×

آئین نامه اجرائی بند(ی ) تبصره (3) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین نامه اجرائی بند(ی ) تبصره (3) قانون بودجه سال 1381کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند(ی-)-تبصره-(3)-قانون-بودجه-سال-1381کل-کشور

وکیل


شماره 4979/ت 26421ه 15/2/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/2/1381 بنا به پیشنهاد شماره 18911/105 مورخ 10/2/1381 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وبه استناد بند(ی ) تبصره (3) قانون بودجه سال 1481 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- صندوق حمایت از فرصتهای شغلی می تواند با رعایت مفاد این آئین نامه از محل اعتبار ردیف 112511 قانون بودجه سال 1381 کل کشور، به موارد ذیل تسهیلات اعطاء نماید:
الف - کارفرمایان کارگاههای موضوع ماده (4) قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب آبان ماه سال یکهزار و سیصد و شصت ونه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با کمتر از پنجاه نفر کارگر، در قبال ارائه طرحهای زودبازده اشتغال زا برای به کارگیری تا سقف سه نفر از بیکاران ثبت نام شده در مراکز کاریابی ، مراکز خدمات اشتغال و ادارات کار و امور اجتماعی اجرا م گردد.
ج - مجریان طرحهای سرمایه گذاری زود بازده اشتغال زا درزمینه فعالیتهای تولیدی و خدماتی که تعهد لازم برای ایجاد حداکثرسه (3) فرصت شغلی برای بیکاران جویای کار ثبت نام شده درمراکزکاریابی ، مراکز خدمات اشتغال و ادارات کار و امور اجتماعی اجرا می گردد
ج - مجریان طرحهای سرمایه گذاری زود بازده اشتغال زا در زمینه فعالیتهای تولیدی و خدماتی که تعهد لازم برای ایجاد حداکثر(3) فرصت شغلی برای بیکاران جویای کار ثبت نام شده درمراکزکاریابی ، مراکز خدمات اشتغال و ادارات کار و امور اجتماعی را ارائه می نمایند.
ماده 2- اعطای وام به متقاضیان واجد شرایط با رعایت آئین نامه اعطای تسهیلات صندوق حمایت از فرصتهای شغلی و براساس دستور العمل مصوب مجمع عمومی صندوق شامل ضوابط و گردش کار چگونگی اعطای وام به متقاضیان صورت می گیرد.
تبصره - مجمع عمومی صندوق حمایت از فرصتهای شغلی موظف است دستورالعمل اعطای تسهیلات موضوع این ماده شامل ضوابط، گردشکار اعطای وام به متقاضیان و تعیین اولویتهای متقاضیان برای برخورداری از این تسهیلات را حداکثر تا تاریخ 31/2/1381 تصویب و برای اجرایه واحدهای مربوط ابلاغ نمایند.
ماده 3- توزیع استانی اعتبار موضوع ماده (1) این آئین نامه بر اساس جدول موضوع بند(ج ) تبصره (3) قانون بودجه سال 1381 کل کشور صورت می پذیرد.
ماده 4- توزیع شهرستانی اعتبارات هر استان و تایید نهایی موارد مورد نظر از فهرست واجدین شرایط برخورداری از تسهیلات که توسط صندوق حمایت از فرصتهای شغلی پیشنهاد می شود توسط کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان صورت می پذیرد.
تبصره 1- توزیع شهرستانی اعتبارات هر استان توسط کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری حداکثر ظرف 15 روز پس از ابلاغ توزیع استانی موضوع ماده (3) صورت می پذیرد.
تبصره 2- کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان موظف است حداکثر ظرف 15 روز در خصوص تایید موارد مورد نظر از فهرست واجدین شرایط پیشنهاد شده توسط صندوق حمایت از فرصتهای شغلی اقدام و نتیجه را به آن صندوق اعلام نماید.
ماده 5- حداکثر وام قابل پرداخت به ازای هر فرصت شغلی مبلغ سی میلیون (000/000/30) ریال می باشد.
ماده 6- وجوه حاصل از پرداخت اقساط تسهیلات اعطایی سنوات قبل که از محل بودجه عمومی تامین شده است براساس مفاد این آئین نامه صرف اعطای تسهیلات به متقاضیان می گردد.
تبصره - منابع حاصل از آن بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی سنوات قبل هر استان صرف اعطای تسهیلات در همان استان می گردد.
ماده 7- نرخ کارمزد تسهیلات موضوع این آئین نامه شش درصد(6%) تعیین می گردد.
ماده 8- استفاده از اعتبارات صندوق حمایت از فرصتهای شغلی شامل اعتبارات موضوع این آئین نامه و نیز اعتبارات ناشی از بازگشت اقساط تسهیلات اعطایی سنوات قبل و تسهیلات موضوع این آئین نامه اعم از اصل وکارمزد آن باری تقویت و یا ایجاد مراکز آموزش و اشتغال و پرداخت هزینه ها یاداری (پرسنلی و غیرپرسنلی ) ممنوع می باشد.
ماده 9- صندوق حمایت از فرصتهای شغلی موظف است عملکرد اعطای تسهیلات از محل اعتبارات موضوع این آئین نامه و تسهیلات اعطایی از محل بازگشت اقساط سنوات قبل و تسهیلات از محل کارمزد رادرفواصل 3ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام نماید.
ماده 10- در صورت عدم جذب موارد تخصیص یافته به هر استان تا پایان بهمن ماه سال 1381 به پیشنهاد صندوق حمایت از فرصتهای شغل یو تایید وزیر کار و امور اجتماعی نسبت به جابجایی اعتبارات بین استانها و اعلام آن به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اقدام خواهد شد.
ماده 11- به منظور جلوگیری از استفاد مکرر و مضاعف متقاضیان از تسهیلات اشتغال زایی پیش بینی شده در قوانین بودجه ،سازمانها و نهادهایی که برای ایجاد اشتغال توسط آنها اعتبار منظور شده است موظفند فهرست اسامی استفاده کنندگان از این تسهیلات را در پایان هر ماه به ادارات کل کارو امور اجتماعی استان و دبیرخانه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ارسال نمایند.
معاون اول رئیس جمهور- محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16662

تاریخ تصویب : 1381/02/11

تاریخ ابلاغ : 1381/02/25

دستگاه اجرایی : وزارت كار و امور اجتماعی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.