×

اگردر زمان وقوع جرم ماده 75 قانون تعزیرات حاکمیت داشته باشددر اینصورت قانون سابق رعایت میشود

اگردر زمان وقوع جرم ماده 75 قانون تعزیرات حاکمیت داشته باشددر اینصورت قانون سابق رعایت میشود

اگردر-زمان-وقوع-جرم-ماده-75-قانون-تعزیرات-حاکمیت-داشته-باشددر-اینصورت-قانون-سابق-رعایت-میشود
تاریخ رسیدگی :12/4/71 شماره دادنامه :110/11تجدیدنظرخواه (الف ) فرزند. .. (محکوم علیه ) تجدیدنظرخواسته دادنامه شماره 194 14/5/70 صادره از شعبه 145 دادگاه کیفری یک تهران مرجع رسیدگی : شعبه 11دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان : ... رئیس و ... مستشار

خلاصه جریان پرونده :
به موجب دادنامه های فوق الاشعار تجدیدنظرخواه موصوف برای اختلاس مبلغ هفتادمیلیون وهشتصدوپنجاه ودوهزار ریال با توجه به محتویات پرونده و تحقیقات معموله و گزارش نمایندگان بانک ملی و اقاریر صریح متهم در محضر دادگاه به استناد قانون تعزیرات (که در زمان وقوع جرم حاکمیت داشته ) و قانون مجازات اسلامی در این مورد به رد وجه اختلاس 70852 ... ریال و تحمل 15 ماه حبس تعزیری محکوم گردیده بود که به شرح لایحه 29/8/70 به این حکم اعتراض و تجدید نظرخواهی نموده و آقای قاضی صادرکننده رای با تایید حکم مرقوم پرونده را جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال که به این شعبه ارجاع شده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر ابرام دادنامه شماره 14193194/5/70 تجدیدنظرخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:

رای
با توجه به محتویات پرونده دلیل موجهی که موجب نقض حکم شود ارائه نشده فلذا با رد تقاضای تجدیدنظرخواه دادنامه معترض علیه ابرام می شود.

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ، اختلاس وارتشاءدرآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ،نشرحقوقدان ،چاپ اول ، پائیز 1376
47

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 110

تاریخ تصویب : 1371/04/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.