×

تعیین چهار دینار به عنوان ترک دنده سمت چپ در حکم دادگاه با رعایت تهاتر

تعیین چهار دینار به عنوان ترک دنده سمت چپ در حکم دادگاه با رعایت تهاتر

تعیین-چهار-دینار-به-عنوان-ترک-دنده-سمت-چپ-در-حکم-دادگاه-با-رعایت-تهاتر
کلاسه پرونده : 1611/3125
شماره دادنامه : 785
تاریخ رسیدگی : 7/9/69
مرجع رسیدگی : شعبه 16 دیوان عالی کشور
هیات شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : حسب مندرجات پرونده 1آقای (الف )،2 آقای (ب )، اولی به اتهام ایراد ضرب و جرح ساده عمدی نسبت به (ب ) و دومی به اتهام ایراد ضرب عمدی منتهی به ترک استخوان تحت تعقیب دادسرای عمومی ... قرار گرفته و دادسرای مزبور به موجب کیفرخواست شماره 23690/11/67 و به استناد ماده 186و151 قانون دیات درخواست تعیین کیفر نموده است. شعبه 13 دادگاه کیفری یک ... پس ازرسیدگی و احراز بزهکاری متهمان و اعلام ختم دادرسی به موجب دادنامه شماره 31358/4/69 و مستندا" به مواد قانون دیات حکم به محکومیت متهم ردیف اول به پرداخت سه دینار باب دیه کبودی دربازوی چپ و دویست درهم بابت زخم سر و50 دینار ارش تورم طرف چپ سر و تورم ریشه سبابه در حق (ب ( صادر نموده است و نیز متهم ردیف دوم رابه تادیه و پرداخت سه دینار بابت دیه کبودی بازوی چپ و سه دینارکبودی زیر زانو و 4 ینار ترک دنده سمت چپ در حق (الف ( محکوم نموده است. با رعایت تهاتر و مهلت پرداخت ظرف یک سال از تاریخ وقوع جرم خواهد بود. پس از ابلاغ رای احد ازمتهمان به نام (الف ) به شرح لایحه مورخ 7/6/69 اعتراض نموده و پرونده به نظرآقای رئیس دادگاه صادرکننده رای رسید. ایاشن به شرح نظریه مورخ 13/6/69 به عقیده خود باقی مانده پرونده به دیوان عالی کشور ارسال (شد) و به این شعبه ارجاع می گردد.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش ... عضو ممیز واوراق پروده و نظریه کتبی ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر صلاحیت دادگاه کیفری یک مشاوره نموده چنین رای می دهند:
(بسمه تعالی. نظر به مندرجات پرونده و کیفیات منعکس در آن رسیدگی به جرم اعلام شده در زمان صدور کیفرخواست درصلاحیت دادگاه یک بوده اما در ترایخ صدور رای در صلاحیت دادگاه کیفری دواست و نظر به اینکه حسب بندب ماده الحاقی به قانون آئین دادرسی مدنی آراء از حیث قابلیت اعتراض تابع قانون مجری در زمان صدور حکم است حسب ماده 32 قانون تشکیل دادگاههای کیفری یک و دو و شعبه دیوان عالی کشور مرجع صالح رسیدگی به اعتراض شعبه دیگر دادگاه کیفری یک است علی هذا بنا به جهات یاد شده موردی برای اظهارنظر دیوان عالی کشور وجود ندارد. )

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراءدیوان عالی کشور 3
قصاص عضوودیه اعضاء یداله بازگیر،انتشارات ققنوس ،چاپ اول 1378

110

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 785

تاریخ تصویب : 1369/09/07

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.