×

پرداخت دیه کامل در حق دادستانی کل کشور به علت عدم دسترسی به وراث مقتول

پرداخت دیه کامل در حق دادستانی کل کشور به علت عدم دسترسی به وراث مقتول

پرداخت-دیه-کامل-در-حق-دادستانی-کل-کشور-به-علت-عدم-دسترسی-به-وراث-مقتول
کلاسه پرونده : 2/3590
شماره دادنامه : 78/2
تاریخ رسیدگی : 4/12/1370
فرجامخواسته : دادنامه شماره 5248/9/70 صادره از شعبه 148 دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه دوم دیوان عالی کشور
هیات شعبه : آقایان

خلاصه جریان پرونده : به موجب کیفرخواست شماره 3199/3/69 دادسرای عمومی ... آقای (الف )79 ساله فرزند ... به اتهام قتل عمدی در اثر عدم رعایت مقررات ایمنی و حفاظتی کار و به کار گماردن غیر مجاز افراد خارجی تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است.اجمال مسئله اینکه (ب ) در ساختمان متهم مشغول به کار بوده که با سقوط از بلندی فوت نموده است. گزارش بازرس وزارت کار به شرح صفحه دوازده پرونده موید تخلف کارفرماست. با انجام تحقیقات اولیه و ملاحظه صورتجلسه معاینه جسد و اخذ توضیحات لازمه پرونده تکمیل و به استناد مقررات قانون دیات و مواد59 مکرر و60 از قانن کار درخواست رسیدگی شده است.
دادگاه باجری تشریفات قانونی به موضوع رسیدگی (کرده ) و با احراز مجرمیت متهم او را به پرداخت دیه کامل در حق دادستانی (به علت عدم دسترسی به وراث مقتول ) و پرداخت پنجاه هزار ریال جزای نقدی تعزیری محکوم نموده است. مراتب مورداعتراض وکیل محکوم علیه واقع شده و چون دادگاه در نظرش باقی بوده پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردیدو پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر اتخاذ تصمیم شایسته قانونی دادنامه شماره 348 5/9/70 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
(به نام خدا0 چون مندرجات اوراق پرونده استنباط واستدلال دادگاه را توجیه می نماید و از حیث رعایت تشریفات قانونی نیز ایراد و اشکالی به نظر نمی رسد علی هذا رای صادره ابرام می گردد.

مرجع :
قانون مجازات اسلامی درآیینه آرا دیوان عالی کشور(قتل عمد)جلد2 تالیف یداله بازگیر ،انتشارات ققنوس ،چاپ اول ، 1376
50

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 78

تاریخ تصویب : 1370/12/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.