×

اعمال مراتب تشدید ماده 12 قانون مبارزه با مواد مخدر نیاز به ادله قوی دارد

اعمال مراتب تشدید ماده 12 قانون مبارزه با مواد مخدر نیاز به ادله قوی دارد

اعمال-مراتب-تشدید-ماده-12-قانون-مبارزه-با-مواد-مخدر-نیاز-به-ادله-قوی-دارد

وکیل


شماره دادنامه : 13606/32
تاریخ رسیدگی : 14/8/77
مرجع رسیدگی : دادستانی کل کشور

خلاصه پرونده :
به حکایت پرونده کلاسه 77/66053/د ارجاعی به شعبه 21 دادگاه انقلاب اسلامی تهران ، آقای الف 0پ به اتهام حمل و نگهداری و وارد کردن 5 سانتی گرم ترکیاک به زندان واستعمال آن و به استناد بند1 ماده 5 و ماده 12 قانون مبارزه با مواد مخدر به تحمل سی ضربه شلاق و پرداخت مبلغ دویست هزار ریال جریمه نقدی و در مورد استعمال به استناد ماده 19 ق مذکور به پرداخت سی وفهت هزار ریال جزیمه نقدی محکوم می گردد. حکم صادره از سوی قاضی محترم اجرای احکام به لحاظ اینکه (اعمال تشدید ماده 12 قانون مبارزه با مواد مخدر نیاز به دلیل تشدید داردحال آنکه درپرونده حاضر حتی زندان هم مدعی نشده است که متهم خوداقدام به وارد کردن مواد مخدر به زندان نموده است مدت 8 ماه هم بنابرادعای زندانی محبوس است ، متاسفانه اینکه در زندان امر خرید و فروش مواد مخدر نیز معمول است برکسی پوشیده نیست ، لذا تشدید بدون علت است )مورد اعتراض و پرونده به دادگاه ارسال می گردد. قاضی محترم صادرکننده رای با این استدلال که (محکوم علیه اقرار به نگهداری مواد مخدر داشته و کشف گردیده است لکن دلیلی ارائه ننموده که موادموصوف را در زندان تهیه کرده است ، نامبرده دارای سابقه محکومیت در خصوص مواد مخدر بوده و در بازجوئی اولیه در زندان اقار کرده که او در زندان مبادرت به استعمال تریاک نموده است. این دادگاه اتهام نامبرده را احراز و مجازات باری وی تعیین نموده است ) اعتراض اجرای احکام را وارد ندانسته و پرونده عودت می گردد.
پرونده در اجرای ماده 18 آئین نامه اجرائی قانون مبارزه با مواد مخدر به دادستانی کل کشور ارسال و بشرح ذیل اظهارنظر می گردد.
نظریه دادیار : با توجه به فقد ادله کافی در خصوص واردنمودن مواد مخدر اعتراض قاضی محترم اجرای احکام موجه به نظر می رسد. لذا عقیده به نقض دادنامه از این جهت و بررسی مجدد دارم 0
نظریه معاون قضائی : ایراد اجرای احکام واردنیست. با تایید استدلال محکمه پیشنهاد می شود حکم صادره نسبت به الف 0ب تاییدشود
سرانجام حکم صادره در مورخه 14/8/77 از سوی دادستان محترم کل کشور تایید و تنفیذ می گردد.

مرجع :
کتاب نظرات قضائی درجرائم موادمخدر،انتشارات ققنوس ، چاپ اول زمستان سال 1378 ، تدوین ونگارش : احمدمظفری

148

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 13606

تاریخ تصویب : 1377/08/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.