×

لایحه قانونی راجع به تشکیل شورای مرکزی اوقاف

لایحه قانونی راجع به تشکیل شورای مرکزی اوقاف

لایحه-قانونی-راجع-به-تشکیل-شورای-مرکزی-اوقاف

وکیل


شماره 218 10/1/1359
وزارت ارشاد ملی
لایحه قانونی راجع به تشکیل شواری مرکزی اوقاف که در جلسه مورخ 11/12/1358 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به پیوست ابلاغ میگردد.

ماده واحده - از تاریخ تصویب این لایحه کلیه وظائف و اختیارات شورایعالی اوقاف مستند به ماده 5 قانون تفکیک وزارت فرهنگ وهنر مصوب آذرماه 1343 و آئین نامه اجرائی قانو مزبور و سایر قوانین و آئین نامه های مربوط که رسیدگی و اظهار نظر نسبت به آنها از وظایف شورایعالی اوقاف میباشد وهمچنین وظایف و اختیارات کمیسیون ماده چهارم آئین نامه قانون اجازه تبدیل باحسن و واگذاری دهات ومزارع موقوفات عام بزارعین صاحب نسق به شورائی بنام شورای مرکزی اوقاف واگذار میشود.
تبصره 1- شورای مزبور با عضویت سرپرست سازمان یا نماینده قانونی او معاون امور اوقافی دو نفر روحانی صالح و یکی از قضات عالی مقام دادگستری بانتخاب شورایعالی قضائی و وزیر آموزش و پرورش یا نماینده او و وزیر کشاورزی یا نماینده او برای مدت دو سال تشکیل واز میان اعضاء یک نفر بعنوان رئیس و یک نفر بعنوان دبیر شورا با صلاحدید اعضاء انتخاب خواهد شد.
تبصره 2- سازمان اوقاف میتواند قبل از طرح موضوعات در شورای مرکزی نظر شورای فنی و قضائی سازمان اوقاف را جلب نماید. شورای فنی و قضائی طبق آئین نامه أی تشکیل خواهد شد که از طرف سازمان اوقاف تدوین و شورای مرکزی انرا تصویب نموده باشد.
تبصره 3- شورای مرکزی میتواند با اکثریت آراء قسمتی از وظایف و اختیارات خود را به شورای امناء ونظار شهرستان یا اداره کل اوقاف استان تفویض کند. این شورا بموجب آئین نامه أی تشکیل میشود که از طرف شورای مرکزی تهیه تصویب و ابلاغ خواهد شد.
تبصره 4- کلیه قوانین و آئین نامه های مغایر با این لایحه از تاریخ ابلاغ این لایحه لغو و کان لم یکن میباشد. شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10230

تاریخ تصویب : 1358/12/11

تاریخ ابلاغ : 1359/01/23

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.