×

دادستان کل با توجه به نامعلوم بودن اولیای دم مقتول ،تقاضای قصاص نموده است

دادستان کل با توجه به نامعلوم بودن اولیای دم مقتول ،تقاضای قصاص نموده است

دادستان-کل-با-توجه-به-نامعلوم-بودن-اولیای-دم-مقتول-،تقاضای-قصاص-نموده-است
کلاسه پرونده : 1211/3046
شماره دادنامه : 384/11
تاریخ رسیدگی : 10/6/69
تجدیدنظرخواه : ...
تجدیدنظرخواسته : دادنامه شماره 12290/3/69 صادره از شعبه 14 دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه یازدهم دیوان عالی کشور
هیات شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : پیرو گزارش مورخه 12/10/67 در خصوص اتهام (الف ) تبعه افغانستان به قتل عمدی (ب ) و شروع به قتل (ج ) و ورود به خاک ایران بدون گذرنامه که با صدور حکم اعدام متهم وفق قوانین سابق و تقاضای اجرای مادتین 284و284 مکرر قانون اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری از ناحیه دادسرای دیوان عالی کشور با اجرای قانون حدود به لحاظ عدم توجه به تقاضای اولیای دم و نقض حکم وسیله این شعبه با توجه به مواد یاد شده ورسیدگی مجدد وسیله شعبه 14کیفری یک ... هرچند شخصی که خود رابرادرمقتول معرفی و اعلام نموده (پدرمقتول در افغانستان است ) شکایتی ندارد، ولی به لحاظ عدم احراز هویت و عدم ثبوت سمت شخصی که خود رابرادر مقتول معرفی نموده ، دادگاه با توجه به تقاضای دادستان کل که ( درخواست قصاص نفس شده با اضافه نمودن این مطلب قبل از مطالبه اجرای حکم قصاص اجرا نشود) دادگاه حکم به قصاص صادر(کرده ) که قبل از اجرای قصاص پرونده به نظر جناب دادستان کل برسد.
با اعتراض وکیل محکوم علیه مبنی بر ادعای شخصی که خودرابرادر مقتول معرفی نموده به گذشت پدر مقتول که با احتمال ضعیف برصحت جبران مافات غیرممکن است و تایید حکم وسیله آقای حاکم محترم صادرکننده حکم ، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر صدور رای مقتضی به تبع نظریه دادسرای دیوان عالی کشور مشاوره نموده چنین رای می دهند:
(بسمه تعالی. از ناحیه آقای وکیل تجدیدنظرخواه (محکوم علیه ) ایراد موجهی که نقض حکم تجدیدنظرخواسته را ایجاب نمایداقامه نشده بالحاظ نامه شماره 30244/9/68 دادسرای دیوان عالی کشور حکم صادره ابرام می شود. )

مرجع :
قانون مجازات اسلامی درآیینه آرا دیوان عالی کشور(قتل عمد)جلد2 تالیف یداله بازگیر ،انتشارات ققنوس ،چاپ اول ، 1376
50

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 384

تاریخ تصویب : 1369/06/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.