×

آئین نامه اجرائی ماده (34) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380

آئین نامه اجرائی ماده (34) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380

آئین-نامه-اجرائی-ماده-(34)-قانون-تنظیم-بخشی-از-مقررات-مالی-دولت---مصوب-1380
شماره 6794/ت 26423ه 24/2/1381
هیات وزیران در جلسه مورخ 18/2/1381 بنا به پیشنهاد وزارت خانه های علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، موضوع نامه شماره 18911/105 مورخ 10/2/1381 سازمان یاد شده و در اجرای ماده (34) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب نمود:

ماده 1- تعاریف و مفاهیم
الف - بورسیه : به دانشجویانی اطلاق می گردد که با رعایت ضوباط، کلیه هزینه های ریالی و ارزی آنان از طرف دولت پرداخت گردد.
ب - اعزامی (ارزبگیر): به دانشجویانی اطلاق می گردد که با رعایت ضوابط و مجوز ارزی دولت ، هزینه های ریالی خود راپرداخت کنند.
ماده 2- وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای خرید تعهد و آزاد نمودن مدارک وثایق و همچنین دریافت خسارت از دانشجویان بورسیه و یا اعزامی که از ایفای تعهدات خودداری کرده و یا می کنند. از دانشجویان بورسیه معادل ارزهای پرداختی به نرخ زمان بازپرداخت با احتساب سایر هزینه های ریالی واز دانشجویان اعزامی معادل مابه التفاوت ریالی نرخ روز ارز و نرخ پرداخت شده قبلی را دریافت و به حساب درآمد عمومی کشور(نزد خزانه داری کل ) واریز می نمایند.
ماده 3- در مواردی که به منظور بازگشت دانشجویان بورسیه و اعزامی وانجام تعهدات مربوط، تضمین از ضامن اخذ گردیده است ، در صورت عدم ایفای تعهدات و عدم پرداخت خسارت مربوط از طرف دانشجو ضامن مکلف به استرداد هزنیه ها و ارزهای مصرف شده می باشد. درهر صورت بدهی ضامن بیشتر از کل بدهی دانشجو نخواهد بود.
ماده 4- مبلغی که مطابق این آئین نامه از ضامن دانشجودریافت می گردد، پس از واریز به حساب درآمد عمومی کشور، از میزان بدهی دانشجو کسر خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور- محمدرضاعارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16670

تاریخ تصویب : 1381/02/18

تاریخ ابلاغ : 1381/03/04

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.