×

آئین نامه اجرائی ماده (81) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین نامه اجرائی ماده (81) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(81)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت

وکیل


شماره 4147/ت 26309ه 4/2/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 1/2/1381 بنا به پیشنهاد مشاره 3687/105 مورخ 20/1/1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به اسناد ماده (81) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - آئین نامه اجرائی ماده مزبور را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- وجوه لازم برای خرید وسایل ، لوازم ، مصالح ساختمانی ، قطعات یدکی وماشین آلات کارگاهی موردنیاز طرحهای تملک داراییهای سرمایه ای ، موضوع ماده (81) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بنا به دستور وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرائی یا نمایندگان مجاز از طرف آنها با توجه به امکانات خزانه و در قالب طرحهای تملک داراییهای سرمایه ای مصوب ملی و پانزده درصد اعتبار موصب سال جاری هر یک از طرحهای تملک داراییهای سرمایه ای مصوب استانی در مقابل درخواست وجه در اختیار دستگاه اجرائی مربوط قرار می گیرد تا به شرح سایر مواد این آئین نامه هزینه گردد.
ماده 2- وجوه موضوع این ائنی نامه به حساب جداگانه ای که توسط خزانه برای دستگاه اجرائی در شعبه حسابهای دولتی بانک طرف حساب دستگاه اجرائی افتتاح می شود، واریز خواهد شد.
ماده 3- وجوه موضوع این آئین نامه حتی الامکان برای سفارش لوازم ، ماشین آلات ، مصالح و تجهیزاتی بکار می رود که براس ساخت یا تحویل آنها از طرف سازنده یا فروشنده مدت زمانی تعیین می شود و دستگاه اجرائی باید براساس برنامه زمان بندی اجرای کار،قبلا" به سفارش آنها اقدام کند.
ماده 4- دستگاههای اجرائی براساس برنامه زمان بندی اجرای کار، نسبت به سفارش مصالح با تهیه پیش فاکتور و یا انعقاد موافقت نامه از طریق منابع مورد تائید خود اقدام می نمایند. وجوه لازم برای انجام سفارشها با دستور پرداخت دستگاه اجرائی به حساب فروشنده وارزیر می شود.
تبصره - در مواردی که بر حسب لزوم و بنا به توصیه دستگاه اجرائی ، پیمانکار به طور مستقیم به منابع تامین اقلام موضوع این آئین نامه که مورد تایید دستگاه اجرائی می باشد، مراجعه و نسبت به تهیه پیش فاکتور یا انعقاد موافقت نامه به نام خود اقدام و پیش فاکتور یا موافقت نامه مربوط را به دستگاه اجرائی تسلیم می نماید، وجوه لازم برای سفارش آنها طبق دستور پرداخت دستگاه اجرائی به حساب فروشنده واریز و بشرح ماده (6) این آئین نامه به حساب منظور می شود.
ماده 5- دستگاههای اجرائی براساس برنامه زمان بندی اجرای کار و پیشرفت عملیات آن ، حواله تحویل اقلام مورد نیاز را از محل اقلام سفارش شده در اختیار پیمانکاران قرار داده و هزینه آن را حسب مورد بشرح ماده (6) این آئین نامه به حساب منظور می نمایند.
ماده 6- هزینه های تهیه اقلام مورد نیاز این آئین نامه در قراردادهای پیمانکاری بشرح زیر به حساب منظور می شود:
الف - هزینه های ابزار اجرای کار، از قبیل وسایل ولوازم و ماشین آلات کارگاهی و قطعات یدکی به میزان هزینه شده به حساب بدهی پیمانکار منظورمی شود.
ب - هزینه تهیه مصالح ( به استثنای سیمان و آهن آلات )برمبنای هزینه تمام شده به حساب بدهی پیمانکار منظور می شود بهای سیمان و آهن آلات بر طبق دستورالعملهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور(مربوط به روش محاسبه مابه التفاوت نرخ آهن آلات وسیمان ) به حساب بده یپیمانکار منظور می شود. در مواردی که هزنیه تمام شده تهیه آهن آلات و سیمان بیش از میزانی باشد که طبق دستورالعملهای یاد شده به حساب بدهی پیمانکار گذاشته شود، مابه التفاوت به هزینه قطعی طرح مربوط منظور می شود.
ماده 7- اقلام موضوع این آئین نامه باید پس از تحویل فروشنده به کارگاه حمل شود. مصالح و لوازم مصرفی و قطعات یدکی در کار به مصرف خواهد رسید و ماشین آلاتی که حواله آن به نام پیمانکار صادر می گردد تا تادیه بدهی او به کارفرما در رهن کارفرما بوده و سند آن به منظور جلوگیری از هر نوع انتقال مالکیت تا پایان کار و تسویه بدهی ، نزد کارفرما نگهداری خواهد شد.
ماده 8- در قراردادهای پیمانکاری پس از تحویل مصالح به کارگاهها، ورود آنها با حبضور دستگاه نظارت ، صورت مجلس شده و بهای آن براساس نرخهای مندرج در قرارداد آنها در اولین صورت وضعیتی که پس از ورود به کارگاه تنظیم می شود، منظور می گردد.
ماده 9- مبالغ بدهی پیمانکاران بابت خرید ماشین آلات و قطعات یدکی به میزانی که توسط دستگاه اجرائی تعیین می شود از صورت وضعیت پیمانکار کسر می شود. بدهی یاد شده باید تا پایان سال مالی واریز شود.
ماده 10- مبالغ بدهی پیمانکاران بابت مصالح دریافتی به تناسب مقادیری از مصالح که در صورت وضعیت منظور می شود، باید از صورت وعیت و تعدیل پیمانکاران کسر شود.
ماده 11- چنانچه مصالح ، لوازم ، قطعات یدکی و ماشین آلات ساختمانی که پیمانکار بابت آنها بدهکار است ، به عللی تا پایان سال تحویل پیمانکار نشود، بدهی پمیانکار با سرفصل پیش پرداخت خرید اقلام یادشده ، به سال بعد منتقل میشود.
ماده 12- در مورد خریدهائی که اقلام مربوط به آنها تا پایان سال خالی تحویل نگردد و حواله آنها نیز در اختیار پیمانکار قرا رداده نشده باشد، بدهی واحدهای تولیدی یا منابع تامین کننده این نوع اقلام ، تحت عنوان پیش پرداخت طرح مربوط، به سال بعد منتقل و برابر مقرارت واریز می گردد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16654

تاریخ تصویب : 1381/02/01

تاریخ ابلاغ : 1381/02/14

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.