×

آئین نامه اجرائی ماده واحده قانون الحاق یک بند و دو تبصره به ماده (133) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی ماده واحده قانون الحاق یک بند و دو تبصره به ماده (133) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-ماده-واحده-قانون-الحاق-یک-بند-و-دو-تبصره-به-ماده-(133)-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران
شماره 151/ت 25945ه 7/1/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 8/12/380 بنا به پیشنهاد شماره 100/40/65117 مورخ 3/11/1380 وزارت نیرو و به استناد ماده واحده قانون الحاق یک بند و دو تبصره به ماده (133) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1380 - آئین نامه اجرائی ماده واحده قانون یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- تعاریف
1-1- مشترک : مشترک عبارتست از شخص حقیقی یاحقوقی که انشعاب آب مورد تقاضای او طبق مقرارت آئین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب برقرار شده باشد.
1-2- انشعاب آب خانگی : انشعاباتی است که صرفا" برای مصارف خانگی در حدود متعارف آب شرب و بهداشتی به واحدهای مسکونی واگذار می گردد.
1-3- انشعاب آب غیر خانگی : انشعاباتی است که برای مصارف غیرخانگی در حدود متعارف آب شرب و بهداشتی به واحدهای مسکونی واگذار می گردد.
1-4- الگوی مصرف : میزان مصرف آبی است که بعنوان متوسط مصرف آب ماهانه مترکین خانگی براساس شرایط اقلیمی ،جغرافیایی ، فرهنگی و آداب مصرف ، مطابق جداول پیوست برای شهرهای مختلف کشور تعیین گردیده است.
تبصره : میران الگوی مصرف برای سایر شهرها و شهرهای جدیدبا توجه به شرایط مذکور توسط هیات وزیران تعیین و ابلاغ می شود.
1-5- ظرفیت قراردادی انشعاب آب غیر خانگی : عبارت است حجم آبی که در قرارداد مشترک درج شده و مشترک مجاز به مصرف تا این حد بر حسب مترمکعب درماه می باشد.
1-6- مصارف مازاد: مقدار آب مصرفی بیش از الگوی مصرف و یا بیش از ظرفیت قراردادی در یک ماه ، مصارف مازاد نامیده می شود.
1-7- شبکه توزیع آب : کلیه تاسیسات و تجهیزات توزیع آب از قبیل مخازن ذخیره ، خطوط اصلی وفرعی توزیع آب و همچنین تلمبه خانه های داخل شبکه ، شکبه توزیع آب نامیده می شود.
ماده 2- به منظور کاهش مصرف آب ، جلوگیری از بحرانهای آتی و اجتناب از قطع آب مشترکین دارای مصرف منطبق با الگوی مصرف ، شرکتهای آب و فاضلاب مکلفند جریمه هایی بشرح ذیل برای مصارف مازاد مشترکین از شبکه های آب شهری ، محاسبه و از طریق درج در قبوض آب بهاء وصول نمایند.
الف - میزان جریمه رد سال 1381 برای مصارف مازاد علاوه بر بهای آب مصرفی به میزان یک برابر قیمتهای مصوب آب مصرفی.
ب - میزان جریمه در سال 1382 برای مصارف مازاد علاوه بر بهای آب مصرفی به میزان یک و نیم برابر قیمتهای مصوب آب مصرفی.
ج - میزان جریمه در سال 1383 به بعد برای مصارف مازاد علاوه بر بهای آب مصرفی به میزان دو برابر قیمتهای مصوب آب مصرف 0
ماده 3- جریمه موضوع این قانون حق اشتراک و کارمزد دفع فاضلاب تعلق نمی گیرد ومبلغ جریمه در قبوض آب مشترکین در یک مستطیل مجزا تحت عنوان جریمه برای مشاهده مشترک درج می گردد.
ماده 4- درآمد حاصل از دریافت جریمه های مذکور در ماده (2) توسط شرکتهای آب و فاضلاب در چارچوب بودجه های مصوب با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صرف بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب و حمایت از مصرف کنندگان زیر الگوی مصرف می گردد.
ماده 5- مشترکین خانگی که دارای مصارف زیر الگوی مصرف هستند چنانچه با صرفه جویی بتوانند مصرف سالانه خود رانسبت به مصرف سال قبل حداقل 20درصد کاهش دهند، از طریق بخشودگی آب بهاء به میزان 20درصد مشمول حمایت خواهند شد.
ماده 6- مشترکین غیرخانگی چنانکه بتوانند با بهره گیری از راهکارهای مدریرت مصرف ابلاغی وزارت نیرو مصارف خود را حداقل 25درصد نسبت به مصرف سال قبل کاهش دهند، از طریق بخشودگی آب بها به میزان 25درصد مشمول حمایت خواهند شد.
ماده 7- در شرایط خشکسالی و یا بحران آب الگوی مصرف آب شهرهای دارای بحران بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب هیات وزیران تا20درصد برای دوره بحران کاهش داده و از طریق رسانه ها و درج در قبوض آب به اطلاع مشترکین رسانده شود.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16640

تاریخ تصویب : 1380/12/08

تاریخ ابلاغ : 1381/01/28

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.