×

آئین نامه اجرائی بند(و) تبصره (18) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین نامه اجرائی بند(و) تبصره (18) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند(و)-تبصره-(18)-قانون-بودجه-سال-1381کل-کشور
شماره 4877/ت 26334 ه 9/2/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 1/2/1381 بنا به پیشنهاد شماره 100/31/813 مورخ 20/1/1381 وزارت نیرو و به استناد بند(و)تبصره (18) قانون بودجه سال 1381 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- شرکت سهامی آب منطقه ای ، سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آب استان زنجان که در این آئین نامه از آنها به عنوان شرکت نام برده خواهد شد مجازند برای تامین آب متقاضیان مشمول ماده (12) آئین نامه اجرائی فصل دوم -قانون توزیع عادلانه آب موضوع تصویبنامه شماره 49724 مورخ 19/8/1363 و مجتمع های گیاهان دارویی و گلهای زینتی که از روشهای نوین آبیاری استفاده می نمایند، در دشتهای ممنوعه و در چارچوب سقفهایی که براساس نظام تخصیص آب از طریق وزارت نیرو تعیین و به شرکتها ابلاغ شده است ، پروانه بهره برداری صادر نمایند.
تبصره - مجتمع گیاهان دارویی و گلهای زینتی به واحدهایی اطلاق می شود که متشکل از مجموعه ای از متقاضیان بوده و با مجوز وزارت جهاد کشاورزی ایجاد و به وسیله هیئت مدیره اداره می شود واراضی آن محصور و روش آبیاری نیز قطره ای ، بارانی و یا سایر روشهای نوین دیگر باشد.
ماده 2- وزارت نیرو موظف است در تعیین سقف تخصیص در دشتهای ممنوعه موضوع ماده یک ، از جبران افت ناشی از مازاد برداشت ، در اثر اجرای طرحهای جایگزینی و جبرانی اطمینان حاصل نماید.
تبصره - هر مجتمع گیاهان دارویی و گلهای زینتی یک واحدمحسوب و فقط پروانه حفر یک حلقه چاه برای آن صادر می شود.
ماده 3- صدور روانه بهره برداری منوط به تامین هزینه اجرائی طرحهای جایگزینی و جبرانی توسط متقاضی یا متقاضیان می باشد.
ماده 4- هزینه های سرمایه گذاری جبرانی برای مناطق ومصارف مختلف و نحوه دریافت آن با پیشنهاد هیات مدیره شرکت و تایید وزیر نیرو تعیین و دریافت می گردد.
تبصره - در صورت درخواست متقای ، شرکت می تواند متناسب با روند بهره برداری از طرح مورد تقاضا و مدت زمان اجرای طرحهای جبرانی با اخذ تضمینهای معتبر نسبت به تقسیط هزینه های یاد شده اقدام نماید.
ماده 5- وجوه دریافت شده به حساب قابل برداشت که توسط خزانه داری معین هر استان افتتاح می شود واریز می گردد و طبق شرح عملیات موافقتنامه مبادله شده بین دستگاه اجرائی ذیربط ووزارت نیرو صرفا" برای اجرای طرحهای علاج بخشی و ایجاد تعادل در سفره های آب زیرزمینی قابل مصرف می باشد.
تبصره - شرکت مجاز است از محل وجوه حاصل جهت کمک به اجرای طرحهای تغذیه مصنوعی که از اعتبارات عمرانی استفاده می نماید با مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام نماید.
ماده 6- در مواردی که پس از حفر چاه ، مشخص گردد که چاه فاقد استعداد آبدهی لازم بوده یا کیفیت آب چاه برای مصرف مورد نظر مناسب نباشد یا اصولا" آبدهی ندارد، روانه حفر چاه توسط شرکت شرکت ابطال و هزینه های جبران افت دریافت شده از متقاضی به وی مسترد خواهد شد. در صورتی که آبدهی به میزان مورد نیاز نباشد ولی متقاضیان خواهان استفاده در همان حد باشد، هزینه های جبران افت متناسبا" مسترد فوق می گردد.
تبصره - مقررات فوق شامل متقاضیانی که قبل از شروع بهره برداری ، از استفاده آب منصرف و مراتب را کتبا" به شرکت اعلام نمایند نیز خواهد شد.
ماده 7- شرکت مکلف است در زمان صدور پروانه بهره برداری ،تعهد لازم مبنی بر عدم رهاسازی پساب احتمالی به منابع آبی و محیط زیست از متقاضیان اخذ نماید و در صورت عدم رعایت متقاضی ، نسبت به ابطال پروانه اقدام نماید.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16662

تاریخ تصویب : 1381/02/01

تاریخ ابلاغ : 1381/02/25

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.