×

قانون راجع به لیسانسیه های حقوق و وکلا

قانون راجع به لیسانسیه های حقوق و وکلا

قانون-راجع-به-لیسانسیه-های-حقوق-و-وکلا

وکیل


ماده اول - اشخاصی که دارای دیپلم لیسانس حقوق از مدارس داخله یا
خارجه بوده و واجد شرایط اول از ماده اول قانون استخدام قضات باشند ممکن است به خدمت قضایی قبول شده و یا تحصیل جواز وکالت نمایند - این اشخاص در صورتی که محل ماموریت آنها در خارج از مرکز باشد با رتبه دو قضایی و هر گاه در مرکز باشد با رتبه یک قضایی استخدام خواهند شد. رتبه دو در صورتی برای اشخاص فوق باقی خواهد ماند که یک سال در خارج از مرکز اشتغال به خدمت داشته باشند.
ماده دوم - در هر حوزه صلح یا بدایتی که به قدر لزوم وکلای مجاز در
آنها مقیم نباشند وزارت عدلیه می تواند مطابق نظامنامه مخصوص از داوطلبان شغل وکالت امتحان نموده اجازه وکالت بدهد - این قبیل اشخاص فقط در نقاطی که مطابق نظامنامه مذکور در فوق معین می شود حق وکالت خواهند داشت .
ماده سوم - این قانون از اول شهریور ماه 1309 به موقع اجر گذارده
خواهد شد.
چون به موجب قانون مصوب 28 فروردین ماه 1309 "وزیر عدلیه مجاز است کلیه لوایح قانونی را که به مجلس شورای ملی پیشنهاد می نماید پس از تصویب کمیسیون پارلمانی قوانین عدلیه به موقع اجرا گذارده و پس از آزمایش آنها در عمل نواقصی را که در ضمن جریان ممکن است معلوم شود رفع و قوانین مزبوره را تکمیل نموده ثانیا برای تصویب به مجلس شورای ملی پیشنهاد نماید" علیهذا (قانون راجع به لیسانسیه های حقوق و وکلا) مشتمل بر سه ماده که در تاریخ اول مرداد ماه یک هزار و سیصد و نه شمسی به تصویب کمیسیون قوانین عدلیه مجلس شورای ملی رسیده قابل اجرا است .
رییس مجلس شورای ملی - دادگر

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1309/05/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.