×

مجازات زنای با محارم قتل است

مجازات زنای با محارم قتل است

مجازات-زنای-با-محارم-قتل-است

وکیل


شماره فرجامی : 26/7/3778
تاریخ رسیدگی : 15/5/71
شماره دادنامه : 1293/26
مرجع رسیدگی : شعبه 26دیوانعالی کشور
هیات شعبه : آقایان ... رئیس و ... عضو معاون دیوانعالی کشور

خلاصه جریان پرونده :
بسمه تعالی آقای 1 (الف ) متهم است به زنای بامحارم.
2 خانم (ب <و فرزند (الف ) متهم است به تمکین به زنابا پدرش و شرکت در قتل عمدی فرزندان متولد شده از طریق نامشروع 30 خانم (ج ) متهم است به معاونت و مخفی کردن ادله جرم 4 خانم (د) فرزند (الف ) متهم است به مخفی کردن ادله جرم. 5 خانم (ه) متهم است به مخفی کردن ادله جرم. 6خانم (و) متهم است به مخفی کردن ادله جرم.
بدین شرح که ظاهرا" متهم ردیف اول در حدودپنج سال با دخترش (متهم ردیف دوم ) زنا می کرده و به گفته خواهران متهمه که چندبار تجاوز او را مشاهده کرده بودند با برادرش بنام (ز) هم یک بار هم خوابه گی داشته . متهم ردیف اول به اعمال خوداعتراف کرده ومتهمه می گوید که سه فرزند نامشروع هم از این زنا بدست آمد که به قول متهمه دوتای آنها را به دست خودش خفه کرده و یک دیگر را در جای دیگر نگهداری می کند. به گفته آنها فرزند سوم (نزد) مادرزن (ز) می باشد.
نظر به شکایت دختران متهم ردیف اول دادسرای عمومی ... به دلائل موجود در پرونده طی کیفرخواست شماره 17887/7/70 تقاضای مجازات آنها را نموده است.
سپس دادگاه کیفری یک ... شعبه /4پس از بررسی پرونده متهم ردیف اول و دوم را به اعدام محکوم کرده و اما نسبت به متهمین ردیف چهار تا شش حکم به برائت آنها داده است.
حکم صادره از طرف وکیل مهتم ردیف ا ول مورد اعتراض واقع و دادگاه با بقاء بر رای خود پرونده را به دیوانعالی کشور و به این شعبه ارسال نموده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید پس ازقرائت گزارش آقای.0 عضو ممیز و اوراق پرونده ونظریه کتبی آقای ... 0دادیار دیوانعالی کشور اجمالا" مبنی بر ... 0دادنامه ... 0 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد.
بسمه تعالی : با توجه به محتویات پرونده آقای (الف ) در رابطه با زنای با دخترش (ب ) رای صادره از دادگاه کیفری یک ... باستناد علم به زنا در طول چندین سال مطابق موازین بوده و اعتراض وکیل آنها کاملا" بی وجه است بنابراین رای صادره حسب فتوای حضرت امام قدس سره و آیت الله گلپایگانی که علم حاصل از مجموع قرائن وشواهد را به منزله بینه دانسته اند ابرام می گردد.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

121

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 1293

تاریخ تصویب : 1371/05/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.