×

قانون تشکیل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح

قانون تشکیل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح

قانون-تشکیل-سازمان-صنایع-هوائی-نیروهای-مسلح
شماره 39328 17/12/1381
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 8675/21157 مورخ 6/3/1380 بدولت در مورد تشکیل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 27/11/1381 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست وسوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد .
رئییس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 64525 28/12/1381
قانون تشکیل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هفتم بهمن ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 6/12/1381 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 39328 مورخ 17/12/1381 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد .
رئیس جمهور - سید محمد خاتمی

ماده 1 - به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این قانون به اختصار (وزارت نامیده می شود ، هماهنگی برنامه ریزی ، نظارت ، کنترل و اجرای فعالیتهای صنعتی هوائی در سطح وزارت وآن بخش از وظایف مذکور در ماده (4) قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مصوب 28/5/1368 که مربوط به صنایع هوائی می باشد ، همچنین انجام هرگونه اقدام صنعتی ، تحقیقاتی و بازرگانی برای دسترسی مستمر و به هنگام به فن آوری پیشرفته در صنعت هوائی نظامی و تجاری و استفاده بهینه از قابلیتها ومنابع مازاد در جهت ارائه خدمات به سایر موسسات ، سازمانی علمی ، صنعتی ، تحقیقاتی و خدماتی به نام ( سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح ) - که در این قانون به اختصار (سازمان ) نامیده می شود - وابسته به خود تشکیل دهد .
ماده 2 - سازمان دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و به صورت شرکت دولتی اداره می گردد . سازمان و شرکتهای وابسته به آن دارای آئین نامه های واحد مالی ، معاملاتی ، استخدمی و بیمه خاص هستند که به تصویب مجمع عمومی سازمان می رسد ودر خصوص مواردی که در این قانون و یا اساسنامه های آنها مقررات خاصی پیش بینی نشده نتابع قانون تجارت خواهند بود .
ماده 3 - شرکتها و واحدهای صنعتی و تحقیقاتی وزارت که فعالیت آنها در زمینه امور مذکور در ماده (1) این قانون است به سازمان ملحق و حسب مورد به تابعیت یا وابستگی آن در می آیند ومطابق این قانون ومقررات مربوط به شرکتهای دولتی اداره می شوند .
تبصهر - به وزارت اجازه داده می شود در چارچوب اهداف ووظایف سازمان و به منظور تامین نیازهای نیروهای مسلح ، به ویژه در فن آوریهای جدید و استراتژیک و خرید اقلام مورد نیاز پس ازتصویب هیات وزیران و با کسب مجوز از فرمانده معظم کل قوا ، نسبت به ایجاد شرکتهای صنعتی و خدماتی وابسته به سازمان با مشارکت طرفهای داخلی و خارجی اقدام کند .
ماده 4 - اساسنامه سازمان وشرکتهایی که توسط سازمان مطابق ماده (3) این قانون تشکیل می گردند به وسیله وزارت تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید و پس از تایید فرماندهی کل قوا ، حالت اجراء ابلاغ می گردد .
قانون فوق مشتمل بر چهار ماده و یک تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست وهفتم بهمن ماه یکهزار و سیصد وهشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 6/12/1381 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16919

تاریخ تصویب : 1381/11/27

تاریخ ابلاغ : 1382/01/11

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.