خواهند کرد تا مامورین مسئول تحقیق یا مبارزه با تخلفات گمرکی آنها، ارتباطات مستقیم رابا یکدیگر حفظ کنند.
2- گمرکات برای تدوین آئین نامه اجرائی جهت تسهیل اجرای این موافقتنامه ، تصمیم خواهند گرفت 0
3- گمرکات کوشش خواهند کرد تا با توافق دو طرف هرگونه مشکل یا تردید ناشی از تفسیر یا اجرای این موافقتنامه را حل کنند.
4- اختلافاتی که برای آنه هیچ راه حلی پیدا نمی شود از طریق مجاری دیپلماتیک حل و نفصل خواهند شد.
فصل سیزدهم - اعمال
ماده 18- این موافقتنامه نسبت به قلمرو گمرکات ، آن گونه که در مقررات قانونی و اداری داخلی آنها تعریف شده ، قابل اعمال خواهد بود.
فل چهاردهم - لازم الاجراد شدن و فسخ
ماده 19- این موافقتنامه در اولین روز ماه دوم پس از این که طرفهای متعاهد به صورت کتبی و از طریق مجاری دیپلماتیک به یکدیگر اطلاع دادند که الزامات قانون اساسی یا داخلی برای اجرای این موافقتنامه انجام شده ، لازم الاجراء خواهد شد.
ماده 20-
1- این موافقتنامه برای مدت نامحدود در نظر گرفته شده ولی هر یک از طرفهای متعاهد می تواند د رهر زمان با اعلام از طریق مجاری دیپلماتیک ، آن را فسخ کند.
2- فسخ موافقتنامه سه ماه از تاریخ اعلام خاتمه آن به طرف متعاهد دیگر، انجام خواهد شد، با این وجود اقدامات جاری در زمان فسخ طبق مفاد این موافقتنامه تکمیل خواهد شد.
ماد21- گمرکات به منظور بازنگری این موافقتنامه ، بنابه درخواست یا در پایان پنج سال از تاریخ لازم الاجراء شدن آن با یکدیگر مذاکره خواهند کرد، مگر آنکه عدم نیاز به بازنگری را به طور کتبی به اطلاع یکدیگر برسانند.
برای گواهی مراتب بالا، امضاء کنندگان زیر که دارای اختیار لازم هستند، این موافقتنامه را امضاء کرده اند.
این موافقتنامه در تهران در تاریخ دهم فرودرین یکهزاروسیصد و هشتاد هجری شمسی برابر با دهم آورین 2001 میلادی در دونسخه اصلی به زبانهای فارسی ، هندی و انگلیسی که کلیه متون دارای اعتبار یکسان می باشند تنظیم گردید. در صورت اختلاف در تفسیر متون ، متن انگلیسی ملاک خواهد بود.
از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران از طرف دولت جمهوری هند
مهدی کرباسیان پیرپوران سینگ هر
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران سفیرهنددرتهران
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منظم به متن موافقتنامه شامل مقدمه و بیست و یک ماده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ چهاردهم اسفند ماه یکهزار و سیصدو هشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 28/12/1380 به تایید شورای نگهبان رسیده است 0
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16642

تاریخ تصویب : 1380/12/14

تاریخ ابلاغ : 1381/01/31

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.